521 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Modificering af luftfilter kasse Modificering af luftfilter kasse
hej, jeg er igang med mit TL1000 projekt, og skal have fundet en plads til batteriet da der ikke er meget plads bag i røven, tænkte jeg at jeg måske kunne modificere luft filter kassen og få nogle K&N "mount on" filtre på (ved ikke hvad de hedder)
for så er der plads i under tanken til batteriet.
hvad vil i foreslå? har i selv erfaring med at fjerne luftfilter kassen? køre motoren mere ujævnt eller kan man godt få den stillet ind så den køre fint?
og hvad for filtre ville i foreslå?
mvh jimmi
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
men burde man ikke kunne lave et eller andet sådan at der blev plads til batteriet under tanken?
synes tit jeg har set de der cross filtre eller hvad de hedder på cykler, men ved bare ikke om det er nogen fordel eller ulæmpe?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
ramairren har ingen effekt på TL´eren
Det der giver er at motoren fodres med kold luft...
Tjek min TL profil, jeg har gjort rigtig meget i tuning på TL motoren. Især på luftfilterkassen. Har vel høvlet en 4-5 kasser
Det bedste du kan gøre er at fjerne klappen i tragten og så lave selve låget der holder filteret, om til et filter så den kan trække luft der. Det var det bedste resultat jeg fik med custommapping
Du skal indberegne et custom map ved en proff, ellers får du den ikek til at gå ordentligt
Der er dog et par ulempter ved at lave låg om til filter
Men smid en PM hvis du vil vide mere
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
20918608
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men uanset så skal han tænke sig om. Den går ikke med clampon filtre... kassen skal blive på, da den ellers kan blive svær at få til at gå ordentligt
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
hvis den bare ikke mister effekt så gør det ikke noget, det er nemlig mere for at få plads til batteriet, og den er mere en show bike end en racer maskin så kommer heller ikke til at gøre det helt vilde ved motoren andet end at få den kørt ind hos fv motor, synes den har rigelig med krafter især helt nede i bunden:-D
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men custom mapping! Du får mere power i bund og mellemområde 4-6hk i hele området, især kombineret med et fuldsystem, så kan du hente en 6-9hk i samme område
topeffekt er der ikke ret meget at hente på 1-3hk, men det er ligemeget
Men du skal have den mappet på hver enkelt cyllinder. enten ved FV eller mr dyno!
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Vil skyde på 2k for et custom map hvis du selv kommer med pc3 (koster 2200kr i tyskland)
Pas på med at ændre for meget, da det kan give nogle trælse huller i kurven
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
men du har ret, vil heller ikke ændre for meget på cyklens flow og teknik, for det kan give bagslag lige pluselig
men jeg ringer nok til dig nårj eg kommer til filter kassen der.
tusind tak for svarende,, og jeg kommer nok til odense en masse gange over sommeren så kunne jeg lige kigge forbi;)
Modificering af luftfilter kasse