{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

El start {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yamaha xj 600 med et lille problem.
For det meste når jeg sætter nøglen i og starter mc'en er der ingen problemer andet end den er gammel og det er koldt.

Dog på det sidste sker det at jeg trykker på el starten og så lyder der et "klik" og alt dør. Intet lys eller noget. De sidste par gange den har gjort det er der gået lidt ttid også har den ellers klikket tilbage igen og jeg har ku starte cyklen.

I dag døde den dog for real.
Alle sikringerne har det fint.
Når jeg slukker for lyset kommer der lys i neutral lampen (given at jeg har cyklen i neutral), men stadig ikk rigtig noget fra starteren.

Jeg mistænker selv en løs forbindelse eller stel kontakt hvor der ikk skal være det, men jeg er ikke så el stærk så jeg håber på nogen kan hjælpe mig.
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El start
  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #1   15. dec 2020 Jeg ville nærmere mistænke batteriet.
    Det bliver altid lidt ringere, når det er koldt.
    Har du et multimeter så prøv at måle spændingen på batteriet uden belastning, under startforsøg & medens motoren kører.


  • #2   15. dec 2020 Tak for svaret Allan.
    Jeg prøvede og måle og uden belastning ligger den på de 12 volt, med tænding og ingen lys på cirkus 10 og med lys tændt et eller andet komma tal.
    Kan jeg prøve og få et skub af mine forældres bil og se om den så starter i så fald hvis den gør kan det så peges direkte på et gammelt eller defekt batteri?


  • #3   16. dec 2020 Jeg ville prøve med startkabler.

  • #4   16. dec 2020 Dine målinger peger stærkt i retning af et batteri, som har set bedre dage.
    Hvis du kun kører korte ture, er det ikke sikkert at det når at blive ladet ordentligt op og så vil det tabe pusten hen ad vejen. Jeg ville starte med at kontrollere om der er vand/syre nok på batteriet, der er som regel to streger det skal stå imellem, hvis det er typen man kan fylde frisk vand på. Husk endelig at du ikke må fylde vand på fra hanen, det skal være demineraliseret vand. Dernæst skal du lade batteriet helt op, med en batterilader. Prøv så at lave målingen igen, hvis spændingen stadig falder så kraftigt, som før, må der et nyt batteri til. En mere avanceret mulighed, er at få dit batteri testet, men det kræver, at du kender en med en batteritester, og batteriet skal stadig være ladet fornuftigt op. Hvis det ellers ser ud til at være OK, kan du fremover prøve at vente med at tænde lyset, til du HAR startet motoren, det giver lige lidt ekstra kapacitet til at drive motoren rundt, hvis batteriet ikke samtidig skal holde lyset tændt.
    Den hurtige løsning er at købe et nyt batteri, men hvis problemet er, at du kører for korte ture, hjælper det kun i kort tid, så prøv at starte med at lade batteriet op, det afhjælper forhåbentlig dit problem.


  • #5   16. dec 2020 Et frisk opladt batteri skal vise omkring 12,6-12,8v og med lyset tændt skal det vise min 12,2-12,6v enten mangler det opladning eller også er det dødt smiley

  • #6   16. dec 2020 batteri dødt

  • #7   16. dec 2020 Nyt batteri

  • #8   16. dec 2020 Og det er så her at, hvis man selvfølgelig er interesseret i det og har pengene, investerer i en workshopmanual. Der i ville du kunne finde blandt andet Max og minimumsværdier for batteriet på din motorcykel.
    Den har ihvertfald hjulpet mig en del gange.


  • #9   17. dec 2020 #8 spild af penge hvis det er det eneste man søger, alle oplysninger kan findes gratis på nettet

  • #10   17. dec 2020 Jeps, et friskt batteri har 12,8 volt.
    12 volt uden belastning er lig et nyt batteri.


Kommentér på:
El start

Annonce