{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

Arg !"#¤% Rustne bolte {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle i dag til at skille min ene kaburator ad for at fixe en svømmer, men det har vist sig at være sværre end først antaget da der sidder 4 bolte der bare ikke vil give sig. Det er med Umbraco kerv, men når jeg lægger kræfterne i er det ikke bolten der giver sig. Nogen der har fif til hvordan sådanne bolte løsnines. Jeg kan ikke rigtigt komme til med værktøj da de sidder lidt dumt. her er et billede hvor 2 af dem kan ses. Der er tilsvarende 2 på den anden side som volder problemer.

http://peecee.dk/?id=73677


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arg !"#¤% Rustne bolte
  • #1   19. okt 2007 Hvorfor løsner du ikke bare spændebåndet der sidder ind mod karburatoren i stedet for at demontere hele indsugningen?

  • #2   19. okt 2007 Glemte lige at skrive jeg indtil videre har prøve med WD40 og muskelkræft uden held!

  • #3   19. okt 2007 @Pretty and Whiney

    Det har jeg gjort, men den sidder så godt fast at jeg ikke kan komme til at få den fri ved at løsne i begge ender (ved luft + motor)


  • #5   19. okt 2007 Der er ikke meget plads at arbejde på, så prøv at brug din energi på at løsne ved spændebåndene i stedet. Har du prøvet at demontere hele luftfilterkassen, hvis det er muligt?

  • #6   19. okt 2007 Du skal købe dig et kvalitets unbraco-bitssæt til en 1/4" skraldnøgle, så skal det nok lykkes - bor du i nærheden af en BILTEMA butik?

  • #7   19. okt 2007 Godt så.

    Det er noget ræddigt lort hvis du får ødelagt kærven i de sataner.

    Hvis du tør kan du finde et rør og bruge den som forlænger til din nøgle til de små. Men jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke kan få dem afmonteret vha de spændebånd der nu er.
    I alt fald få tank og luftfilterkasse af så du kan se hvad du laver.


  • #8   19. okt 2007 Enig med resten:

    Det der går ikke for dig!

    Sæde og tank af, ud med luftfilterkassen, løsn spændebåndet ind mod karburatorerne og pil dem den vej op!

    Når de så er af, kan du lige så god få ved de to bolte med f.eks en lille svejsetang og skifte dem ud. Giv de nye en gang kobberfedt, når du sætter dem i. De sidder et sted, hvor varmen sintrer ubeskyttet metal sammen smiley


  • #9   19. okt 2007 Enig med Dan.

    Ikke noget med noget billigt skrammel værktøj. Det blir dyrt og besværligt i længden.
    Ordentligt værktøj gør livet så meget nemmere... Også i sengen.

    Bolte ind i topstykket og løsning af disse får altid hårene til at rejse på mig, jf tidl. dårlige erfaringer.
    håber ikke du om et par dage opretter en tråd om hvem der har en ornepik...

    OG i stedet for WD40 må jeg så anbefale Multi2000 fra Würth.


  • #10   19. okt 2007 Jeg har allerede tanken og det hele af. Jeg vil se om jeg kan komme til at afmontere luftkassen og så få den baglæns af. Men selv med alle spændebånd løsnet er den stortset urokkelig selvom den kun sidder i indsugning og luft filtret

  • #11   19. okt 2007 Ja- sålænge luftfilterkassen sidder der, sidder sagerne jo i spænd.

    Som Hekto siger, kan det være en gevaldig god ide at give gummisstudserne både på vej ind i og ud af karburatoerene entur med en hårtørrer, så bliver de mere fleksible.


  • #12   19. okt 2007 Et lille fif. Hvis man kommer til at skrue en umbraco bolt over (altså ødelægger kærven) Så kan man løsne bolten ved at bruge en torx istedet. Evt banke den forsigtigt helt i bund før man løsner...

  • #13   19. okt 2007 Det er lykkedes at få den af nu. Det var ikke umiddelbart muligt at fjerne luftkassen, men efter jeg fik løsnet den kunne den flyttes nogle cm tilbage og det var muligt at få kaburatoren af. Nu bliver det nemmere at få fat med lidt større værktøj. Passer en torx virkeligt i en umbraco kerv der er blevet skruet over?

  • #14   19. okt 2007 --> LP Customs !

    Rigtig god fremgangsmåde med den påsvejsede bolt (jeg ville nok bruge en møtrik)... i forbindelse med svejsningen bliver den genstridige bolt nemlig varmet godt op, hvilket gerne fremmer løsningsprocessen smiley


  • #15   19. okt 2007 Jeg har meget ofte med den slags anvendt et lille sykke billigt møgværkttøj. En lille åse/Svejsetang fra Bilka ell. lign til 20 kr!!!

    Skru den til, så der virkelig skal klemmes hårdt for at låse den om bolthovedet, og vrid så bolten løs. Så snart den har givet sig bare ensmule, går det meget lettere:-)


Kommentér på:
Arg !"#¤% Rustne bolte

Annonce