2.849 visninger
|
Oprettet:
Kæde - begyndende slidt eller nedslidt? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er kæde/tandhjul begyndende slidt, eller decideret nedslidt, og bør skiftes asap?
Tænderne på bagtandhjulet er ikke ens slidt.
Kæden har ca samme "slup" de fire- fem steder jeg har målt den.
Sættet har kørt 30.000 km m scottoiler.
Kæden har ikke været strammet endnu, da den har holdt sig inden for de 20-25 mm slup.
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 62 MC-er: 12 Annoncer: 7 Emner: 54 Svar: 528
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 424
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.647
Det vil give svaret.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 904
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
Fuld træk bagud. Det er ik meget den giver sig. Man kan lige ane snavs/olie fra der, hvor den normalt sidder
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
Noget jeg skal være obs på i den forbindelse? Ud over placering af geararm/-pedal?
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 8 MC-er: 1 Svar: 138
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 9.975
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
sep 2008
Følger: 75 Følgere: 610 MC-er: 26 Emner: 383 Svar: 5.521
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 938
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.911
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 843 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.270
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 81 MC-er: 16 Emner: 48 Svar: 2.884
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
#19 - Enig...
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.302
Godt nok en anden mc. men din ser fin ud.
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 8 MC-er: 1 Svar: 138
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 66
Hvad er det for en MC og hvordan kører du?
30.000 og så så lidt slid, tyder på en hel det "tante-kørsel" (det er der absolut ikke noget galt i, men "fuld fart og bremsen i" kørsel belaster jo kæden væsentligt hårdere).
Jeg hørte engang om en MZ'er med en helt lukket kæde kasse der var fyldt med fedt. Den fik skiftet kæde efter 100.000 km. Men det var kun fordi ejeren alligevel skulle have skiftet hjullejerne........
Din kædesmørredims gør det altså godt
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.148
Hvordan får jeg nemmest afmoneret (og monteret!) koblingskablet, så jeg kan få dækselt af?
... Tænker det trænger til en omgang af Biltemas motorvask, så alt det overskydende scottoiler kan fjernes....
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 81 MC-er: 16 Emner: 48 Svar: 2.884
Kæde - begyndende slidt eller nedslidt?