{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Suzuki intruder udstødningsfarve {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Suzuki vs 800 Intruder hvor jeg har et par spørgsmål ang udstødning jeg har originale forrør på og så svejst ren rør resten af vejen men med db killer i enden.

så er mit spørgsmål da jeg tog mit udstødningswrap af var det ene forrør helt blåligt og det andet fint blank chrom endnu (den går på begge cylindre så det er ikke det )

jeg har overvejet om det kan være fordi jeg har det ren rør på at jeg skal have den omdyset eller indstillet af en art siden den ikke køre ens på begge cylindre og kun bliver blå på den ene for jeg har ikke rørt kaburatoren siden der sad den originale udstødning på? smiley






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki intruder udstødningsfarve
  • #1   15. mar 2020

    profilbillede
  • #2   17. mar 2020 Hvad for een er blå, den forreste eller den bagerste? Mit gæt er den bagerste, den bliver varmere og dermed får du også mere blåfarvning.

    Var de ens da de blev wrappet? Ellers kan det jo være en gammel skade fra før din tid?

    Jeg tror faktisk ikke der er en entydig forklaring på blå forrør, nogle hælder til for mager blanding (og dermed for høj temperatur), andre til for fed blanding hvor de sidste benzinrester brænder af i forrøret. Eller en tændingsfejl (for sen tænding) der basalt gør det samme.

    Endelig er der også dem der mener blå forrør skyldes du kører på din MC smiley


  • #3   17. mar 2020 Det er ikke en gammel skade så. Meget ved jeg da og det er den forreste cylinder og grunden til jeg tænker det måske kunne være den skulle dyses var fordi jeg har det '' rene " rør på og når jeg har kørt motorvej har den godt kunne give nogle ryk som om den vil gå ud, og på en længere tur gik den så også ud for mig, kunne dog starte den igen og køre videre men det bliver bare lidt irreterende i længden smiley

  • #4   18. mar 2020 Har du to karburatorer eller bare een enkelt? Hvis du kun har een karburator burde begge rør jo være blå hvis det var dyserne det var galt med.

    Hvordan ser tændrørene ud? Efter den er kørt varm, ikke efter du har stået og tøffet i garagen smiley

    Når du kører med dragpipes får du naturligvis en hurtigere "tømning" af cylinderen da der er mindre modstand. Det kan måske give en højere temperatur i forrøret, men igen har du jo 2 ens (formoder jeg) udstødninger og kun een med misfarvning?


  • #5   18. mar 2020 Den har to forskellige karburatorer.
    De er også forskellige typer.
    Har du std luftfiltre på?


  • #6   18. mar 2020 Er drag pipes ikke skadelige? Både for motoren og for hørelsen... smiley

  • #7   18. mar 2020 Jaja alt er standart med luftfilter osv det er kun udstødningsrør med DB kriller smiley

  • #8   18. mar 2020 Tændrør var en smule fugtige og lugtede af benzin ikke nøddebrune vil jeg mene

  • #9   19. mar 2020 Jeg har aldrig skruet i en cykel som din, men kan se den har to karburatorer (som Michael skrev) og endda vaccum karburatorer der er gemt godt af vejen!

    I og med du kun har eet forrør med misfarvning, vil jeg tro det er en fejl på den forreste karburator snarere end end omdysning.

    Vaccum bælgen kan være utæt - så bliver blandingen forkert
    De to karburatorer kan være ude af syncronisering så den ene åbner mere end den anden. Så arbejder den ene cylinder meget hårdere end den anden og dermed bliver den varmere.

    Går den ujævnt, specielt ved lave omdrejninger? Det plejer at være tegn på dårlig syncronisering, i hvert fald på min cykel.

    Din beskrivelse af tændrørerne giver ikke så meget. Og er de taget ud af en kold maskine der har stået og kørt i garagen er det heller ikke retvisende. Prøv at køre den varm og tag så rørene ud (pas på du ikke brænder dig) det giver et bedre billede.




Kommentér på:
Suzuki intruder udstødningsfarve

Annonce