{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Gearing vs. brændsstofforbrug {{forumTopicSubject}}

Er det muligt med en ændring af gearingen at få en bedre brændstoføkonomi.
Jeg synes jeg har nok overskud og har ikke behov for hurtigt optræk eller stor topfart.
Men hvis det er en mulighed, hvordan skal der så geares. Op eller ned i tænder og foran eller bagpå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearing vs. brændsstofforbrug
  • #1   16. jan 2008 Ja, det er muligt, men du skal sandsynligvis lære at anvende din gashånd lidt anderledes også.

    Ved højere gearing bliver det lettere at give cyklen så meget gas, at benzinen ikke forbrændes effektivt, og så bliver din potentielle gevinst til en øget omkostning. Du skal vride håndtaget langsommere, så msakinen kan "nå" at følge med. Med andre ord, mister du dels accelleration som direkte følge af den øgede gearing, men du får også et bidrag fra en mere behersket gashånd, hvis du da vil spare petroleum smiley


  • #2   16. jan 2008 istedet for at bremse så det mere økonomisk at holde en konstant hastighed på 120 km/t


  • #3   16. jan 2008 det var så den korte version

  • #4   16. jan 2008 Det er jo ikke jordens mest økonomiske cykel jeg ejer.
    Det var mest derfor jeg tænkte at en konstruktiv ændring måske kunne hjælpe lidt.
    Kørestil har selvfølgelig meget stor betydning også


  • #5   16. jan 2008 Andet alternativt er at sætte en begrænsning på "gassen" således at du ikke kan komme til at give "fuld" gas. Tror det er den nemmeste måde at spare benz på.

  • #6   16. jan 2008 Handler det rent om økonomi, så tror jeg faktisk Rasmus(Egtved) J har den langt bedste løsning smiley

  • #7   16. jan 2008 plan topstykket ned så kompressionen bliver 20-1 og monter indsprøjtning og turbo fra en PUC106 diesel
    gearing 1 -1 og så kan du køre jorden rundt på en tankfuld fritureolie fra den lokale pomfritpusher smiley
    der er iøvrigt MC-diesel træf i tyskland hver sommer (ja hvem ellers)
    men tænker nok der inden længe kommer noget seriøst diesel-mc på markedet
    feks det amerikanske militær har en offroad version med 1 cyl. dieselmotor !!!!
    nogen der kender siden med den ?????


  • #8   16. jan 2008 Hvad har du på den foran nu? Der kan sidde 17tands..

    Jeg har gearet min 2 tænder op foran, og det har da fået den ret meget ned i omdr.. ca 140kmt ved 4000omdr.. så ved pæn motorvejskørsel går den omkring 17-18 stykker, og ved mere end frisk kørsel går den 9km/l

    Synes det er ok når den er opgivet til 14 på det stel som den kommer fra og det er en del letter end det den slæber nu..

    Mener at min gamle 900 motor gik omkring 13-14 stykker ved pæn kørsel og den var GODT slidt...! smiley


Kommentér på:
Gearing vs. brændsstofforbrug

Annonce