{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støddæmper olie hvilken??
  • #1   6. dec 2007 Den kører jo normalt med en 10w olie...
    Hvis du synes at din mc har lidt for hård dæmpning, så tror jeg den 5w du har passer fint.
    Jo lavere viskositet, jo hurtigere opnår du optimal dæmpning under kørsel (biiver hurtigere varm)

    Ved du hvad der er på nu ? Hvor gammel ?


  • #2   6. dec 2007 Robin jeg har ingen anelse hvad der er på nu. Tror jeg bruger den jeg har fra Silkolene. Kan det passe at olien bliver tykkere med tiden? for den jeg har tappet ud virker meget tykkere.

  • #3   6. dec 2007 Ja gaffelolie bliver jo ringere med tiden som alt mulig andent olie, og jo mere brugt, jo mere fed bliver det som regel.
    Tror ikke det er ved siden af med den silkolene olie du har, har selv tænkt på at gå ned på en 5w.
    Og så er silkolene jo absolut en af de bedre olier på markedet (men det er jo bare min mening)


  • #4   7. dec 2007 Det bare fint Robin. Jeg har ik nogen ide om dæmperolie, men snakker tit med en der køre cross, han ved meget, men er cross teknik og mc teknik det samme vedr olie osv ?

  • #5   7. dec 2007 I princippet er det jo det samme.
    Men cross dæmpere arbejder væsentlig hårdere end på en mc, så der stilles nok endnu større krav til olien.
    (umiddelbart tror jeg de bruger en "koldere" olie)


  • #6   8. dec 2007 robin ja i cross bruger vi 2er olie i en gade maskine ville jeg nok komme 5 olie i.....

  • #7   8. dec 2007 Hmm nu har jeg taget den gamle olie ud og hældt nyt i, samlet det hele, men nu virker det som om dæmpningen er væk, hvad ka jeg ha gjort forkert? Olie standen er som beskrevet i min service bog (Clymer)

Kommentér på:
Støddæmper olie hvilken??

Annonce