{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Mathias P
Mathias P
Tilmeldt:
9. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Suzuki gs 500 e problem med motor tror jeg {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg har en Suzuki gs 500 e fra 1998, og problemet jeg har med den er at når jeg køre på den og den er varm altså efter jeg har kørt i 40 min på motorvej. Så når jeg kommer af og foreksempel skal stoppe ved et lyskryds så skal jeg holde den i lav omdrejninger til jeg er stoppet altså de 3000 rpm. Men hvis jeg kører 80 eller bare 50 i 8000+ omdrejninger og tager kobling ind og bremser medium hårdt så dør motoren bare. Hvad kunne skyldes problemet? Er helt tør for ideer

Tak på forhånd.:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki gs 500 e problem med motor tror jeg
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   6. mar 2021 Der er 1000 muligheder.

    Men mit bud ville være at det er relateret til karburering. Rens af karburatorer, udskiftning af smådimser som er slidt, og efterfølgende synkronisering og grundjustering.

    Har du tjekket kompression og ventilspillerum?

    Og hvordan kan du køre 50 med over 8000 omdrejninger? Du ved godt der er mere end et gear, ikke? smiley


  • #2   6. mar 2021 #1
    Spekulere mere over hvorfor man med 50kmt med + 8000rpm tager koblingen og bremser hårdt smiley


  • #3   6. mar 2021 Min 25-øre: Jeg havde på et tidspunkt en Keeway RKS der gjorde nøjagtigt det samme som din GS'er gør. Varm motor-> kører mod kryds-> tager koblingen-> død. smiley

    Her blev alting godt igen efter en justering af ventilerne. smiley


  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   7. mar 2021 Okay har også tænkt at prøve at stille ventilerne, har også bestilt en hel del - luftfilter, bremseklodser, tændrør og tændrørshætter. Så renser jeg kaburator og stiller ventilerne. Så krydser jeg fingre på det virker ??

  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   7. mar 2021 Jov ved godt man ikke normalt køre så højt i omdrejninger haha men fandt langsomt ud af der var det problem med den dør og fandt så mere specifikt ud af at den dør når jeg har været i høj omdrejninger og bremser foreksempel skal stoppe ved et kryds. ??

  • #6   7. mar 2021 Mn hvorfor tager du koblingen med 8000rpm ? Når du bremser hårdt så brug dog motorbremsen også, og ta først koblingen når motoren er nede i omdrejninger.

  • #7   7. mar 2021 Men den skal alligevel ikke gå ud, uanset om han gør det eller ej.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   7. mar 2021 #7 - Nej da, men det er bare en lidt mærkelig måde at køre på. smiley

  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   13. mar 2021 Har fået skilt cyklen ad, og det viser sig at 3 af de shims der er (2 udstødningventil og 1 intake ventil) er for store. vi kan ik få sådan en blade ind under. hvad gør man så? man kan jo ik gætte sig til hvilken en man skal bruge.

    hvad ville i gøre?


  • #11   13. mar 2021 Vi er ude over hvad jeg er i stand til, men måske kan denne video hjælpe: https://www.youtube.com/watch?v=j4vRm9xADa8

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   13. mar 2021 #10 - Er du nu 100% sikker på du gør det rigtigt?

    Jeg spørger bare fordi jeg vil sikre mig at din konklusion er korrekt - ikke fordi jeg mistror det du siger.

    Man flytter rundt på dem så man kan måle dem med søgerblade. Har man ikke nogle der er tynde nok, låner man sig frem. Suzuki forhandlere har dem i metermål, og man SKAL bruge nogle der er tynde nok til at søgerbladene kan gå ind imellem, for at kunne måle dem. Når man så har fundet den rigtige tykkelse, tager man køreturen ud til forhandleren og bytter de lånte ud til dem man skal bruge.


Kommentér på:
Suzuki gs 500 e problem med motor tror jeg

Annonce