Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lithium batterier opladning
  • #2   8. mar 2020 Jeg spurgte i sin tid Ballistic batteries om det samme. Svaret var, at cyklen ikke lader batteriet op men kun holder spænding jævn. Hvis batteriet mister meget strøm eller man får afladet det helt, så SKAL det lades op med en lader der kan ‘balancere’ hver celle. De anbefaler også at man under normal drift “vedligeholder” batteriet med en lipo lader som holder øje med hver celle, hvilket cyklen ikke kan. Jeg valgte at købe deres lader til mit 8cell batteri og det har kørt upåklageligt i 4 år.

Det batteri jeg bruger er et lifepo4 type

På batterieribyen kan man læse om de mange forskellige typer

https://www.batteribyen.dk/batterityper-og-teknologier

• #3   8. mar 2020 Ok tak for svar, så er det åbenbart ret vigtigt at huske at pille det fra om vinteren, for nu er den død og kan ikke lade den op, men måske jeg skulle prøve med en lipo lader.

• #4   8. mar 2020 Øv held og lykke.

• #5   8. mar 2020 Hvis ikke motorcyklen kunne lade på batteriet under kørslen, Skulle man tro, at der ikke ville gå ret lang tid før batteriet var fladt.

• #6   8. mar 2020 Jeg har kørt med lithium i et år og er yderst tilfreds. Der er stort set ingen selvafladning, derfor er det for det meste unødvendigt at lade udover almindelig kørsel, ej heller i vinterpausen. Generatoren lader batteriet ganske som et blybatteri. Der kan lades med gammeldags lader, der ikke lader med intervaller med høj spænding. Batteriet tåler ikke ladespænding over 15 volt men er beskyttet af en stump elektronik. Lidt dyrt men uhyre velfungerende og anbefalelsesværdigt trods diverse myter.

• #7   9. mar 2020 ctek lithium xs har en reset knap. Den plejer at få liv i mit lithium batteri : )

• #10   12. mar 2020 se evt denne video.

https://www.youtube.com/watch?v=3ywopGAXP-I

• #11   11. jan 2022 Over 15 volt ødelægger Lithium....
    Men :
    CTEK POWERSPORT oplader til ALLE motorcykler , både lamme syre -- og ALLE Lithium.... Virker super .... (Ødelægger IKKE AGM etc ...)--- Kan bruges til bil også..........Men er til "powersport" 0 til 2,3 A

Kommentér på:
lithium batterier opladning

Annonce