472 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Teis .
Teis .
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87

Service tips FZR 600 Service tips FZR 600

jeg har lige anskaffet mig ovenstående MC og kunne godt bruge lidt pointers til hvordan man laver service på en kværn. altså ikke hvordan, men hvad der skal laves. Tror den trænger til den store tur for den har gået langt og ligner umiddelbart ikke en der er kælet specielt for gennem årene.
Så der skal selvfølgelig skiftes olie+filter. Og luftfilter. Men hvad plejer man eller og lave på sådan en?
Forgafflen er helt vildt blød. Hvis jeg tager forbremsen kan jeg presse den laaangt ned med få kræfter. Er der noget der er slidt inde i den der kan skiftes. Eller skal der nyt olie i eller hvad?
Ellers andet der skal laves?
Sådan en kører med taktkæde ikke? Er det noget der holder evigt eller hvordan?
Mange spørgsmål. Håber på mange svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service tips FZR 600
  • #1   14. jan 2008 Tag og køb en Haynes manual til den.. Der kan du se ALT i og præcist hvordan du gør det..

• Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

#2   14. jan 2008 Jeg behøver ikke vide hvordan man laver tingene. Det skal jeg nok finde ud af. Ville bare gerne vide hvad man plejer og udføre ved et stort MC service. Men det er sikkert en go bog og ha alligevel.

• #3   14. jan 2008 Der står dine service intervaller i og hvad du ellers skal kigge efter ved de forskellige km antal..

• #4   14. jan 2008 ja jeg ville skifte som du også selv skriver olien og filter, prøv og skift olien i forgaflen også skift bremsevæske, kædekit, tændrør tikker den meget når den går i tom gang, kunne du stille ventiler.. så skulle du gerne komme godt igang til sommer uden der kommer noget uforventet..

• Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

#5   14. jan 2008 Tak. Lige hvad jeg ledte efter. Men kunne jo have sagt mig selv at tændrør og bremsevæske skulle skiftes.
    Den skal bare have gas. jeg skifter alt hvad der skiftes kan:)
    Dog ikke kæden. Den ser umiddelbart fornuftig ud. Og den lyder rigtig godt i tomgang så ventilerne bliver der heller ikke rørt ved.

• #6   14. jan 2008 jammen så skulle du jo være klar til at komme ud og gi den gaaazzzz smiley

men vis du skifter tandjulene er det nu en god ide og skifte kæden da den er slidt til de gamle tandhjul.. men det er bestemmer man jo selv, smiley og den kan da også snildt køre selvom smiley

/Lars

• Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

#7   14. jan 2008 Ja, jeg kan godt huske hvordan sådan et tandhjul kunne se ud i de gamle knallert dage smiley Men de ser nu ret fine ud dem der sidder der. Så det fint. De får lov og køre.

• Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

#8   14. jan 2008 Perfekt Henning. det er bare noget det virker. Bladrede lige hurtig i den og det så ud som om der stod mange goe ting. Tak.

Kommentér på:
Service tips FZR 600

Annonce