{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

V-Strom DL650A bremser {{forumTopicSubject}}

Nej, det er ikke min egen, den gamle FJ1200 kører endnu.

Har et par kalibre for, der trænger til en renovering (hænger).
Er i tvivl om der bliver problemer m.h.t. ABS, når der skal udluftes.

I flg. denne: https://www.youtube.com/watch?v=kvIxxgvllLA , foregår udluftningen af ABS-systemet via bagbremsen og ser meget enkelt ud.

Er der nogle der kan bekræfte, det ikke er værre end det, eller risikerer man en masse ballade med ABS-en.

Håber nogle gider bruge tiden på, at kigge videoen igennem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V-Strom DL650A bremser
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   16. dec 2019 Sådan en luftes ud på helt normal vis - både for og bag.

  • #2   16. dec 2019 Hvis man sætter en klemme på slangen eller klemmer bremsegrebet ind til styret med en elastik, så løber beholderen ikke tør.
    Når du har samlet skidtet igen, starter du med at fylde beholderen op, sætte en gennemsigtig slange fra udluftningsskruen ned i en flaske.
    Åben udluftningsskruen og fjern klemmen eller elastikken. vent nu på der kommer klar væske ud af slangen.
    Sådan lufter man nemt og sikkert ud, når beholderen sidder højere end udluftningsskruen.


  • #3   16. dec 2019 Sajmon. Jeg er mest i tvivl om jeg kan nøjes med at udlufte forbremserne, da der sidder en splitter, hvor ABS- slangerne har fat i forbremsen.
    Skal jeg for at være sikker på, der ikke er kommet luftlommer ind her, også udlufte bagbremsen, da det ser ud som om, det er den vej man skal for at fjerne evt. luftlommer i ABS-kredsen??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   16. dec 2019 Men man lufter da bare alt ud?

    Så er man sikker, og får skiftet væsken.


  • #5   16. dec 2019 Kort og kontant, tak Sajmon

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   16. dec 2019 Udskiftning af det hele, er måske en udskrivning på 50-80 kroner, og så er væsken 100% frisk. Jeg skifter det selv en gang om året, og har altid gjort det.
    Så når luftskruerne ikke at gro fast, og alt virker efter bedste evne. smiley


Kommentér på:
V-Strom DL650A bremser

Annonce