{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Sætter ud på cylinder 3 {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg har en Suzuki Bandit 1200 fra 99'. Den vil ikke starte på cylinder 3.
Jeg har:
Skiftet tændrør
Tjekket om der er gnist, det er der.
Jeg har målt ohm på primær og sekundær kreds på tændspoler og det er flotte tal.
Foretaget en kompressionstest, den er også ok.
Renset karburator, stillet svømmerhøjde og synkroniseret dem.
Prøvet med en anden CDI
Prøvet med en prøvetank
Målt ohm igennem stik til pickup, det var flotte tal.
Det gjorde ikke rigtig nogen forskel om jeg sprøjtede ekstra benzin ind i karburator nummer 3.
Stillet ventiler og tjekket dem ekstra 3 gange.
Når jeg tager tændrøret ud er det vådt, men den vil ikke rigtig starte på den cylinder.
Hvad kan der være galt? Nogen bud?


Kommentarer på:  Sætter ud på cylinder 3
  • #1   1. apr 2020 Har du prøvet at bytte om på tændrørskablerne, følg kablet op til tændspolen og byt de to, som har fat i samme tændspole om nede på tændrørerne. Hvis fejlen skulle ligge i kablet eller tændrørshætten flytter den med, så det nu er en anden cyl. som ikke tænder.
    Altså: hvis cyl 2 og 3 kører på samme tændspole, bytter du om nede ved tændrøret.
    Du skriver at du har tjekket om der er gnist, men selvom der er gnist ude i det fri, kan den godt mangle når der kommer tryk i cylinderen.


  • #2   1. apr 2020 Jeg har fundet det her roderi lige efter tændingslåsen. To af ledningerne gik adskilt, da jeg fjernede tapen. Jeg tror måske den orange går til tændingsmodulet. Kan det skyldes en dårlig forbindelse?

    profilbillede
  • #3   1. apr 2020 Hvis det var min kværn..... Havde jeg skiftet alle de samlinger ud der!!!! Man kan få nogle samlere med lodetin i.... Efter min mening klart og fortrække. Istedet for noget man skal klemme sammen om en ledning.

  • #4   1. apr 2020 loddetin er noget lo..., så skal der klippes hver gang

  • #5   1. apr 2020 De skal loddes. Jeg kan ikke regne ud hvorfor man har lavet en samling imellem tændingslåsen og selve stikket. Det giver ingen mening.

  • #6   1. apr 2020 Splejses , loddes og krympemuffe

  • #7   1. apr 2020 Du har vel ikke glemt en klud i indsugningen på cylinder 3 da du lavede service? Hvis den kører på cylinder 2 fejlede ledningerne ikke noget på det tidspunkt.

  • #8   1. apr 2020 De løse ledninger skal ihvertfald laves, den type samling vil før eller siden give problemer, uanset hvor godt det er lavet. Det lugter lidt af, at der er sat en anden tændingslås på, og man derfor har flyttet et andet stik over i det originale ledningsnet. Jeg tvivler godt nok på, at det lige præcis skulle give problemer på en enkelt cylinder, det lyder ikke særlig sandsynligt at det skulle begrænse sig til kun en cylinder.
    Få det fixet og kryds fingre for at det "bare" var det som gav fejlen.


  • #9   2. apr 2020 Boodie.... Du behøver ikke og klippe lodetin over. Ligeså vel som du har varmet det sammen, kan du også varme det fra hinanden igen. Ledningerne SKAL loddes sammen, for optimal forbindelse....

  • #10   2. apr 2020 Tænder cylinderen overhovedet ikke? Heller ikke hvis du kører med høje omdrejninger?

  • #11   2. apr 2020 Det var ikke ledninger som var problemet. Nej, det gør heller ingen forskel om jeg tager tændrørshætten af når den kører.

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 120
    #12   2. apr 2020 Er vi helt ude i om den har ædt en knast eller vippearm? Nogen der ved om det er en svaghed på dem. Jeg synes at mindes nogle 600 ccm Suzuki af cirka den årg. havde ovennævnte problemer!

  • #13   2. apr 2020 Vi har foretaget en kompressionstest

  • #14   2. apr 2020 Nu har jeg prøvet at bytte rundt på tændrørskablerne og det er heller ikke det.

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 120
    #15   2. apr 2020 #13 Hvis nu vi forestiller os at udstødningsventilen ikke bliver åbnet, vil der så ikke stadig være kompression?

  • #16   2. apr 2020 Sugede den nogenlunde ens på alle 4 da d synkroniserede karburatorerne?
    Jeg tænker ikke at den suger ens, hvis en uddtødningsventil ikke åbner


  • #17   2. apr 2020 Jeg har lige tjekket og suget er ens på alle 4 stadigvæk.

  • #18   2. apr 2020 Hvad afgør om den for eksempel får for meget benzin og hvordan kan man tjekke det? Eller om den får nok?

  • #19   2. apr 2020 En svømmerventil der hænger/ikke lukker? Er svømmerstanden ens på karburatorerne? Eller en choker der hænger?

    Du har vel prøvet at bytte tændrørene om og set det ikke giver noget?

    Kender ikke din cykel i detaljer så undskylder på forhånd hvis de ikke giver mening


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #20   3. apr 2020 Er det på den karburator hvor vakumslangen til bensinhanen sidder, så kan det vel være en def. bensinhane

  • #21   3. apr 2020 Det er ikke den og jeg har prøvet med prøvetank også.

  • #22   5. apr 2020 Ja du checket svømmer stand og svømmer ventil?

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #23   5. apr 2020 Måske hul i bunden på den ene side af svømmeren, så den ikke kan flyde.

  • #24   5. apr 2020 Det mener jeg selv at jeg har, men nu har jeg adskilt alle karburatorne igen, og renser dem meget grundigt en gang til og dobbelt tjekker ALT.

  • #25   5. apr 2020 Kan du evt bytte om på karburatorerne og se om problemet følger karburatoren eller cylinderen nu du har det hele skilt ad igen?

  • #27   8. apr 2020 smiley

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #29   10. apr 2020 Det lyder umiddelbart som tændrøret. Selv nye tændrør kan fejle.
    Hvad med chokere. Det han jo være den der hænger.
    Hvad med tændspolen / tændkabel eller hætten. Et ohmmeter giver et fingerpeg, men måler jo kun ved 0,5 til 1 volt. Der sker jo noget andet, når der er tænding på. Der er jo 6000-10000volt på. At der er gnist på i fri luft, er ikke ensbetydende med, at der er gnist på inde i cylinderen, hvor trykket jo er en del højere......


  • Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #31   11. apr 2020 Har du prøvet at bytte tændrør mellem cylinder 3 og 4, for at se om problemet så flytter sig.
    Har lige haft det problem på min gamle Suzuki, det var et død tændrør.


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #32   12. apr 2020 Kjære Hans Jørgen
    Hvorfor tror du, det er et lovkrav, at isolationsmodstanden i almindelige lavspændingsinstallationer, skal efterprøve med et måleinstrument, der måler med ikke under 1000v. (lavspænding er når spændingen i forhold til jord ikke overstiger 250vac (ac er vekselstrøm))
    Det er jo netop fordi den højere spænding kan påvise en afledning, der ikke kan måles med et almindeligt ohmmeter. Du kan jo heller ikke teste et tændrør med et ohmmeter. Gnisten springer jo først 2000-3000v i fri luft. Hvis der nu er en afledning, der slår over ved 1500v, så får du jo ikke gnist i tændrøret, men fejlen kan ikke måles med et måleinstrument, der kun måler med 0,5v. Dette burde være logik for perlehøne. Om det så er kvindesnak, skal jeg være usagt - jeg har aldrig selv helt forstået, hvad der foregår, når de først begynder at kagle...... smiley


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #33   12. apr 2020 Sorry, Hans Henrik smiley

  • #34   12. apr 2020 #33 du skal ikke undskylde smiley

  • #35   12. apr 2020 Hey Johnny Har du fået liv i banditten ? smiley

  • #36   13. apr 2020 Nej, ikke endnu, men jeg har skilt karburatorerne ad renset dem og så har jeg bestilt nogle nye oringe og andre dimser.
    Jeg giver besked, når problemet er fundet. Men er kommet frem til at det muligvis ikke har noget med strøm at gøre, men nærmere kunne tyde på at der kommer for meget benzin ind i cylinder nr 3. Tændrøret er ihverfald vådt af benzin.


  • #37   29. apr 2020 Nåh, nu kører den på alle 4 cylindre igen. Den var gal med svømmerhøjden.
    Men den sætter stadigvæk en gang i mellem ud på nr 3 og nr 4. Hvad kan skyldes? Det høres som et pop. Vi har prøvet at skrue lidt på blandeskruerne, det hjalp ikke.


  • #38   30. apr 2020 Svømmerstanden... se svar #19 og #22... klapper lige mig selv på skulderen smiley

Kommentér på:
Sætter ud på cylinder 3

Annonce