{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Forhjul kører ikke frit efter skift af bremser? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop fået skiftet nye koldser til nogle EBC og da jeg også skulle have nye bremseslanger på er det hele skiftet ved aut. kawasaki forhandler, jeg lagde mærke til i dag at når jeg kører forhjulet rundt med hånden (med forhjulet hævet fra jorden) er der en del modstand og en klik lyd (som lyder det kommer fra bremsekaliberne) er det mon normalt at de lige skal "slides" til? .. jeg kunne intet fornemme da jeg kørte..måske er jeg blot paranoid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhjul kører ikke frit efter skift af bremser?
  • #1   8. mar 2020 Er det de gamle skiver? Så skal det lige slides til.. Går ud fra at skiverne er i orden når det er en forhandler der har lavet skiftet.. Især når du ikke kan mærke noget når du kører, så har det hele tilpasset sig efter et stykke tid..

  • #2   8. mar 2020 Skiverne eller rotorne er ikke skiftet det er kun selve bremseskiverne.. men ja går ud fra at alt er ok når det er en shop som har lavet det, jeg undrede mig bare over at der kom en skrabe agtig lyd når hjulet kørte rundt ..

  • #3   8. mar 2020 hvad er skiftet? Først klodser og slanger i første indlæg, så er der ikke skiftet skiver men så er der kun skiftet skiver?

    Ofte vil man svagt kunne høre en skrabelod indtil det er lidt til.
    Men er skal bestemt ikke være modstand og klik lyde.


  • #4   8. mar 2020 Onkel Jan: det er "koldserne" der er skiftet, som der står i første indlæg. Og hvorfor begynder du at snakke om "skrabelodder"? smiley
    (Ikke skrevet i ond mening).


  • #5   8. mar 2020 Ha ha det er helt vrøvl det jeg skriver hurra for stavekontrol
    Der skulle have stået;
    hvad er skiftet? Først klodser i første indlæg, så er der ikke skiftet skiver men så er der kun skiftet skiver?

    Ofte vil man svagt kunne høre en skrabelyd indtil det er lidt til.
    Men er skal bestemt ikke være modstand og klik lyde.


  • #6   8. mar 2020 Der er skiftet bremse slanger og bremsekoldser, der er ikke skiftet rotor, de bremsekoldser jeg har fået på er meget større (altså med mere materiale på) på andet forum er der anden som også har haft samme slags bremsekoldser på og han oplevede samme som jeg indtil klodserne var slidte lidt ned ..

  • #7   8. mar 2020 Jeg ville tage forbi shoppen og snakke med dem.
    men hvis du kører en tur og de ikke bliver varme, så burde de ikke hænge mere end "normalt", og man må da gå ud fra at de på værkstedet har checket at stemplerne i caliperne kører frit, og de er blevet gjort rene før de kørte dem ind.


Kommentér på:
Forhjul kører ikke frit efter skift af bremser?

Annonce