{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.167 visninger | Oprettet:

VFR750 tabt... og nu vil den ikke starte. {{forumTopicSubject}}

Jeg er røget i et problem med en VFR som jeg købte i dag.
Den kørte fint da jeg læssede den på den lukkede trailer.
Desværre væltede den og lå vel en 15 min før jeg opdagede det
Den kunne efter følgende ikk starte.
Jeg har haft tændrør ude, tørnet den og sat tændrør i. Den sprang i gang. 2 sek dog så stoppede den og jeg kunne ikke starte den. .
Den skyder lidt med skarpt en gang i mellem….tænker at der er noget med benzin i olie og måske en svømmer eller noget der hænger i karbueringen
Jeg er lidt presset så håber I kan hjælpe med at få den i gang.----hvad siger i herinde på forum

Hvis olien skal skiftes så gør jeg bare selv det plus filter. Men det med karburator kan jeg ikke selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VFR750 tabt... og nu vil den ikke starte.
  • #1   19. feb 2020 Er der en form for tilt sikring som afbryder strømmen til benzinpumpen?
    I så fald skal den måske resettes


  • #2   19. feb 2020 Du skal sandsynligvis have karburatorer af og rense, når den kommer ned på siden, så bliver alt snavset i tanken og i svømmerne i karburatorerbe sjasket rundt smiley

  • #3   20. feb 2020 Foreslår at komme HELT ny benzin på tanken, da ny benzin tænder lettere sammen med et opladt batteri. Held og lykke med den nye maskine.........

  • #4   20. feb 2020 "Den kørte fint da jeg læssede den på den lukkede trailer." Så det er næppe "gammel" benzin, der er problemet.

  • Vagn N
    Vagn N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #6   20. feb 2020 Jeg ville sætte nye tændrør i. Hvis der er løbet olie op over stemplet , får man problemer med tændrør, som ikke er til at rense godt nok.

  • #7   20. feb 2020 Hvis det er en nyere VFR så sidder der en tiltsensor som lukke alt ned hvis MC'en vælter.

    Den sensor KAN sætte sig fast fordi "pedulet" selvsagt er meget følsomt.

    https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/scbbikes-image-drive/Part/2016/July/0f40fa98-f097-42e9-a1de-00d1a92b7038_192247.jpg


  • #8   20. feb 2020 hey, jeg rensede tændrør og den kørte meget kort. og ville efterfølgende ikke starte.
    jeg hælder mest til af med karburatorer og rense dem. tusinde tak for svar. flere input modtages gerne - man kan alligevel ikke køre i det her vejr, så tiden skal jo gå med fejlfinde


  • #9   20. feb 2020 er der en venlig sjæl i aarhus området som mod betaling vil hjælpe mig med karburatorerne

  • #10   20. feb 2020 har manualen

    profilbillede
  • tantonsen
    tantonsen Tilmeldt:
    dec 2006

    Svar: 11
    #11   21. feb 2020 Hvis du vil have et råd så STOP du er helt ny lyder det til. Jo mere du skiller ad jo større er chancen for du gør noget forkert. Slå koldt vand i blodet. Den er nok løbet over da den væltede det er vi rimelige sikre på. Pil tændrør ene ud og lad dem være ude hele natten. Afbryd ledningerne til tændspolerne og kør på starteren i intervaller af 1 min hver 3 min så starteren ikke brænder af 5- 10 gange uden tændrør i. Læg en klud løst hent over hullerne i topstykket så du ikke kommer til skade hvis der er mere benzin i cylinderen. Tjek om den gnister efterfølgende. Blæs tændrør ene rene med kompressor. Se om de er revnede og gnister korrekt. Huskede du chokere? Du har måske druknet den igen. Løber der benzin ud af et af karburatoren hvis du sætter benzin hanen på Prime? Lugtet den af benzin ud af udstødningen?

  • #12   21. feb 2020 jeg er slet ikke ny, men lige kaburatorer og sådan det rører jeg ikke ved. jeg tårnede motoren og rensede tændrør - men er som tidl sagt ret sikker på der bare står benzin og flyder hele tiden. der er ikke benz der løber ud, men i det lukkede rum den står er der kun en svag duft af benz. men der står osse to cykler nu. jeg synes olien lugter af benzin, jeg har ikke sklit karb af. men har bestilt tid ved en mc forehandler til at få det fikset. men det er først tirsdag.

  • #13   21. feb 2020 Du har allerede haft tændrør ude, men fik du tjekket om de faktisk gnistede?

  • #14   21. feb 2020 den startede som en mis. men kun kortvarigt

  • tantonsen
    tantonsen Tilmeldt:
    dec 2006

    Svar: 11
    #15   21. feb 2020 Det er måske en af dine nåleventiler der løber over, men svært at sige over nettet da de også har tankudluftning i det fri i den årgang, mine lugter også af benzin af og til uden det betyder noget.. godt du har fået en tid

  • #16   21. feb 2020 ja det tror jeg osse. har fået en hånd på søndag. en kammi kommer og så rykker vi tank og kåbe samt kaburatorer af. renser svømmerhuse og tank. på med ny benzin og så skal den nok starte. ved bare min begræsning når det kommer til fin mekanik

  • #17   21. feb 2020 update. lukkede for benz. på med impuls lader. ud og trykke og der var liv. prøvwde er par gange. den starter fortsat. åbnede benz og gik ind...og så prøver jeg igen what the fuck had happend

  • #18   22. feb 2020 Sandsynligvis en eller flere karburatorer der løber over pga utæt svæmnercentil. Pas på med det, benzinen kan løbe i bundkarret og fortynde din olie med motorhavari til følge. Prøv at tage oliepåfyldningsproppen af og lugt derned, der må ikke lugte af frisk benzin.

  • #20   26. feb 2020 Køb en dåse Start gas fra den nærmere benzintank sprøjt i luft filterkassen
    Har prøvet det et utal af gange og det virker hver gang.


  • #21   26. feb 2020 Skulle det hjålpe på en nåleventil der hænger?

  • #22   26. feb 2020 Prøv med det simple først - den har jo givet lyd fra sig
    Tving den igang med start gaz og få kick startet forbrænding så den “bliver kørt tør”.
    Alternativt vent et par døgn med tændrør ude
    Derefter synes jeg man kan man overveje alternativer der kræver større indgreb


  • Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #23   26. feb 2020 den simpleste løsning er vel ligesom på en crosser, der tit lægger ned. benzinen løber lige i gennem kaburatoren og ind i motor og drukner den. i værste fald kan du lukke for benzinen, med ti minuters mellem kan du udlufte den ved at bruge starteren et par gange, du kan evt. dreje på gashåndtaget og holde den for give den mere luft. Hvis der kommer et brav i udstødningen er mindst et tændrør tørt. vent et par minutter og start normalt.

  • #25   26. feb 2020 Læs nu lige tråden igennem Lademan.

  • #26   27. feb 2020 jeg tror det er luftfilter det har fået olie eller benz så virker det som choker nå det er stoppet

  • #27   27. feb 2020 prøv at tag luft filter ud og start tror det virker


  • #28   27. feb 2020 Hører vi tilbage ?

  • #29   27. feb 2020 hermed på opfordring en up-date......Hondaen startede fredag aften og kører som en mis.
    what - skulle den bare så lidt eller hvad sker der...den var jo død torsdag.


  • #30   27. feb 2020 Måske. Men kontroller lige, at der ikke er løbet benzin i olien smiley

  • #31   27. feb 2020 Godt
    Keep it simple ??


  • tantonsen
    tantonsen Tilmeldt:
    dec 2006

    Svar: 11
    #32   27. feb 2020 Ja velbekom, et simpel tak for hjælpen kunne også have gjort det.

Kommentér på:
VFR750 tabt... og nu vil den ikke starte.

Annonce