1.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Skift af forgaffel på cbr 900 94´ Skift af forgaffel på cbr 900 94´

Hvis jeg nu på et tidspunkt for lyst til at skifte forgaffel på min blade. Så jeg for usd gaffel og 17 tommer hjul og evt bedre bremser. Hvad passer så på uden jeg skal ændre alt for meget.
På forhånd tak. Martin


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af forgaffel på cbr 900 94´
  • #1   18. okt 2007 vtr1000 sp1 cbr 900 sc 44 og sc50

    det er bolt on uden problemer


  • #2   18. okt 2007 Spar pengene på USD gaflen, den virker ikke bedre end den du har på nu.
    17" hjul passer fra en CBR600 F3 og sammen med at trække gaflen 2-3cm op styrer den som den skal.


  • #3   18. okt 2007 ahh Jesper, der har du ikke ret, std. gaffel på sc28 er ikke dårlig, men usd fra ovennævnte er bedre og med flere muligheder, og så har vi slet ikke snakket forskel på bremserne endnu.

    Bemærk at F3 forhjul kun passe på de sc28 som har speedodrev på fortandhjul.

    Det kan sagtens bygges om, men kræver et nyt speedo/ speedodrev og nogle længder ledning.


  • #4   18. okt 2007 den med hjulet er stadig den absolut bedste og billigste løsning
    har en SP 1 forgaffel på lager !
    der medfølger stel , motor , hjul og nummerplader samlet pris 140kg smiley


  • #5   18. okt 2007 Nu ved jeg ikke helt hvor mit speesodrev sidder, men ikke på/ved forhjulet som min gamle vf'er. Men tak for svarene so far..
    Martin


  • #6   18. okt 2007 *Speedodrev

  • #7   18. okt 2007 Tak for tilbudet spiril, Men må lige stå over..

  • #8   18. okt 2007 Kim: Mht. spedodrev, så tager man bare en F2'er, den passer også.
    Til alm. og let banekørsel kan jeg, og tvivler også stærkt på Martin, mærke forskel på en velopsat RSU og en USD gaffel.
    Derfor er det bedre at bruge tid på at få sat den originale forgaffel ordentligt op, frem for at ofre penge på en USD, som man alligevel også skal bruge tid på opsætning.

    Har en kammerat med en ZX9r fra 1996. Oprindeligt har den USD gaffel, men der sidder nu en RSU på, den den virker bedre end den originale.
    USD på en gademaskine, impornerer kun dem der ikke ved bedre, eller kun går op i syns skyld.


  • #9   18. okt 2007 Har selv overvejet det på min. Både komplet forgaffel fra 954 og også bare et 17" forhjul.

    Men er kommet frem til det ikke kan betale sig. Tror ikke på køreegenskaberne bliver bedre, ihvertfald ikke noget du kan mærke, og dækudvalget, tjaaa, er det virkelig sådan et stort problem?

    Rygter går jo på GP-cyklerne er på vej tilbage til 16" for at spare vægt, både for og bag.


  • #10   18. okt 2007 har kørt med det i 6 år og der er STOR forskel på de to forgaflers evner i std trim, men begynder man at få dem ombygget så forsvinder sammenligningsgrundlaget.

    et andet punkt er de org. 280mm bremser på sc28, de er simpelthen ikke bygget til bane hastigheder, jeg byggede først om til 310mm (braking kit) og det var en virkelig stor forskel, problemet var så bare at den kunne bremse så hårdt at forgaffel "låste" og dermed ikke fjedrede som den skulle. ikke rart for enden af langsiden på manntorp skal jeg hilse at sige !!!!

    Men det er nok også kun 1 ud af 100 af de gamle sc28'ere som bliver brugt max, så har man ikke problemer med den eksisterende gaffel og bremser så vil jeg medgive at det er spild af penge set ud fra et performance synspunkt !!


  • #11   18. okt 2007 (link fjernet) 13:39:19

    det virker særdeles godt


Kommentér på:
Skift af forgaffel på cbr 900 94´

Annonce