{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha DT 175 el peoblem
  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 121
    #1   11. jan 2020 Hej.
    Jeg tænker dårlig stel eller styrkontakt. Har du prøvet at slå med en skruetrækker på relæet?
    Jeg kan ikke lige huske om de helt gamle er med 6 volt for så kan det også have noget med det at gøre...


  • #2   11. jan 2020 Tak for svar. Den er fra 1992 så det er en 12v maskine har prøvet og daske til relæet uden hjælp har også prøvet at sætte 21w pærer i dem alle men uden held?

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 121
    #3   11. jan 2020 Når alle pærer lyser, så burde det være relæet der er den skyldige. Har du mon mulighed for at teste den på en anden cykel eller omvendt?

  • #4   11. jan 2020 Nej det har jeg ikke. Men har prøvet med et helt nyt 2-ben relæ. Og prøvet med et nyt 3-benet relæ og lavet et ekstra Stel til det. Men stadig uden held?

  • #7   11. jan 2020 Ja det har jeg, men det tre benede relæ bliver varm og ryger lidt når jeg sætter det ekstra stel forbindelse til?

  • #8   11. jan 2020 Der er helt sikkert noget galt hvis det ryger, hvor helt nøjagtigt sætter du den ekstra stel til ??

  • #11   11. jan 2020 Det vil jeg lige prøve, med det 3 benede relæ, men mener altså at fra original er det kun 2 benet relæ hvertfald hvad jeg kan se på andre DT'er

  • #12   11. jan 2020 Det er så afprøvet uden held

  • #13   11. jan 2020 Jeg havde også en '92er og den var altså 6v. Men derfor kan din vel godt være 12v, bare at du er sikker. Der gik lige et par dage før jeg opdagede at min var 6v. Forrige ejer havde bl.a. monteret 12v pærer div steder, og de lyste ikke fantastisk.

  • #14   11. jan 2020 Forrige ejer på min troede også at den var 6 volt og det var den altså ikke. Så da jeg fik min var det blandet 6 og 12v pærer der sad i min. Men det er altså en 12v maskine
    Det skelner fra og med 92 gik de fra 6 til 12 volt


  • #15   11. jan 2020 12V eller 6V, hvis der er 12V batteri, blinkrelæ og pærer skal det virke.
    Om resten så passer til er en anden sag.
    Men hvis der sad et to polet relæ på oprindeligt, hvorfor så lave om på det?
    Du skriver at du har sat originale blinklys på, var det med gløde pærer eller led?
    Og du skriver at alle lyser, som i alle 4 ?
    Der bør kun komme strøm til 2 ad gangen, så hvis alle fire lyser, lyder det som om der er fejl i kontakten på styret.
    Og så er det ikke sikkert at relæet kan håndtere det.
    En helt anden ting, er der strøm nok på batteriet, jeg er ikke sikker, men for lidt strøm kan muligvis få relæet til ikke at " blinke ".


  • #16   12. jan 2020 Nej de lyser selfølgelig kun 2 af gangen alt efter hvilken side der kører..

    efter jeg havde prøvet med en ny 2 polet uden held prøvede jeg også en med 3 bare for at gøre noget


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #17   25. jan 2020 Hvis blinkrelæet er 2-benet, så "kører" det på den strøm, der løber igennem pærerne. Hvis den ikke er stor nok, så vil bimetallet i blinkrelæet ikke blive varmt nok og vil derfor ikke slå fra - altså vil du komme til, at mangle alle de perioder, hvor blinklysene skal lyse sort........
    At der ikke kommer strøm nok til blinkrelæet, kan det skyldes for små pærer, men det er det jo ikke, for du skriver jo at det er 21w pærer (lovpligtig). Hvis du har mulighed for det, så mål spændingen over blinklyspærene. Den skal være sådan cirka 10-12v - med lys i pæren, forstås. Du kan også prøve, at sammenligne lysstyrken på blinklyset med lyset i din bremselygte. De skal være lige kraftige.
    Hvis disse ting ikke er opfyldt, er det dårlige forbindelser. Stik, kontakt, stel eller ledninger.
    Det kan dog være dit el-anlæg er for lille, meeeeen den tror jeg ikke rigtig på. Prøv at slukke alt lys på mogabikken. Hvis den så kan blinke, ja så er det el-anlægget......
    Hvad angår de 3-benede relæer, så kører de altså på røg........ Hvis røgen slipper ud af dem, så virker de ikke mere smiley
    Det er lidt svært, at vejlede dig bedre uden, at kunne "se lidt mere med fingrene" . Det letteste er nok, at bygge om til et 3-benet relæ. For at gøre dette, er man bare nød til, at kende den rigtige fortrådning af elnettet, som det er nu... Prøv at allierer dig med en ven, der har lidt teknisk snille.


Kommentér på:
Yamaha DT 175 el peoblem

Annonce