{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Karburator dyser til Dominator {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har købt mig en Honda NX 650 fra 92', også kaldet Dominator.
Den er af modellen RD02 og er selvfølgelig 44 hk versionen. Den er købt defekt på den måde, at den ikke vil gå rent i tomgang. Så snart den er under 2000 omdrejninger, skyder den og går ud, hvilket jo tyder på en mager blanding i karburatoren. Jeg har så haft købt et karburator repair kit: https://www.mc-importen.dk/reservedele/article/623890/10400000000
men det løste ikke problemet. Er der nogen her, der har styr på hvilke dyser den skal have? Jeg har kigget efter utætheder på manifold osv, samt tjekket at svømmeren sidder ordentligt.

Jeg takker på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator dyser til Dominator
  • #2   19. apr 2020 Jeg havde godt læst at det kunne ske, så jeg bestilte bare en ny. Så den er helt ny, den der sidder på den nu.

  • #4   19. apr 2020 Kan du uddybe? Jeg er noget ny til gamle maskiner, så er ikke lige med på hvilke ventiler du snakker om smiley

  • #6   19. apr 2020 Det vil jeg lige tage et kik på. Jeg takker for forslaget.

  • #7   19. apr 2020 Auto-decompressionsmekanismen og ventiljustering finder du beskrevet i service manualen. Dyserne måske også, ellers på
    https://kleinjung.de/techdata/
    for de tyske udgaver i det mindste og for de øvrige i reservedelslisten. Evt online ved at vælge din landemodel og årgang på
    http://cmsnl.com

    Ud over at kontrollere manifold, som foreslået, og dyserne, ville jeg nu ultralydsrense karburatoren og efterse membranerne i den for revner smiley


  • #8   20. apr 2020 Der ligner en Mikuni karburator på det billeder jeg kan finde af Domiatoren. Hvis der er det, har jeg lidt forskellige ubrugte hoveddyser til sådan en fætter, som du kan købe. Købte dem i sin tid, da jeg rodede lidt med min KTM, som har en Mikuni BST40 karburator. Tror de samme typer dyser passer i flere af Mikuni's modeller.

  • #9   20. apr 2020 Manualen siger jeg skal bruge en 148. Der sidder en 155 i nu, men har også en 148. Den spytter og går ud, når der når under 2000 omdrejninger med dem begge. Jeg har dog fundet noget i manualen om noget der hedder "pilot screw", som skal skrues 2 1/8 omgange ud. Hvor sidder den skrue? Synes ikke umiddelbart jeg kan finde den.

  • #10   20. apr 2020 Jeg havde ssamme model Dominator for nogle år siden og døjede også med at den ville gå i stå i tomgang.
    Efter råd på tenere.dk skiftede jeg tomgangsdysen fra standard 48 til 50, og så virkede det.
    Link til tråd fra dengang: https://www.tenereforum.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=5519&KW=&PID=63265#63265


  • #12   20. apr 2020 Tror faktisk den største dyse jeg har til at ligge er en 155, så det hjælper nok ikke. Kører med 150 i min KTM 640 med åben potte, og det spiller ok.
    Tror din Pilot Screw sidder under bunden forrest på karburatoren. Den er lidt bøvlet at komme til, så jeg ha købt denne til min for nemmere at kunne justere den:
    https://procycle.us/product/103-fuel-mixture-screw-extended

    Jeg har selv skiftet tomgangsdysen på min karburator, efter at have haft lidt problemer med tomgangen. Til min karburator er der kun to modeller, men jeg kunne heldigvis gå fra den lille til den store størrelse. Det hjalp på tomgangen. Den er dog stadig lidt strid når den er kold, men det går over når der kommer lidt varme i motoren.


  • #13   21. apr 2020 Det er ab fabrik en Keihin CV med tvangsstyret åbning af klokken den første femtedel, ca. Pilot screw / blandingsskruen er som nævnt nr 5, sidder i bunden, men aktiveres med nr 6, en stilleskrue på en fleksibel aksel. Den skrye sidder påsiden af karburatoren, højre side formentlig.

    Med varmkørt motor korrekt tomgangshastighed stiller spjældskruen stiller du skruen til at give det højeste omdrejningstal, genindstiller på spjældskrue, igen på blandingsskrue osv.


  • #14   24. apr 2020 Jeg takker for hjælp! Den kører som en drøm ved 1500 omdrejninger nu.
    Så skal jeg bare finde et monteringssæt til sidetasker og så er jeg afsted på tur smiley


Kommentér på:
Karburator dyser til Dominator

Annonce