{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.876 visninger | Oprettet:

Buller K
Buller K
Tilmeldt:
1. jul 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51

Stel styret starter {{forumTopicSubject}}

Hey mg, jeg har fået finger i en gammel ladefund af en Kina kværn, har fået den renset og igang osv, men når jeg trykker på elstarten klikker startrelæ bare, jeg er lidt lost da den er stelstyret og jeg ikke har rodet med det før, normalt ville jeg bare smide strøm til starteren men der sidder kun et kabel fra den til - på batteri, jeg vil jo mene når relæ klikker så virker relæ, hvis nu man skal trykke kobling ind , støtteben op osv, så burde den vel slet ikke klikke, men bare være død, så jeg tænker jo mit problem er mellem relæ og starter, har kigget på starteren den sidder ikke fast, men hvordan "nød" starter man sådan en stelstyret starter, kan man putte noget + - på og tvinge den til at dreje,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stel styret starter
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   20. apr 2020 En eller anden har monteret det kabel forkert. Prøv at fyr plus på den ledning til starteren - så vil jeg vædde med den tørner motoren. smiley

  • #2   20. apr 2020 Ja det lyder lidt mystisk.
    For efter som starteren vel er monteret på motoren, så er den vel automatisk stel for bundet.
    Derved skal den vel bare have + og så er den kørende...


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #3   20. apr 2020 Måske er batteriet bare svagt - prøv med startkabler fra bil. -God vind.

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #4   20. apr 2020 #1-2 den ledning på starteren er ikke pluds men - , det går til - batteri, den er stelstyret så ved ikke hvordan jeg "tvinger" power på starteren.

    #3 Det er ikke batteriet har haft start kabler på, fra bil, men stadig kun klik, og da den er stelstyret ved jeg ikke om man som #1-2 siger give den + fra kabel, da der jo ikke er noget + kabel ned til den, jeg forstår ikke helt stel styring,


  • #5   20. apr 2020 Som Sajmon skriver: Du skal flytte den tykke ledning til starteren fra - terminalen over til + terminalen på batteriet (og kun den)

    Som det er monteret nu, får du bare - på begge sider af starteren når startrelæet trækker og det giver altså ingenting.

    Du skriver ikke hvilken mc, men kan ikke tro en kineser har + til stel, tjek lige, at der går en ledning fra - til stel.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #6   20. apr 2020 Du kunne prøve med et kraftigt kabel - evnt. et startkabel, at kortslutte startrelæet for at se om det er kontaktfladerne i relæet der er dårlig forbindelse igennem. God vind.


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #7   20. apr 2020 #5 det er en baotian 125cc , og har prøvet og sætte den til + så knister den så det er et stel kabel

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   20. apr 2020 Ja så er det et stelkabel, eller også er den kortsluttet.

    Kan du knipse et par billeder af hvordan den ledning sidder på starteren?


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #9   20. apr 2020 Ja da 2 sek

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #10   20. apr 2020

    profilbillede
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #11   20. apr 2020

    profilbillede
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #12   20. apr 2020

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   20. apr 2020 Den der... Den skal have plus for at tørne motoren.

    Gnister det, så er den enten kortsluttet, eller også har en eller anden pillet ved den, så kablet ikke er isoleret fra resten af starterens hus.

    Den skal IKKE have stel på ledningen.


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #14   20. apr 2020 Har prøvet og smide et kabel fra den til plus og det gnister, og der er heller ikke andre steder hvor den kan sidde, har fået afvide det er fordi den er stel styret

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   20. apr 2020 Huset på starteren har stel. Det kan man se fordi der sidder en stel ledning lige til højre i billedet.

    Så den kan UMULIGT være stelstyret, da der i så fald ikke vil blive dannet et kredsløb.

    Regn med den er kortsluttet, eller pil den af og prøv at rode rundt med plus og minus kabler til den kører rundt.

    Skruen hvor kablet sidder på starteren, skal være isoleret fra stel og huset på starteren. Det gør man med en plastik tylle, så hvis den samme person som prøver at bilde dig ind at den er stel styret, har haft det skilt ad, kan det jo godt være forklaringen på at den ikke virker.

    Den er IKKE stel styret...


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #16   20. apr 2020 Prøver lige og løbe det gennem, men siger du den bare skal på + på batteri ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   20. apr 2020 Nej den skal på plus til startrelæet - den anden fra relæet skal så på plus på batteriet.

    Der skal IKKE være en ledning fra stel til den skrue på starteren.
    Hvad er den ekstra stel ledning på batteriet til?


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #18   20. apr 2020 Hvis jeg putter den på pluds så sker der en kortslutning, så det er - i det kabel der kommer fra starteren,

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   20. apr 2020 Hvis du ikke læser hvad jeg skriver, er det spild af tid.

  • #20   20. apr 2020 Det er muligt at relæet er stel styret, så der er konstant plus på det og det så bliver aktiveret ved at få stel oppe fra kontakten på styret, men den ledning skal altså sættes til plus, ikke direkte på batteriet, for så vil starteren jo køre hele tiden, men over relæet, så starteren kun kører når du trykker på knappen på styret.
    Kan vi få et billede af start relæet også ?


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #21   20. apr 2020 #20 der er billede længere oppe, og hvis det kabel fra starteren kommer på + så lukker alt strøm og sikringen ryger

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   20. apr 2020 Der er ikke et billede af startrelæet.

    Din starter er enten kortsluttet, brændt af eller samlet forkert. Det har jeg efterhånden skrevet 10 gange, for den skal have plus for at trække motoren rundt.

    Jeg er ikke engang i tvivl.


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #23   20. apr 2020 Nr 2 billede er af relæ det første af starter og det sidste af batteri

  • #24   20. apr 2020 Det sorte relæ med det hvide stik hvor der kommer 4 tynde ledninger ud af, skulle det være start relæet???? NEVER EVER!!!
    Følg den ledning, som sidder på minus, går den DIREKTE til starteren???
    Eller er der en komponent indskudt undervejs?
    Hvis ja, så tag et billede af den.
    Sikringen går skriver du, hvor stor er den sikring 3A, 15A, 30A????
    Hvor sidder den, kom gerne med et billede.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #25   20. apr 2020 Det er ikke dit startrelæ, for ledningerne er slet ikke tykke nok - og 40 ampere er slet ikke nok...

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #26   20. apr 2020 Kigger lige i morgen, der går kun det ene kabel ud fra starteren som går til - , og fra - på batteri går der et til stel, jeg gik ud fra det var startrelæ da det er det der klikker når jeg trykker på knappen, og ikke klikker hvis eks stødeben er død knap er forkert

  • #28   20. apr 2020 Det er ikke nemt at lære en analfabet at læse. smiley

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #29   21. apr 2020 Der sidder intet relæ eller andet på de kabler, der går et fra - til starter og fra - til stel,

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #30   21. apr 2020 Nogen har pillet ved det så...

  • #31   27. apr 2020 Kan vi ikke få en status, eller er der ikke sket mere ?

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #33   29. apr 2020 #32 der noget du ha misforstået der er kun en ledning ned til starteren ,
    Men har ikke kigget mere på det, kan kickstarte den så må ledning være ledning til jeg har bedre tid til og gå hele ledningsnettet igennem


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #35   29. apr 2020 Det er den ene ledning der er

Kommentér på:
Stel styret starter

Annonce