{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Relæ til USB lader og Led spots {{forumTopicSubject}}

Jeg har bestilt en USB lader til motorcyklen (to udtag med 3,1A ialt max desuden med tænd/sluk kontakt indbygget og en overspændingsregulator på ledningen) og to små Led spots til at spænde på motorbøjlerne (kender ikke effekten, men den er ganske lav) der følger også en tænd/sluk kontakt med til at montere på styret.

Jeg vil lige høre, hvad de elektronikkyndige siger til, at jeg bruger et relæ beregnet til ekstralygter som det her fra Biltema: https://www.biltema.dk/bil---mc/bilbelysning/tilbehor-til-bilbelysning/rela--og-kabelsat-til-ekstralys-2000033658
Jeg vil ikke bruge kontakten, der medfølger til sættet, og vil også skifte sikringsholderen ud til en beskyttet mini sikringsholder. I forbindelse med montering af en bagageholder til en Givi top boks, har jeg måttet sætte den originale bagskærm på min SV650 og forlænge ledningen til nummerpladelyset med lodning og krympeflex. Inden jeg lodder det forlængede ledningsstykke tilbage på det originale ledningsstykke med hunstik til nr.pladelys-stikket under sadlen, tænker jeg at jeg kan lægge en ekstra ledning fra plus og minus i samlingen (der skal loddes og beskyttes) og bruge dem til styrestrøm til relæet. Så kan jeg tage hovedstrømmen til USB og Led fra batteriet plus pol (gennem ledningen med sikring til relæet) osv gennem ekstraudstyret til minuspol eller stel. Jeg går ud fra at det vil være en god ide, at sikre relæet mod fugt også, evt med silikone.

Håber ikke jeg fik formuleret mig for alt for omstændeligt. Jeg vil bare have det monteret, så der ikke er strøm på, når tændingen er slået fra og så jeg ikke belaster de eksisterende sikringer, og desuden ikke skal rode med det eksisterende ledningsnet mere end nødvendigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Relæ til USB lader og Led spots
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   13. feb 2020 Alle dine betragtninger er korrekte i min verden. Det er sådan jeg selv ville lave det, hvis jeg var dig. smiley

    styrestrøm fra nummerpladelys, og batteriet skal trække det "tunge" læs fra polerne. smiley


  • #2   13. feb 2020 Tak for hjælpen (igen smiley )

  • #3   14. feb 2020 OK løsning, lad være med at smøre relæet inde i silikone. Placer det tørt under sædet med benene ned ad, så tager det ikke skade.
    Smid den medfølgende sikringsholder væk, køb en ordentligt kvalitet holder og lod ledningerne fast i dine kabelsko, så holder det for evigt


  • #4   14. feb 2020 Tak for tippet. Jeg har netop også købt en beskyttet sikringsholder til erstatning for den medfølgende. Der er meget kneben plads under sædet, så det letteste ville være at montere relæet nogenlunde vandret eller liggende, men jeg skal gøre mit bedste for at få det sat lodret, når jeg kommer så langt.

Kommentér på:
Relæ til USB lader og Led spots

Annonce