{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Jan J
Jan J
Tilmeldt:
14. jan 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Kobling Suzuki gsx 600f 94 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har et problem med koblingen på min trofaste gsx 600f årgang 94.

Den sætter sig i koblingen når den står stille.
Jeg kan køre på den og dagen efter når jeg sætter den i gear og holder koblingen ind kan jeg ikke skubbe den hverken frem eller tilbage.
Hvis jeg kæmper med at skubbe den frem og får den til at trille og stadig holder koblingen ind er det så om den slipper stille og roligt. ???????
Er der nogle herinde der har haft samme problem eller kan hinte mig lidt i retning af hvad problemet kan være??

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling Suzuki gsx 600f 94
  • tantonsen
    tantonsen Tilmeldt:
    dec 2006

    Svar: 11
    #1   20. feb 2020 Køre du med rigtig olie viskositet? Er den semi syntetisk? Hvor ligger kobling punktet helt inde ved styret? Så prøv at stram kablet lidt.

  • Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   20. feb 2020 Hej Tony t.

    Jeg kan ikke huske hvilken olie det er. Det var en der dukkede op da jeg søgte på nummerpladen.
    Jeg var nede hos en forhandler/værksted med den omkring noget andet og der justerede han koblingen og efter det begyndte den at lave det nummer der.
    Jeg har prøvet selv at justere lidt på den men syntes ikke rigtigt at det virker som det skal.
    Den har 33000 efter speedometer.
    Hvilken slags olie foretrækker du??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   21. feb 2020 Kender du alderen på dine koblingsplader?

    Koblingen kan kun være justeret på en måde - og det er den korrekte. smiley
    Virker det ikke, så er fejlen andetsteds. Hvis pladerne er gamle og den forkerte olie er hældt på, så skal de ud og renses eller skiftes før det ændrer noget.


  • tantonsen
    tantonsen Tilmeldt:
    dec 2006

    Svar: 11
    #4   21. feb 2020 Der sidder en lille skrue i venstre side på motoren hvor kablet går ned ved kobling sneglen. Den skal du forsigtig skrue ind til den møder modstand og så en halv omgang ud igen. Jeg har kobling punktet justeret i kablet til omkring 2 - 3 cm inde., da jeg bruger den til wheelies og så ikke behøver at trykke den helt ind fordi jeg bruger to fingere til det. Jeg bruger 15w40 semi syntetisk fra harald og skifter oftere rød dunk fra branford.

  • tantonsen
    tantonsen Tilmeldt:
    dec 2006

    Svar: 11
    #5   21. feb 2020 Hvis fejelen kom efter justering så ligger det jo nok der.


    Hvorfor kan man ikke justere en kobling forkert? Så kunne man jo spare de to justerings skruer


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   21. feb 2020 #5 - man kan justere den på 20.000 forskellige måder, men den du selv beskriver i #4 med skruen, er den korrekte. Pointen er at man grundjusterer den, og så SKAL det kunne fungere. Gør det ikke det, er problemet andetsteds...

  • Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #7   21. feb 2020 #5 kan du forklare mig hvorfor den står og sætter sig??
    Den burde jo være søbet ind i olie når den står stille og er det fordi man har spændt pladerne for hårdt sammen??



  • tantonsen
    tantonsen Tilmeldt:
    dec 2006

    Svar: 11
    #9   22. feb 2020 Det er set bolte. Husk at tjekke din olie stand. Måske olien er tykkere første gang og derfor klæber det sammen. Tjek din kobling justering så du ikke ødelægger noget

Kommentér på:
Kobling Suzuki gsx 600f 94

Annonce