{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Motor dør under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej,

Når motoren dør hoster motoren et par gange og dør derefter, hvor alt elektronik virker stadig på den og olielampe begynder at lyse.

Kører på en Kawasaki ZX6R 636 fra 2005. Har kigget lidt rundt hvor folk siger det er karburatoren der skal renses, men det er sket 2 gange med 2 uger mellemrum med næsten daglig kørsel.
Første gang kunne jeg holde ind i 5 minutter og starte den igen og kører videre. Anden gang skete det døde den 3 gange inden for 30 minutter, både på motorvej og ved bykørsel. Så ved ikke om det stadig kan være karburator nu når der intet var imellem de 2 ugers kørsel?

Håber nogen kan hjælpe, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor dør under kørsel
  • #1   25. jun 2020 Har du prøvet at åbne tankdækslet når den dør - hvis den lukker en masse luft ind kan det være en stoppet udluftningsslange.

  • #2   25. jun 2020 Nej har jeg ikke, men kunne give mening eftersom den virker igen efter den har holdt stille nogle minutter hvor den kommer af med noget af det luft.
    Men hvad skulle den gøre/sige når det er, for kan godt hører tanken "siver" eller hvad man siger, nogen gange når jeg slukker motorcyklen


  • #3   25. jun 2020 Hvis du kan høre at den prøver at suge luft ind så kunne det godt være det. Der er normalt et lille hul ved siden af påfyldningshullet der er til udluftning - det er normalt forbundet til en slange der går ud under tanken og det kan være hullet eller slangen der er stoppet til/knækket.

  • #4   25. jun 2020 Okay tak for det, må lige prøve at kigge på det her i weekenden og se om det kan være det

Kommentér på:
Motor dør under kørsel

Annonce