{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Bridgestone S21 eller S22? {{forumTopicSubject}}

Er ved at købe dæk og har kigget på Bridgestone S22, der får gode anmeldelser til Aprilia Shiver. Men nu kan jeg se at S21'eren er væsentlig billigere, og tænker de måske nok kunne dække mit behov. Noen der har erfaringer med at gå en "generation" tilbage?
...leverer deakleader og mcdaekonline altid nye dæk, eller risikerer man at få dæk der har lagt et par år (eks S21'erne)?
Mit behov er blandet let sportslig kørsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bridgestone S21 eller S22?
  • #1   12. feb 2021 Jeg TROR ikke der er en kæmpestor forskel - begge dæk er rigtig gode. Da mit S21 bagpå punkterede var S22 cirka 300 kroner billigere og jeg satte sådan et på i stedet for S21 og umiddelbart har jeg været rigtig fint tilfreds med begge (og mærker ej heller nogen forskel til min kørsel).

  • #2   12. feb 2021 Hej Bjarne
    Øj, hvor kan man få mange gode råd på en dæktråd. I øvrigt er der vel over 100 dæk valgs tråde herinde. Du kommer garanteret fint afsted med begge dæk. Men jeg ville råde dig til at kigge sportstouring dæk. Der er masser af grib, og du får mange kilometer. Jeg har prøvet rigtig mange ST dæk, og de har fungeret fint for mig. Brigdstone T31, Pirelli Angel GT2, Michelin Pilot Road eller Metzler Roadtech 01.....Så er du godt kørende i alt slags vejr.


  • #3   12. feb 2021 Hej Bjarne.
    Uanset hvor du køber dæk på nettet betragter de dæk som nye indtil de er op til 36 måneder. Så hvis man er bekymret for produktions dato kan det være en god ide at købe en af de sidste nye modeller, eventuelt T32..
    Hilsen Steen


  • #4   12. feb 2021 Uden at kende dit behov, så har jeg været super tilfreds med S21 på bagdækket sidste sæson. Mest kørt solskin og gode veje, men også regn og dårligere veje på lange ture. Skifter til S22, bare fordi det er nyere, men jeg kunne fint køre videre på S21 (og alle mulige andre dæk også).

  • #5   12. feb 2021 Når nu man læser dine tidligere forumtråde, så tænker jeg ikke du mærker står forskel på S21 og S22.
    De fleste af os ville kunne køre rundt med et sæt friske BT023, og ikke mangle greb på en snoet landevej.


  • #6   13. feb 2021 Tak for gode input. Jeg tænker jeg går efter nogle af seneste aftapning, jeg har haft mc'en i to år og der var "nyt" bagdæk på, mc-værkstedet havde dog monteret et dæk fra 2012, og det er skidt at køre på og i regn helt håbløst. Så det bliver S22ere, eller måske T32 også er værd at undersøge, så racy kører jeg jo heller ikke!!

Kommentér på:
Bridgestone S21 eller S22?

Annonce