Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator synkronisering
  • #1   3. feb 2008 Tror du ikke det er bedst at overlade det til en prof.
    Hvis du får lavet ged i det, risikerer du at blandingen bli'r forkert.
    Bli'r den for mager risikerer du at brænde et stempel.

Så det er ikke bare lige ( kan godt være jeg er pivet, men har selv overladt det til en prof., da min skulle optimeres ) *S*

• #2   3. feb 2008 okay hvad gav du for det?

• #3   3. feb 2008 sikke noget vrøvl christian b, han skal bare have dem synkroniseret.....
    Peter du skal bare have urene til at vise det samme ca ved 3000 omd/min, og karbur. er sat samme parvis. dvs du skal først synkronisere de yderste mener jeg det er på din, og bagefter de inderste i forhold til de yderste dvs. først nr 1 og 4 og så bagefter nr. 2 iforhold til nr1 og nr 3 iforhold til nr 4.

• #4   3. feb 2008 Jeg fik gjort det gratis imens jeg ventede hos Enghave Motor (på min GS500 - kun 2 cyl). Det tog ca 15 minutter og foregår ved at mekanikeren sætter et apparat til karburatorene med slanger som måler indsugningsvakum pr cyl. Når motoren kører kan han se om alle cyl. står ens.

Jeg vil ikke tro at det kunne koste alverden. Jeg tror ikke at indgrebet kan foretages uden specialustyr hvis justeringen skal være præcis.

• #5   3. feb 2008 og huske at forvarme motoren og ta´ chockeren af

• #6   3. feb 2008 (link fjernet)

her er der en lille guide til det.

De studser man skal sætte slangerne på sidder selvfølgelig ikke samme sted på alle modeller, men de burde være til at finde.
    Har selv gjort det mange gange. Det er der ingen ben i.

• #7   3. feb 2008 Hvis du er i tvivl men gerne vil gøre det selv, så invester i en Haynes manual, den bliver du ikke ked af at have stående som opslagsværk...

• #8   3. feb 2008 Det er ret let og ordne selv, hvis man har vacum apperatet... Jeg har gjort det et par gange på min, og det tager mere end 15 min.... men forberedelserne er tager lidt, for det er ikke til og få hænderne der ind, hvor studerne skal være...

Hvor I lander befinder du dig?

• #9   3. feb 2008

Hvis ellers der kommer benzin nok frem, så kan man ikke ødelægge noget ved det her - højst få cyklen til at gå værre end det er.

Ved synkronisering sikrer man at cylindrene yder nogenlunde lige meget., idet en cylinder der ike løber så hurtigt som de andre, ikke bare vil bidrage mindre selv, men også spise ydelse fra de andre.

Man gør det ved at sikre, at motoren ved et givet omdrejningstal, danner lige stort vacuum i alle indsugningsmanifolder. Dette sikres ved at justeregasspjædet åbningsgrad.

NB! Karburatorer kører i almindelighed i 3 regier på hver sin dyse: tomgang, hoveddyse og stråledyse. Når først cyklen får spjæld nok, til at det er strpledysen, der bestemmer, er synkronisering ikke vigtig. Derfor koncentrer dig om området fra tomgang til 25-30 % af max omdr.

Nogle cylker syskroniseres af et "lukkeskruesystem" ved tomgang og derefter ved justering at spjældåbning ved 25-30 % af det fulden ondrejningstal. Over 35 % håndtag, er det helt ligegyldigt for næsten alle cykeltyper.

Hvad der skal gøres på din, afhænger af, hvordan den præcist er indrettet- Gør som Torben Klein sige - skaft en ordentlig dokmentation.

En frisk synkroniseret motor er ikke at kimse ad:-)

Det er en af de ting, man virkelig kan mærke.

• #10   3. feb 2008 Det er ikke det store problem at gøre ,hvis ikke der er andet i vejen. Det der tager tid er at komme til studser og juster skruer . Gør det ca en gang om året når den er adskilt til grundig rengøring.

M.V.H. Keld.

• #11   3. feb 2008 du skal bare instille dem så de er synkroniserede . skalaen ligger højere eller lavere alt efter hvor mange ccm du har . en 600 ligger ca. i midten.
    start med at indstille karbu. 1og2 der efter 3og4 og tilsidst skal du have ed to set til at synkroniserer mvh Thomas

• #12   3. feb 2008 mange tak for alle de svar jeg har fået.

Jeg har lige anskaffet min en Haynes manual.
    Så skal kun lige have anskaffet mig det synkronisering ting.
    Erling (Billund) C Jeg er fra kolding af

• #13   3. feb 2008 Som Erling spørger hvor i landet er du fra ? Jeg er bor lidt syd for Kolding.
    BikerFriend hilsen KELD.

• #14   3. feb 2008 Hej Peter...

Jeg kan godt hjælpe med og stille den... Jeg har sættet fra Carbtune, til og stille dem med, og da det er samme model, så ved jeg jo hvordan tingene ser ud....

Hvis du selv vil anskaffe værktøjet til og justere, så er carbtune rigtig god.... Jeg købte mit direkt hos producenten for ca. 600kr leveret.

• #15   3. feb 2008 Erling:
    hvad hedder den side du har købt dit carbtune sæt?

• #16   3. feb 2008 Keld {Skanderup} J

Jeg er fra vondsild ved kolding

• #17   3. feb 2008 Jeg købte mit her: http://www.carbtune.com/

• #18   3. feb 2008 Carbtune er anbefalelsesværdig. Det ligner noge Ikea-bras, men det fungerer gors, og så har de enexcellent service. Skriv eller ring til dem der ovre, De har en gut Sean, som har været der en menneskealder.

Køb en til 4 cylindre - den kan også anvendes til 2, og der er ikke mange basseørers forskel.

• #19   3. feb 2008 Jeg kan kun give Knud ret... Jeg fik min med en knækket studs.... Jeg sendte den over og fik en ny, + en lille ting med også, som tak for hjælpen og ulejligheden....

• #20   3. feb 2008 Hejsa
    Jeg ville lige tillade mig at bruge peters emne.
    Jeg har selv gået med tanken om at anskaffe mig et synkroneseringssæt. Mit spørgsmål lyder, er der nogen bestemt rækkefølge man synkroser efter, de to yderste først eller de 2 miderste eller hvad, eller er det forskellig fra model til model. Jeg har eks en suzuki gsx 600 f, årg 93, hvordan er det med den?
    Mvh Henrik

• #22   3. feb 2008 Som Thomas (SKIVE) S skriver.

Start med at få 1-2 til at stå ens og så 3-4, derefter skal du ta i midten og får 1-2 og 3-4 til at stå ens.
    Tjek så om ikk nålene følges ad når du gir lidt omdr, så skulle den være i vinkel.

• #23   4. feb 2008 Hej Peter . Skanderup er jo meget tæt på Vonsild bare sig til , så skal jeg gerne stå til rådighed. Har det rigtige værktøj.

M.V.H. Keld.

• #24   4. feb 2008 Keld {Skanderup} J

Jeg takker mange gange.
    kan du gøre det uden tanken på...? for alle kåber og tanken er nemlig til maler lige nu..

hilsen Peter

• #25   5. feb 2008 Ja det kan man godt , du skal bare have en tank til at føde med, hvilken er ligegyldig , plejer selv at have min liggende ved siden af med en længere slange på,
    Hilsen keld.

• #26   5. feb 2008 Keld, det er muligt at jeg også giver dig en besked her i starten af sæsonen, du bor nærmest i min baghave jo.

• #27   5. feb 2008 Min mail er KEMEK@vip.cybercity.dk

Kommentér på:
Karburator synkronisering

Annonce