{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Rensning af karburator. {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Nu må I ikke skyde mig ned, for jeg er amatør smiley

Sagen er den, jeg for et par år siden købte en Yamaha XV 500 SE. En model der ikke kom til Danmark (nogen vil sige, at det var der en grund til).
Jeg har gået og gjort den fin de sidste par år, og købt lidt dele i det store udland. Men efter jeg kørte den tør, har den drillet.

Der må ligge en fuglerede i karburatoren. Jeg har haft den på værksted i andre forbindelser, og selvom de er flinke nok, er jeg så træt af overpriser og snak om, at jeg jo ikke kan forvente noget med sådan en gammel mc. Jeg kunne jo snart have købt en ny Yamaha for de penge.

Der er nyt batteri på med dejlig starteffekt, nye tændrør og luftfilteret har det fint. Den kan starte (og går skønt i motoren), og så kan jeg køre hyggelige 400 meter inden, den begynder at hoste og gå ud. Helt tilsodede tændrør derefter. Den får simpelthen forkert blanding, og min sidste mekaniker sagde også, der må ligge en fuglerede i karburatoren.

Jeg kendte en gammel Yamaha-mekaniker, men han gik desværre ned med flaget, så han kan ikke kigge på den.

Hvad gør jeg her i Nordsjælland? Er der ikke en, der kender en skrap mand, der har forstand på den slags?

På forhånd tak for venlige kommentarer og tak for hjælpen.

Kommentarer på:  Rensning af karburator.
Kommentér på:
Rensning af karburator.

x