{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
29. maj 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

KBC hjelm {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har for omkring 12 år siden købt en KBC hjelm hos T-hansen, som jeg er meget glad for. Desværre er hængslerne til visiret gået i stykker. Noget plastik er knækket af på bagsiden.

T-hansen ved ikke, hvor man kan få den slags.

Kan I pege mig i retning af dele til KBC VR-2R dele?

Eller er der nogen, der kan 3D printe den knækkede del?

Mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KBC hjelm
  • #1   29. maj 2020 Hvis du går op i sikkerhed, så smid den ud og køb en ny

  • #2   29. maj 2020 12 år gammel hjelm? Det må være din spøg. Køb en ny som sagt - også selvom du ikke vil ofre mere end én fra THansen igen.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   29. maj 2020 Jeg kan godt mærke jeres T-hansen bashing. smiley Hjelmen fik fantastiske anmeldelser i sin tid og er bl.a. snell godkendt.

  • #4   29. maj 2020 Uanset gode anmeldelser, så har hjelmen en vis levetid og den er efter min mening overskredet for flere år siden. Selv om den ser fin ud, så vil den med tiden miste sin styrke.
    Køb en ny.


  • #6   29. maj 2020 Ja,- UV lys er hård ved mange af de ting styrthjelme er lavet af.
    Inden for motorsport er der ofte sat en grænse på max. 5 år.
    Her kan læses lidt mere om hvad Snell anbefaler:
    https://www.smf.org/faq
    Læs under dette punkt: Why should you replace your helmet every five years?


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   29. maj 2020 Der er vist delte meninger om UV lys og hjelme.

    https://helmets.org/replace.htm


  • #8   29. maj 2020 Det er ikke T-Hansen bashing. Du kan sådan set købe en ny MT hjelm i thansen. Så har du stadig en sikker hjelm.

    Det kommer an på om den har været brugt i de 12 år, eller bare har ligger på hylden i 12 år.
    Flamingoen I hjelmen er nedbrydeligt materialer, og sved hårvoks osv påvirker det også. Flamingoen i den brugte hjelm, har altså ikke samme evne til at absorbere et slag, som da den var ny. Derfor skal den skiftes.
    Derudover, er der også evt slidtage på remmen og evt låsemekanisme


  • #9   29. maj 2020 Peter J. Hvor dælen ser du T Hansen bashing her?? En af de hjelme, jeg bruger regelmæssigt, er fra T Hansen. Din hjelm er 12 år gammel og den er ved at falde fra hinanden. Få en ny.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   29. maj 2020 Der er også meget delte meninger, om sved påvirker flamingoen ...

    Jeg kører ikke så meget, så den sidder lige så stramt, som da den kom ud af butikken. Dobbelt D-ring lukningen har det godt, og det samme har remmen.

    Nu har jeg hørt jeres råd, så tilbage på sporet: Jeg søger visir-beslag til min KBC VR-2R. Anyone?


  • #11   29. maj 2020 Prøv at google: kbc helmet parts
    ...
    https://www.extremesupply.com/category/Brand-KBC.html


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   29. maj 2020 Tak, Claus P.

    Havde søgt længe, men åbenbart hedder det ikke visor mount, men base plate.

    Jeg skriver til dem, da den ikke er på lager.


  • #13   29. maj 2020 Jep, humlen er alder og ikke mærke elller hvor den er købt..
    Med 12 år bliver du NØDT til at købe noget nyt, gerne billigt..
    Det bliver nedbrudt.. Især plastic.. Og skummet indeni


  • #14   30. maj 2020 Jeg købte en såkaldt mærkevarer hjelm og de anbefaler at man skifter den ud efter 5 år. Selvfølgelig kan de have en interesse i det men vis det var ren varm luft fra de varme lande, ville nogen med sikkerhed have råbt op. Og udskiftning efter 5 år er vel og mærke hvis den ikke har fået hårde stød og lign.
    For sammenligningens skyld anbefaler man også at udskifte løbesko med jævne mellemrum. Ikke fordi man ikke kan løbe i dem men de egenskaber som materialerne har fra start er allerede svækket efter ca 1 år. Igen det betyder ikke at de ikke kan bruges men at egenskaberne ændre sig over tid. Iøvrigt det samme som med dækgummi.
    Det er trist hvis du ikke tror på, at egenskaberne har ændret sig men til gengæld er det jo helt op til dig, hvordan du ønsker at gå til veje. Og så længe du ikke støder hovedet ind i noget kan du for den sags skyld jo køre med en bøllehat.
    Og nej jeg ved ikke hverken hvor du kan købe reservedele eller 3D-printe nye dele.


  • #15   30. maj 2020 Jeg havde en rigtig fed UVEX hjelm, polycarbonat, den holder 5 år pga yderskallens materiale, det nedbrydes over tid, havde den dog nok i 10 år.
    Jeg har haft den viden i mindst 20 år, så det er ikke noget nyt.
    Glasfiber skulle være det bedste der er til at betale, skulle holde mange år eller for ever, men ellers er der jo kulfiber/carbon.

    KBC og MT laver gode hjelme, uanset hvor de sælges er i orden.

    Selv har jeg denne:

    https://www.google.com/search?q=KBC+airborne+edition+miss+behavin&tbm=isch&ved=2ahUKEwjNmPK7u9vpAhVKNpoKHfhCB1AQ2-cCegQIABAA&oq=KBC+airborne+edition+miss+behavin&gs_lcp=CgNpbWcQA1CAugFYwrECYJ69AmgAcAB4AIABX4gBxgWSAQE4mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=8UDSXo3cPMrs6AT4hZ2ABQ&bih=603&biw=1229&rlz=1C1SQJL_enDK886DK888


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   31. maj 2020 ennet Z - "en vis det var ren varm luft fra de varme lande, ville nogen med sikkerhed have råbt op."

    Tror du virkelig? Og ødelægge hele det materialistiske samfunds grundlag, der har jo stort set ikke været nogle opgør af væsentlig størrelse mod planlagt forældelse.

    Man kan jo f.eks. sige, at hjelmfabrikanterne ikke har samme fordel som køleskabsfabrikanterne har, der blot kan bygge en planlagt forældelse ind i deres produkter, så det stopper med at virke efter en håndfuld år.

    Der er ikke helt samme mulighed for hjelme, selvom min fars 20 år gamle Nolan hjelm har mistet enhver integritet i skumgummiet, der bare drysser ud. smiley


  • #17   31. maj 2020 Køb glasfiber, det holder forever............

  • #19   31. maj 2020 #16
    Ja det er jeg ret sikker på. Og nogle materialer har jeg også set testet. Hjelme kender jeg ikke så meget til men fra tidligere har jeg set masser af test på absorberende materialer. Og selvfølgelig er der forskel fra materiale til materiale.
    Plast er et andet eksempel på noget som kan være iblandet mange ting og afhængig heraf kan det ændre sig meget over tid. En overgang var man gode til at lave holdbare engenskaber men så blev mange af stofferne som hjalp til med dette forbudte....
    Det har egentlig ikke så meget med materialisme at gøre som at det har med indkøbsmønstre at gøre og så prisen på stoffer der har langtidsholdbare egenskaber.
    Men som jeg siger - brug det som gør dig tryg.


  • #20   31. maj 2020 Mange hjelme vejer omkring 1.7 kg og carbon kan komme ned i 1 kg for kr 10.000

Kommentér på:
KBC hjelm

Annonce