{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af suzuki RF600
  • #1   21. jan 2020 Mekanisk er der ikke nogle typiske fejl. Så er den blevet serviceret ordentligt og ikke mishandlet, så skal den nok holde.
    Kvalitetsmæssigt er det ikke det bedste Suzuki har præsteret. Det var et billigere alternativ til ZZR og CBR. Så allerede dengang var affjedringen ikke den bedste, og 25 år på gaden har ikke gjort den bedre.
    Så han skal nok påregne, at skifte bagdæmper og fjedre i sit budget. Og hvis den ikke allerede har fået det, så også nye stålarmerede bremseslanger.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   21. jan 2020 Det Jesper siger - omend jeg ikke personligt kan se forskel på kvaliteten af en ZZR og en RF. Fælles for de fleste af de nævnte 90'er cykler, er at de har enormt svært ved at rende fra deres alder.

    Ethanol indholdet i benzinen hjælper helt sikkert ikke på det - karb cykler HADER stilstand...


  • #3   21. jan 2020 Jeg har en RF900 som jeg købte brugt i foråret 2016 med ca 80.000 km på klokken.
    Den måtte have ny bagdæmper da den var helt slidt op, fandt den heldigvis brugt.
    Hvis han ikke selv kan skifte nåle og nålestyr i karburatorerne skal han holde sig væk smiley
    De bliver slidt fordi karburatorerne sidder i en skrå vinkel.

    Just my 50 c


  • #4   21. jan 2020 #2: Synes nu de brugte ZZR600 jeg har set, har ældes lidt pænere end RF'erne

  • #5   21. jan 2020 Ville overtale din kollega til at se efter en CBR 600 F i stedet for.
    Der er mange flere på markedet og tilgængelighed af dele er langt større.
    Når man kigger på en ældre herre af en mc, så er der mange ting der kan give udfordringer, det er alt fra affjedring som allerede nævnt, men også pakninger, gummi dele osv. Noget der er så klassisk kan også nemt have udfordringer med kåbe dele, det er både tidens tand samt mange gange af og på montering. Snakker vi CBR 600 er der solgt så ekstremt mange at tilgængeligheden nærmest er ubegrænset.
    I min egen optik kører en CBR 600 også betydeligt bedre, er den vedligeholdt og affjedring osv. i god stand, ja så er det altså stadig en ret kompetent motorcykel alder osv. taget i betragtning.


  • #6   21. jan 2020 Honda beviser værdien på sigt.

    Jeg kender mange som har købt en CBR 600, har kørt en masse kilometer på den uden problemer og så har solgt den for hvad de gav smiley

    Standen er dog alfa og omega.


  • #8   21. jan 2020 #7: Ahhhhh. Den vandkølede Suzuki motor er ikke kendt for det. Det var de tidligere GSX-F modeller der døjede med det

  • #10   21. jan 2020 #9: Jamen så fik vi slået fast du kan læse og citere korrekt...

  • #11   22. jan 2020 Tak for svar.

  • #12   26. jan 2020 Tjek også lige data : RF600 vejer hele 218kg tør , har en stående her , sammenlignet med cbr600f2 som står ved siden af , hondaen tyngde ligger lavere og vejer også betydeligt mindre .... Gearkassen er RF seriens svaghed , er absolut enig med Jan , RF er nok billig at anskaffe men tung og dyr at holde i gang

Kommentér på:
Køb af suzuki RF600

Annonce