{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

MC starter ved batteritilkobling {{forumTopicSubject}}

Hi med jer
Jeg har for nyligt fået kortet og købt mig et lille hygge projekt, en Honda cb500 (70-78).
Mit seneste problem er starteren - når jeg tilslutter batteriet, så sætter tændingen i gang, og MCen går i tomgang (der er ikke gnist på endnu, så den starter ikke). Er der nogen af jer der har nogle bud på hvordan jeg finder frem til starter fejlen? Kan det være starteren der skal renses? Eller blot problemer med selvstarteren?
Skriv endelig hvis jeg mangler at give mere info smiley
Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC starter ved batteritilkobling
  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #1   12. sep 2020 Hej Emma.
    Du mangler info, eller skal ihvertfald omformulere dig.
    Jeg forstår ikke helt, hvad du mener.
    Hvordan kan den stå i tomgang, hvis den ikke starter.??
    Kører starteren, eller ikke.

    Måske kan du lave en video, hvis du ikke kan forklare det skriftligt..

    Mvh. Allan.


  • #2   12. sep 2020 Allan my man! Jeg mener selvfølgelig at den tørner, ikke går i tomgang!

    profilbillede
  • #3   12. sep 2020 Det kan være din startkontakt der hænger. Prøv at skille den ad og rens den hvis muligt.

  • #4   12. sep 2020 Check startkontakt og startrelæ. En af dem må hænge.

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #5   12. sep 2020 Jeg vil sige det samme som Mupersule, og hælder mest til startrelæ.
    Nu kender jeg ikke meget til modellen, men det sidder ofte på starteren.
    En lille klump på siden. Prøv at give den et par kærlige dask, med håndtaget af skruetrækkeren - eller lign.
    Eller prøv at pille den tyndeste ledning af. Hvis problemet forsvinder er det startknappen det er galt med. Hvis det stadig er der - er det relæet.
    Så har du lidt at arbejde med.
    God weekend.
    Allan.


  • #6   12. sep 2020 Startrelæet er mit første bud på hvor fejlen ligger.
    Det er nr 11 på tegningen og ser ud som på billedet i virkeligheden.
    Hvis det ikke hjælper at frakoble de tynde ledninger, er det selve relæet, som hænger. Hjælper det at frakoble de tynde ledninger, ligger fejlen i startkontakten, eller måske er der en kortslutning mellem startkontakten og relæet


    profilbillede
  • #7   12. sep 2020 #6 Fortsat, man kan åbenbart kun vedhæfte 1 billede smiley

    profilbillede
  • #8   13. sep 2020 Tjek dødsmands knappen, på gamle hondaer kører starteren selv om dødmandsknappen er aktiveret.

  • #9   13. sep 2020 Tak for en masse gode bud! Jeg forsøger mig frem i morgen smiley

  • #10   13. sep 2020 Henrik A: Selvom der skulle være fejl på dødemandsknappen, kører starteren vel ikke af sig selv, blot man kobler batteriet til ?


  • #11   13. sep 2020 Vestjyden. Der er umiddelbart ikke en fejl med dødemandsknappen? Men jeg er heller ikke helt sikker på hvad Henrik mener. Dog kan jeg sige, at slår man dødemandsknappen til, så tørner den ikke

  • #12   14. sep 2020 Svar til #11
    Væsentlig detalje du der nævner, hvis den ikke tørner ved brug af dødemandsknappen, er der fejl (kortslutning) i ledningen fra startknappen til startrelæet. Uden lige helt at kende opbygningen, kunne det godt være selve startknappen, som sider fast i startstillingen.
    Så prøv at skille ad ved startknappen.


  • #13   14. sep 2020 Som det allerede er skrevet, så tag de små signalledninger af startrelæet. Hvis den stadigt tørner når du sætter batteriet på er det dit startrelæ der hænger. Hvis ikke dette er tilfældet så mål efter på de små ledninger om der er strøm på så snart du sætter batteriet på, så er det med stor sandsynlighed som allerede nævnt din startknap der hænger. Alternativt kan der være overgang et eller andet sted mellem startrelæ og startknap.

  • #14   14. sep 2020 Er vi ikke enige om at starter relæ "ikke hænger" hvis det ikke tørner når dødmandsknappen er slået til?

  • #15   14. sep 2020 Hvis startrelæet giver et lille klik når du sætter batteriet til er der en kortslutning fra din startkontakt til relæ, så hænger startrelæet ihvertfald ikke

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #16   14. sep 2020 #15 Hun kan jo ikke høre om relæet klikker, når starteren kører.
    #14 Jeg er helt enig i at det er startknappen som hænger.
    Hvis det var relæet som hang, ville den tørne selvom dødemandsknappen blev påvirket.


  • #17   15. sep 2020 #14 g #16. Ja selvfølgelig - jeg havde lige overset den detalje. Skil og rens startknap ville være første skridt.

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #18   17. sep 2020 Mupersule? ROTFL! smiley

Kommentér på:
MC starter ved batteritilkobling

Annonce