{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

RF vs GSXR {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger

SÅ er det ved at være byggetid igen og har jeg brug for jeres utømmelige viden.

Problemet er at gearkassen er ved at være slidt og da den har kørt over 80 k så tænker jeg udskiftning.

Jeg vil ikke have en 900 i(!!!) men en lettere tuning er ikke af vejen, så derfor gsxr 600. Syns at have hørt at det kan lade sig gøre(jeg ved at alt kan lade sig gøre, det jeg tænker er inden for rimelighedens grænser).

Så kom glad med input

Mvh Poul


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RF vs GSXR
  • #1   2. dec 2007 Tror måske Kim (videbæk) O har lavet noget engang, der var i hvert fald noget med en anden motor i en RF'er, det skulle bare have været noget virkelig lort at lave!!!

  • #2   2. dec 2007 smid 900'eren i. det er det letteste på den kværn...

    (min kammerat har en 900 motor til at ligge , med alt, klar til at smide i.. (han har selv haft kørt med den i sin 600 cykel, men har nu solgt cyklen og beholdt 900 motoren og solgt 600'eren helt som original)

    det er det eneste rigtige at gøre.. fremfor at smide en lille GSXR motor i uden moment...



  • #3   2. dec 2007 Ja, jeg havde godt nok også taget 900 motoren af de 2.
    Den går jo helt kanont.


  • #4   2. dec 2007 Der er større forbremser og en kraftigere bagsvinger på en RF 900 i forhold til en RF 600

    og hvad med forsikringen??



  • #7   5. dec 2007 Ja, I har til dels ret allesammen. 900 er lettest men det har også lidt at gøre med loven. Overvejede 900 en rum tid men det har jeg ikke samvittighed til.

    Grunden til at jeg hælder til gsxr er at 1, jeg har hørt at man kan få det til at passe, 2, at det er tæt på lovlig, både både effekt og konstruktion, at efter hvem man snakker med.


  • #8   5. dec 2007 Hej Poul.

    Jeg synes du skal gøre op med dig selv om du vil køre lovligt eller ikke. Du skriver gsxr er tæt på lovlig. Der må jeg sige at det er lovgivningen altså ligeglad. Enten eller! Hvis du har samvittighed tiol det skal du tage den med momentet (900) ellers skal du finde en motor der kan ligge inden for reglerne. Det er et spørgsmål om hvad du vil være med til, og tør du risikere noget? Det bliver dyrt i en ulykke, materielt hvis man bliver snuppet i en ulykke, og jeg tør slet ikke tænke på konsekvenserne hvis der er personskade.

    Jeg havde selv en ulovlig motor, og jeg må indrømme at det sjove gik af, når jeg ikke turde gi fuld skrue, og hele tiden tænkte på om det ville blive opdaget hvis jeg væltede...
    Overvej måske en større cykel i stedet. Det valgte jeg!

    Allan


  • #9   5. dec 2007 Få en 900 motor i, det er det eneste rigtige på den cykel..

    Har gennem en kammerat en komplet 900 cykel til salg uden afgift. 17.000,- den står snorlige ! han er gammel MC mekaniker og er hysterisk mht vedligeholdelse af sine cykler.. Sports potte, matsort lak, og med yamaha R1 røv, hvlket virkelig pynter på den...

    så har du en hel reservedelscykel, tilovers når du har skiftet motor.. eller du kan sælge den videre..


  • #10   5. dec 2007 find en standard RF600 motor og sælg cyklen. SÅdan en motor kan ikke koste meget i Tyskland
    Tag en RF900 hjem fra Tyskland, den har du på plader billigt!


Kommentér på:
RF vs GSXR

Annonce