{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Fejl ved temperaturvisning 99 gsxr750 {{forumTopicSubject}}

Er du god til det med ledninger på en motorcykel, er denne problemstilling nok lige en opgave for dig! smiley
Og her kommer historien/problemet:

Det starter med, at jeg altid (siden køb) har haft en fejl i temperaturvisningen på kværnen. Den står altid og blinker mellem "- - -" og ca 41*C i displayet - uanset hvor langt/hårdt jeg har kørt. Det problem har jeg her i vinter forsøgt at løse - eller i hvert fald forsøgt at finde frem til fejlen. Jeg har fundet ud af følgende:

1. Sensoren lader til at virke som den skal (målt igennem i varmt oliebad med mulitimeter).
2. Der er fuld forbindelse fra sensor til ECU samt fra ECU til instrumenter. Ligeledes fin forbindelse fra sensor til ECU via den ledning, der er fælles med temperatursensoren til insugningsluften, tryksensoren til indsugningsluften og positionssensoren til gassen.
3. Når jeg sætter tænding på, viser den konstant 78*C i displayet (motoren er IKKE i gang her - kværnen er skilt en del ad).
4. Har forsøgt at sætte kendte modstande på stikket hvor sensoren sad, og burde derved få en bestemt visning i displayet ud fra en tabel i manualen - dette sker ikke (stadig de 78 grader der).
5. Displayet viser "- - -", hvis forbindelsen mellem dette og ECU brydes - det skulle det også gerne! smiley

Jeg hælder måske lidt til, at der går noget galt inden i ECU'en, men er langt fra sikker, da jeg ikke ved skide meget om, hvad der sker med de ledninger inde i den. Dog virker det også lidt underligt med problemet beskrevet i starten (det blinkende i displayet).


Jeg siger tusind tak for hjælpen på forhånd! smiley

Simon.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl ved temperaturvisning 99 gsxr750
  • #1   27. jan 2008 Det lyder jo umiddelbart som om der er noget galt med ECU'en. Den kan ikke omsætte det data den får fra føleren. Du har jo forsøgt alt man kan, og har udelukket alt hen til boksen.

  • #2   27. jan 2008 Nu spørger jeg nok dumt men hvad med føleren i køleren? Har du tjekket at stikkene ikke er blå af ir?.. jeg har en føler til en gsxr600 1997 til at ligge. Fejler intet. du kan få den. ligger i nordjylland.

  • #3   27. jan 2008 Føleren til køleren (blæseren) er bare en kontakt, så den dur vist ikke.. Hvis det var den du mente?

    Har tjekket stik, og der er ingen af re relevante, der fejler noget.. Som jeg også skrev er der fin forbindelse hele vejen rundt.

    Kunne også være instrumenterne, der laver lort i den.
    Evt en, der var villig til at prøvemontere mine instrumenter på en bike magen til? (98/99) smiley



  • #4   27. jan 2008 Hvad med forbindelse fra boks til ur? Er alle stelforbindelser ok?

  • #5   27. jan 2008 Der er også fin forbindelse den vej, ja. smiley

    De stelforbindelser, der er, er fælles for så mange ting, at skulle der være noget galt med dem, ville jeg også opleve andre fejl på cyklen - det gør jeg ikke.


Kommentér på:
Fejl ved temperaturvisning 99 gsxr750

Annonce