{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

S G
S G
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 61

Pssst Lyd Fra Motor {{forumTopicSubject}}

Hej.

Som man kan se i denne tråd http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=60950 har jeg lidt problemer med min Yamaha XS400se.

Tråden var blevet lidt lang og uoverskåelig, så tillod mig at starte en ny.

Har lige været ude og prøve at starte den igen, og jeg lod mærke til at hver gang jeg havde prøvet med kickstarteren kom der sådan en pssst lyd nede fra motoren, og det samme gør sig gældende når jeg prøver med elstarteren. Lyder mest som om det kommer fra toppen af den ene cylender, men nærmere kan jeg ikke lokalisere lyden. Det skal den da ikke sige vel...? Tænker om der kan være gået en pakning eller noget, og om det kan være derfor den ikke vil starte...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pssst Lyd Fra Motor
  • #1   4. dec 2007 er dine tændrør spændt korrekt ?

• #2   4. dec 2007 Kunne også være din toppakning der er gået der....

• #3   4. dec 2007 hmm pakning tror jeg ikke der er noget af. Men det kan selvfølgelig godt komme fra tæmdrøret, for har ikke turdet spænde det ret hårdt efter jeg pillede et ud hvor den lille arm der i spidsen så ud til at være blevet bugget lidt...

• #4   4. dec 2007 Hvordan er det at skifte toppakning på sådan en mc motor, ligeså besværligt som bil, eller?

• #5   4. dec 2007 hvis dine tændrør er defekte hvilket det tyder på, hvis den du kalder "lille arm" er bugget så tænder den ikke ordenligt den skal have en bestemt afstand til elektrode hvis du ikke har manualen så prøv med en tommelfingernegls tykkelse man kan godt banke det sammen forsigtigt eller udvide med en lille skruetrækker

• #6   4. dec 2007 Tror du skal købe nogle nye tændrør og prøve at montere dem.... Når du spænder, skal du spænde dem ned med fingrene til du ikke kan få dem længere, herefter spænder du dem en kvart omgang med en tændrørsnøgle, så skal de ikke spændes hårdere. Husk at det skal være de rigtige tændrør.......

• #7   4. dec 2007 Okey. Tak for alle svarene...

De tændrør jeg havde i var ellers nye, men prøver for en sikkerheds skyld at købe nogle flere imorgen. Og købte de sammen NGK rør som sad i i forevejen, så det burde være de rigtige. Med hensyn til psst lyden forsvandt den da jeg prøvede at sætte et af de gamle rør i igen, så det nye slutter åbenbart ikke tæt. Er det bare et dårligt rør, eller sidder der evt noget gammel paknings ligende noget på det gamle rør som gør forskellen...? Eller skal der i det hele taget være pakninger ved tændrør på den model, synes nemlig heller ikke der er i den anden side. Og lige tl sidst, hvis der skal være, er det så muligt at købe nogle nye, og hvor kan de evt. købes smiley

Og endnu en gang tak for svar til alle smiley

• #8   5. dec 2007 nu er der ikke et af gevindene der er skruet over?
    MIn kærestes gamle 250 sagde samme, der var det tidligere ejer der have skruet et tændrør for hårdt i så den var drejet over.
    Der kom en helicoil i og så var det løst smiley

• #9   6. dec 2007 Jamen det ene gevind er ikke for godt, og det er den side der siger det med mindre jeg spænder den ret hårdt, men gør jeg det er det den lille tap bliver bukket. Mine rør har en sådan ring, men det er åbenbart ikke tilstrækkeligt smiley

Hvad er det der helicoil...? Og hvad med det der dieselstart, kender der ikke. Hvor køber man det..?

• #10   6. dec 2007 en helicoil er et nyt gevind man kan smide i. Det kostede 300kr at få lavet på minkærestes cykel

• #11   6. dec 2007 Det skulle meget gerne være den rigtige længde, det er NGK BP7ES og det er de samme som sad i før, og som der står på t-hansens hjemmeside hører til. Hvor er det præcist jeg skal sprøjte det ind, altså er ikke den store motor cykel ekspert.

Forstår ikke helt hvordan man kan lave det dersens gavind der ::)

• #12   6. dec 2007 den "tap" der bøjer? er den tappen der sidder inde i motoren? den må ikek bøje! så er de rnoget galt

• #13   6. dec 2007 Okey...

Ja det er den lille tap gnisten springer fra for enden af tændrøret. Opdage det på det ene rør da jeg skiftede det. Men mistænker lidt det har været skruet for langt ind måske. For gevindet i den side er som sagt ikke ret godt, med spænder jeg det ikke en den så lukker det ikke tæt

• #14   6. dec 2007 så skal du have en heliciol i. Det er helt sikkert derfra lyden kommre.

Smid den på nærmeste værksted. De kan hurtigt gøre det for.
    Skal du eslv ud at købe værktøjet er du cirka 1000kr fattigere. Et værksted bør ikke tage mere end en time for det + 60kr for helicoilen

• #15   6. dec 2007 Okey. Jamen det vil jeg da undersøge. Men har du lyst til at forklare hvad en helicoil er, er det et slags indre gevinde der sætte i, eller hvordan fungere det? Kan det evt, være det som også er medvirkende til start problemet...? Selvfølgelig hvis det ikke er tæt, men også hvis det sidder for langt nede???

• #16   6. dec 2007 man bore det gamle gevind op og sætter en helicoil i, det er et nyt gevind.

Google det eller brug forum søgning funktion her åp siden:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10141

• #17   6. dec 2007 Tak smiley

• #18   7. dec 2007 Biltema har et kit med en snittap og en bøsning.

Man kører snittappen gennem det eksisterende hul i toppen, giver tændrørets gevind en gang kobberfedt og skruer bøsningen uden på. Det hele skrues tørt i topstyppet og tilspændes på normal vis som nyt tændrør.

Bøsningen brænder fast i toppen - voila.

Det koster under en hund!

Du skal nok tage topstykket af, inden du anvender snittappen. Jeg kan forestile mig, at det er svært ikke at tabe spåner i hullet!

• #19   7. dec 2007 Derfor man smider den på værksted!
    Det tager dem 30minutter at lave uden at få spåner i motor!

Det der med at "lige" tage topstykke af er ikke noget man bare lige gør på alel mc´er. Og slet ikek hvis ikke man er vant til at sjrue selv

Kommentér på:
Pssst Lyd Fra Motor

Annonce