{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken motorolie
  • #1   28. dec 2007 Det som der står i din bog eller som forhandlere anbefaler.
    Nok en 10/40.
    Og ja. Du kan købe det på alle tanke. Shells olie er ok. Det mærke yamaha bruger. Honda bruger castrol.

Tanken er nog bare dyr med deres olie.

• #2   28. dec 2007 Køb 4 l shell helix i Bilka (10-40)

Fås altid under 200 kr

• #3   28. dec 2007 hhmm fenris har ikke en bog til maskin ??? evt et sted på nettet man kan finde det ???

• #4   28. dec 2007 kanon tak knud smiley

• #5   28. dec 2007 prøv at kigge på din olie påfyldnings prop.. der står det normalt

• #6   28. dec 2007 peter ok jeg må kigge ....:-D tak

• #7   28. dec 2007 knud du leger med ilden med den information.
    man må jo ikke hælde BILMOTOROLIE på en mc vel ?
    ps. æslet køre udemærket på ok 10-40
    æslet= suzuki GS 400

• #8   28. dec 2007 Er næsten helt sikker på det er en 10/40. Det køre næsten alle standart cykler på.
    Køb du bare den motorolie Knud snakker om. Eller Castrol hos T-Hansen.

søger du på nettet eller skriver til en anden der har samme mc som din får du nok det samme af vide. (10/40)

• #9   28. dec 2007 Knud (Vestegnen) J > >

Problemet er bare at den olie de i bilka sælger til 4 liter for 200 er højst sandsynligt til bil hvor du har en tør kobling.
    Og langt de fleste motorcykler har våd kobling såvidt jeg er informeret.

Hvis cyklen er med våd kobling kan bil olien ikke bruges da, koblingen så vi glide :(!

• #10   28. dec 2007 Kasper A: Knud og andre folk (mig selv også) har brugt bil olie i vores motorcykler mange gange. Uden bøvl....

Tro ikke på det betyder en skid - så længe det ikke er fuld-syn olie.

• #12   28. dec 2007 Procycle 10w-40 delsyntetisk fra www.louis.de
    koster 125,- for 4L og det er en god olie.

• #13   28. dec 2007 Oki! Sorry... Trækker det tilbage igen! Har bare hørt det kunne være et problem mht. koblingen...! Men det er så åbenbart ikke tilfældet! Undskyld for fejl information fra min side!

• #14   28. dec 2007 Nix tidligere ejer af min mc havde brugt bil olie, det kostede en ny koblng pga den begyndte at glide.
    Bil olie lægger en hinde på koblingen så den glider..

Kostede også en ny kobling på min gamle bil da der af uransagelige årsager endte olie på koblingen...

• #16   28. dec 2007 Problemet med mange bilolier er, at de indeholder friktionsnedsættende stoffer som koblingen absolut ikke har godt af. Man kan sandsynligvis godt finde bilolier der ikke indeholder disse stoffer, og nok især så længe vi taler delsyntetiske, men man finder jo først ud af det når skaden er sket, og så koster det altså en ny kobling, så det kan hurtigt blive dyrt, at spare et par hundrede kroner!!!

Køb dog noget olie der er beregnet til MC, og et originalt filter, det er et tåbeligt sted at spare, og det er nok ikke det der vælter MC-budgettet.

• #17   28. dec 2007 Knud: 200,- for 4 L olie er da dyrt, når det koster mindre for en MC olie i tyskland, inkl forsendelsen... :o)

• #18   28. dec 2007 Jesper:
    Men måske lidt nemmere at gå i Bilka en eftermiddag, fremfor at bestille i Tyskland... smiley

Sy's egentlig os' at 169.- kr for 4 l del-syntetisk motorolie (Shell Helix Plus - den blå) i Bilka er et ganske godt tilbud at gå efter ... smiley

• #19   28. dec 2007 Gider heller ikke det bøvl for så lidt. Bilka og andre steder hvor det er på tilbud er fint nok til mig.
    Og så bliver ens KR i Danmark.

• #20   28. dec 2007 Det er helt korrekt, at man taler meget om additiver fra bilolier, der kan påvirke en våd kobling. Imidlertid er det sådan, at jeg til dato ikke har set enMC-manual, der foreskriver anvendelse af en JASO specificeret olie. Overholder man bare de gældende API-specs og Viskositetsintervaler er det godt nok til producenten af MC-en og dermed godt nok til mig!!! Om det så er tildig er dit valg:-)

Davids CB 500 er i hvert fald helt ligeglad smiley

Muligvis kan man få problemer med en 150 HK hurtigtroterende racer....

Jeg har brugt bilolie til mange motorcykler mange gange og har aldrig haft problemer.

MAN SKAL NOK IKKE ANVENDE EN HYPERMODERNE FULDSYNTETISK LETLØBSOLIE MED EN MULLIARD AVANCEREDE ADDITIVER I!

Personligt mener jeg, at begrebet MC-olie er et af de mest geniale stykker målrettet markedsføring jeg nogen sinde har set smiley

• #21   29. dec 2007 Knud:
    Jeg ku' ik' være mere enig - har heller aldrig haft nogen koblings problemer overhoved, på trods af at jeg ALTID KUN har kørt på bil-olie. Men nu er det selvfølgelig heller ik' de mest teknisk avancerede MC'er, jeg har haft i tidens løb... smiley

God bag(h)jul & godt nytår til alle ....

• #22   29. dec 2007 Hør lige kammersjukkere, har i råd til at køre MC har i også råd til en ordentlig olie på dyret, det der bliver passet bedst holder længst, sådan er det bare og så er den ikke længer fouks

• #23   30. dec 2007 Synes godt nok også det er et dumt sted at spare, men sådan er vi jo så forskellige!!!

• #25   30. dec 2007 Procycle fra Louis lyder da som et godt køb.

Allan - dumt sted at spare - måske, måske ikke.

Jeg har set masser af glidende koblinger, men når det kommer til stykket, har jeg aldrig set en, hvor enten koblingsplader/friktionsplader ikke var under specs!!!!

Jeg har hørt om en enkel, hvor det var så velunderbygget, at der måske kan være et olieproblem- det kunne dog også være som nedenfor.

En anden jeg skulle kigge på, holdt samtlige specs, men viste sig at være samlet forkert. Så snart den koniske skive(wave disc) blev vendt rigtigt, var der intet galt!

Man skal ikke glemme, at koblinger ofte slides ret hårdt på MC-er, hvor der meget ofte files en hel del i 1.gear.

• #26   30. dec 2007 Hov jeg glemte, at fjedrene også kan være under specs smiley

• #27   30. dec 2007 Det er i VFR-klubben et kendt problem, at koblingen let kommer til at fedte ved brug af fuldsyntetisk olie, også selv om det er MC-olie!!! Det anbefales derfor istedet, at man bruger delsyntetisk 10W40 MC-olie af god kvalitet til sådan en Viffer.
    Jeg ved ikke, om koblingen er specielt "sart" på sådan en Viffer, men jeg ved ihvertfald, at jeg ikke tør prøve lykken med bilolie, da det jeg sparer ikke kan betale en ny kobling, hvis det viser sig, at olien indeholder friktionsnedsættende stoffer.

• #28   31. dec 2007 Allan:

Der har du netop problemet i en nøddeskal. Masikinerne er ret højtydende og koblingspladerne bliver slit af "fileri". Det er der ikke noget forkert i - hellere file end flippe bagover! Når man så har koblinger, der glider efter relativt få km, så begynder man ofte at søge "årsager" - men det kan maget vel ligge i materialernes natur og den måde de anvendes på.

Og helt specielt de moderne fuldsyntetiske motorolier er smaskfyldte men alverdens kemi, så der kan der også efter min mening meget let opstå problemer.

Kommentér på:
hvilken motorolie

Annonce