{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
276 visninger | Oprettet:

Suzuki SV650 k3 (2003) mister power ved høje omdrejninger {{forumTopicSubject}}

God aften Fellow motorcykelvenner

Jeg har et underligt problem med min SV650 (med indsprøjtning).
Jeg oplever af og til at motorcyklen mister power ved friske accelerationer, typisk når jeg rammer over 7-8000 rpm. Det er kun i de høje gear (4.-5.-6.) jeg oplever det, og kun en gang i mellem. Det kan fx være i en overhaling på landevej eller når jeg giver den "los" på tilkørselsrampen til motorvejen. Jeg oplever det ikke i friske by/lyskryds-accelerationer, hvor jeg måske også kommer op på de omdrejninger. Så det er ikke udelukkende relateret til omdrejningstallet. Det er faktisk typisk mellem 100-160 km/t jeg oplever det. Det er lidt som om at den bare mister power, og den får en lidt sjovt "spruttende" lyd i motorgangen. Og den kan kun lige holde farten ved at holde gassen helt i bund. Men den er helt død i hvad angår power. Selvom jeg sådan tager gassen af og på, forbliver den i dette stadie. Kun ved at gå ned i fart (typisk ned til 60-70 km/t) og et par gear ned, kan jeg få den til at komme tilbage i "normal" med masser af power igen. Pludselig kan man mærke at den tager ved igen. Når den så er tilbage i normal power mode igen, så at sige, så kører den fint, og jeg kan køre helt normalt igen. Det skal desuden siges, at den ikke skriver nogen fejl i instrumentbrættet.

Jeg har haft motorcyklen i 10 år, og jeg har faktisk oplevet det et par gange hver sæson, i alle 10 år. Men i år oplever jeg det bare i nogen højere grad, så det er begyndt at genere mig. De tidligere år har jeg måske kun oplevet det en enkelt gang på motorvej over en hel sæson, så har derfor ikke gjort det store ved det. Kører nemlig kun til hygge og kun ca 1500-2000 km om året.

Håber nogen kan hjælpe mig på rette vej, og har måske oplevet noget lignende på deres SV'er.

Mvh Peter

Kommentarer på:  Suzuki SV650 k3 (2003) mister power ved høje omdrejninger
Kommentér på:
Suzuki SV650 k3 (2003) mister power ved høje omdrejninger

x