1.433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

dummet sig dummet sig

hejsa

jeg har været uendelig dum at kortslutte mit batteri mens det sad på motorcyklen, og nu er der en del på motorcyklen der ikke virker

den går kun på 3cyl
omdrejningstæller, voltmeter, tankmåler, samtlige indikationspære, pånær blink og højlys er ude af funktion..

og der er ikke nogen sikring der er sprunget i sikringsboksen på styret. det drejer sig om en Honda CBX 750 fra 85...

håber nogen kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dummet sig
  • #1   9. feb 2008 Sidder der sikringer andre steder på cyklen?

• #2   9. feb 2008 Hmm dengang jeg samlede min rc42 motors ledningsnet, der virkede de ting heller ikke, den lille dims hvor der går (mener 4) ledninger i, den sidder monteret på siden af stellet og kræver køling, den have ikke ordentlig stel, og den styre alle de elektriske ting.. med mht 3 cyl ved jeg ikke..

• #3   9. feb 2008 Måske et dumt spørgsmål men hvordan kortslutter man et batteri, (bare så jeg ikke kommer til at gøre det) smiley

• #4   9. feb 2008 prøver lige at tjekke den på siden af stellet der...

det var en meget kortvarende..

men har også en anden kilde, har haft monteret en thor-mc alarm, men denne er rykket af og smidt af h... til..

hvordan den gøres heh, ved at pille plus af først, i stedet for minus, så ramte skrutrækkeren lige et sted på stellet og skal jeg ellers love for der kom gnist og røg.. helt nyopladet batteri.

men synes jeg har kunnet se mig frem til i ledningsdiagrammet, at en gul ledning, både har noget med cyl2 (som ikke forbrænder) og omdrejningstæller at gøre.. men ved ikk om der skulle være en ekstra sikring et sted, i så fald har jeg ingen i ide om hvor..?

• #5   9. feb 2008 Du sætter en ledning mellem + og -.

Skal lige væer sikker på om du har smidt en ledning mellem de 2 poler eller du er kommet til at bytte om så du har sat - på + og omvendt?

• #6   9. feb 2008 hvis du ser her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1009&ShowType=1&PAGE=2

Midterste billede nederst.. det er den "dims" jeg hentyder til.. vil regne med du også har sådan en da vores motore er identiske.. den sad på venstre side under tanken på min inden jeg flyttede den..

• #7   9. feb 2008 ingen af delene :)... jeg havde monteret begge ledninger rigtig på batteriet, men da jeg var ved at spænde skruen der holder ledningen på + polen, så ramte skrutrækkeren at sted på stellet uden lak.. men teoretisk det samme som at sætte en ledning direktet fra + til -

• #8   9. feb 2008 har også haft sådan en sidder der egntlig ikke en hoved sikring på den?

• #9   9. feb 2008 hmm var ikke lige den jeg havde regnet med :), så tak for billede!

• #10   9. feb 2008 det er jeg lidt usikker på, synes jeg der burde, men har ikke kunnet finde en, hverken i diagrammet eller på mc'en

• #11   9. feb 2008 kun måske med på censtre side ved midten af sædet (men kun måske)

• #12   9. feb 2008 censtre = venstre

• #13   9. feb 2008 Der er vist nogen der har et stykke kort ledning som hovedsikring, vil gerne vide om der er spænding over til sikringsboksen. Hvis ikke så find ud af hvor det mangler. Er der 12 volt på batteriet nu? og husk så lige at kikke om alle ledninger sidder fast på batteri polerne det kunne godt være en af dem du har fået rykket af....

• #14   9. feb 2008 der er fuld forbindelse til polerne, motorcyklen kan stadig starte og ja der er lidt over 12volt på, så batteriet har nok ikke taget skade, men den starter ikk specielt godt, pågrund af den ene cyl..
    spænding til sikringsboksen, skulle der gerne være, efter som alle ting der har med disse sikringer at gøre virker fint, forlys, baglys, bremselys, positionslys, blinklys , startermotor, lys i instrumenter virker fint!

• Bjarne M
    Bjarne M Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #15   9. feb 2008 Når man afmontrere batteriet skal man huske: Minuspol først af og sidst på. Så undgår man kortslutning.

• #16   9. feb 2008 nemli ja... er fuldstændig klar over det, tænkte bar li med røven et kort øjeblik,.

• #17   9. feb 2008 der skulle ik ske det store hvis det kun er skrugetrikkern som du stellet batteriet med men hel og lykke

• #18   9. feb 2008 tusind tak for hjælpen alle sammen!..

problemet er løst, var en sprunget sikring jeg havde overset, og en rensning af tændrør der skulle til..!

så kan jeg sove roligt i nat smiley

Kommentér på:
dummet sig

Annonce