{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Luftfilter kasse skæv? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har et problem med min kasse til luftfilter, eller kvaliteten af luftfiltre.
Har Én cbr 600f2, og har lige købt nyt luftfilter til den. Ikke fordi det gamle så ud som om det trængte til udskiftning. Var bare ikke sikker på hvornår det sidst var skiftet, og fordi det var flækket i plastikken i det ene hjørne.
Da jeg så får det nye hjem. Som er standard. Præcis som det jeg tog ud. Så holder det et sted imellem en-2 uger. Så flækker det samme sted. Kan det være kassen som er skæv?
Hvis jeg ser på det. Så virkede det også som om filteret var en lille smule for kort i det ene hjørne, men tror nu mere det var kvaliteten af plastikken som var pisse ringe. Det virkede meget stift i det, og som dårlig kvalitet, men det er jo standard og har alle de rigtige mærkninger som viser det er originalt og det rigtige filter til cyklen.
Er det simpelthen et spørgsmål om at cyklen er så gammel at et originalt filter bare bliver produceret så dårligt efterhånden?
Cyklen er jo fra 94...
Filteret er et hiflo. Læste om dem inden jeg købte fordi det sådan set var det eneste mærke jeg kunne finde udover k&n. Fravalgte k&n da det skulle ændre luft tilførslen og virkede bedst hvis cyklen efterfølgende kom på rullefelt hvilket jeg synes er lidt overkill da jeg er tilfreds med cyklens ydeevne som den er.
Mvh
Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftfilter kasse skæv?
  • #1   11. sep 2020 Det er med stor sandsynlighed luftfilteret, der ikke har rette form.
    Samme problem er der både med Pipercross og med K&N. Nøjagtigt det, som du beskriver her...

    Byt til originalt! smiley
    http://onlineparts.dk/oemfiche.aspx?mikrofishnr=2285&model=297&aargang=1994&brand=Honda&b2=CBR


  • #2   11. sep 2020 Tak for linket smiley
    Hvor meget har du handlet med dem?
    Jeg bestilte nogen dele fra dem. Blandt andet den slange som går fra benzinhanen. Den er formstøbt. Så skulle være original. Da jeg så får delene er den ikke imellem. Ingen besked eller noget om at de ikke længere kunne skaffe den, og havde i første omgang betalt for den.
    Da jeg så kontakter dem siger de at pengene er tilbageført. Har aldrig tjekket om det passer. Det er jo så min fejl, men det var så ligesom det.
    Har så været inde for at tjekke numre på dele. Den del af deres hjemmeside er virkelig god. At kunne se det hele på tegning så man er sikker på at få bestilt det rigtige.
    Det er så lang tid efter at jeg bestilte slangen og fik beskeden at den var udgået af produktion. De har så bare ikke rettet det på deres side. Så kan stadig bestille den. Underligt nok.
    Grunden til jeg spørger om du har gode erfaringer er at det jo kan være et enkeltstående tilfælde og at jeg har været uheldig. Det skal man jo aldrig udelukke...
    Hvis de virkelig har det rigtige OEM filter. Så vil jeg hellere end gerne købe det. Har ikke rigtig noget valg hvis det er som du siger, og en typisk fejl hos "kopi" produkter. En ting er helt sikkert. Det føltes som noget skrald da jeg stod med hiflo i hånden.
    Og tak for input smiley


  • #3   11. sep 2020 Velbekomme!
    Ja, jeg har handlet der masser af gange uden at være utilfreds.
    Ellers kan du få til en hvilken som helst Honda forhandler og bestille filteret, uden at det bliver dyrere smiley


  • #4   11. sep 2020 Flere her i det sønderjyske kører til Flensborg og handler dele hos https://www.matthies.de/standorte/verkaufshaus-flensburg.html
    Dele kan også bestilles via deres hjemmeside.
    Øverst på siden klikkes på "Mike" for at komme til mc-dele.


  • #5   11. sep 2020 Jens Henrik
    Tak for det. Det er nok vejen frem. Så har jeg det måske også hurtigt smiley
    Matthias
    En gang imellem ville jeg ønske jeg boede i Jylland. Der er sgu mange fordele alligevel smiley kan desværre ikke logge ind, eller bestille. Det kræver man er forhandler desværre, men måske kan jeg registrere mit arbejde smiley
    Ellers en rigtig god, og nem side


  • #6   11. sep 2020 De har et orange filter på den side du sendte. Det er simpelthen lavet af gummi. Så er problemet helt sikkert løst ??

Kommentér på:
Luftfilter kasse skæv?

Annonce