{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Kraftige vibrationer fra motoren... {{forumTopicSubject}}

Hjælp - inden jeg bliver sindssyg !!

I april da jeg fik renset karburatorer, fjernet droslingskit osv., sagde mekanikeren at knastkædestrammeren snart skulle skiftes, kæden gav lidt lyde i tomgang.

Efter nogen måneder begyndte der så at komme vibrationer når man ramte 6000rpm, og opefter.

Jeg fik så fat i en ny (brugt) knastkædestrammer fra USA, som jeg monterede. Det hjalp, alle vibrationer var væk. Ingenting i hverken fodhvilere eller håndtag - de første 20-30km, så kom det igen.

Fik så fat i en anden knastkædestrammer, som er et andet design. En fjedder der presser strammeren ind mod kæden, samt et "tand system" der gør at strammeren ikke kan komme tilbage, når først den har været derude (den gamle strammer var kun styret af en fjedder). Den nye strammer hjalp også fint nok de første små 50km, så begyndte den også at blive træls. Vibrationerne i fodvhilerne er væk, men jeg har stadig en masse i håndtagene. Efter 150km prikker det helt i hænderne, når man står af cyklen. Føltes ret underligt.

Jeg kan snart ikke komme i tanke om hvad ellers det kan være?

Jeg har synkroniseret karburatorerne for et par måneder siden, så det skulle jo være iorden.

At skifte knastkæden vil koste over 3000 kr på værksted, så det har jeg ikke lyst til, medmindre det 100% sikkert ER selve kæden. Synes bare det er utroligt sådan en kæde skal skiftes efter kun 26.000 km.


Andre der har gode forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kraftige vibrationer fra motoren...
Kommentér på:
Kraftige vibrationer fra motoren...

Annonce