{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

epoxy {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her som tror på at dette kan limes, og holde, med langsomt hærdende epoxy-lim ?
Vurderer at sætte ny nål&sæde i og lime akselpinden med for bedre limning. smiley Men så får jo også karburatoren en udløbsdato.
Lige præcis den top der er knækket af, udgør stoppet for svømmerhøjden, smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  epoxy
  • #1   18. jun 2020 Det bliver aldrig godt... Desværre.

  • #2   18. jun 2020 JB WELD

    Og det skal være denne model, som i øvrigt kan holde sig 25 år efter åbning! smiley
    https://masnedoe.dk/j-b-weld-epoxylim-2-komp-288g


    profilbillede
  • Rene' S
    Rene' S Tilmeldt:
    jun 2020

    Svar: 15
    #3   18. jun 2020 Jeg ville slibe den ned til hvor basen ligesom bliver rund, bore et lille hul derned i og lave gevind.
    Ville så lave et et nyt hoved som det du har knækket i metal og svejse ovenpå en bolt og skrue ned i det hul du har lavet i basen


  • #4   18. jun 2020 Tak for gode indspark. Jeg bliver nødt til at prøve.
    Vælger jeg at lime, bliver det med JB Weld, det er sikkert.
    Interessant tip du kom med der Rene`S, det havde jeg ikke tænkt på,- slet ikke dumt !
    Så nu skal jeg bare bestemme mig for hvilken løsning jeg vælger.
    For nemheds skyld kunne jeg jo prøve at lime først. Holder det ikke så er der intet forgjort ved det,- over til den mekaniske løsning. Kan til og med tillade mig at lime hængselpinden med (hvis jeg da kan finde en ny)! Supert - tak!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #5   18. jun 2020 Jeg ville overhovedet ikke være i tvivl om at JB Weld kan holde til opgaven.

    Det er dog lidt bøvlet at skaffe her i DK.

    Jeg køber det normalt i sverige hos www.navx.se

    Det er ikke billigt, men det er et ret imponerende produkt...


  • #6   19. jun 2020 Ja, hvis ikke man benytter linket, jeg satte ind i mit tidligere indlæg #2, Sajmon smiley

    Køber det normalt på eBay smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #7   19. jun 2020 #6 - Hvis ikke du passer på, så sletter jeg mit indlæg... smiley

    Jeg havde ikke set du linkede... smiley


  • #8   19. jun 2020 smiley Det lyder opløftende Sajmon!
    Jeg købte denne på eBay igår aftes ; https://www.ebay.de/itm/253299735587
    Bytter den Loctite 3430 jeg købte hos Thansen igår.
    Men således overbevist om JB Welds kvaliteter ,kan jeg ikke lade være at tænke på om limningen kunne holde uden at lime hængselpinden med. Det ville jo, alt andet lige, være mindre destruktivt. Hmm,- svær beslutning smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #9   19. jun 2020 Jeg sad lige og drejede en ordentlig vase, og der kom det til mig hvordan jeg ville løse det. smiley

    Du fylder et stykke gummislange med færdigblandet JB. Så sætter du det stykke slange på stumpen i karbunaden og lader det stå natten over, så der bliver dannet en søjle af JB. Når det er tørret, trækker du slangen af og fintrimmer det hele med en minisliber eller dremel.
    Bunden af svømmerhuset sørger for at pinden ikke smutter ud, så der skal bare være hul til den - så er sagen bøf.


  • #10   19. jun 2020 Tak for den Sajmon,- håber vasen blev fin! smiley

    Ja, man kan vel støbe med det stads ,- det havde jeg ikke taget i betragtning!
    Det tror jeg bliver den løsning jeg vælger,- så vil jeg lige fintænke lidt på det mens jeg venter på pakken fra Tyskland,- måske en lille hylsestump til at forstærke overgangen til støbningen, eller en nedboret stift som armering, eller begge dele? Måske slet ikke nøvendigt.
    Tak igen for de gode råd,- hvor er det bare pragtfuldt at have dette imødekommende og kompetente forum i sin baghave! smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #11   19. jun 2020 En lille stiver i midten er nok ikke en skidt ide, faktisk.

    Ja en dejlig vase var det skam. Det lettede. smiley


  • #12   19. jun 2020 #7:
    smiley


    profilbillede
Kommentér på:
epoxy

Annonce