521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Modificering af luftfilter kasse Modificering af luftfilter kasse

hej, jeg er igang med mit TL1000 projekt, og skal have fundet en plads til batteriet da der ikke er meget plads bag i røven, tænkte jeg at jeg måske kunne modificere luft filter kassen og få nogle K&N "mount on" filtre på (ved ikke hvad de hedder)
for så er der plads i under tanken til batteriet.

hvad vil i foreslå? har i selv erfaring med at fjerne luftfilter kassen? køre motoren mere ujævnt eller kan man godt få den stillet ind så den køre fint?

og hvad for filtre ville i foreslå?

mvh jimmi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modificering af luftfilter kasse
  • #1   24. feb 2008 fjerner du kassen så mister du ramair effekten . det ville være synd .

• #2   24. feb 2008 okay,
    men burde man ikke kunne lave et eller andet sådan at der blev plads til batteriet under tanken?
    synes tit jeg har set de der cross filtre eller hvad de hedder på cykler, men ved bare ikke om det er nogen fordel eller ulæmpe?

• #3   24. feb 2008 hehe
    ramairren har ingen effekt på TL´eren smiley Hele systemmet er utæt og så sidder intagende meget ineffektivt
    Det der giver er at motoren fodres med kold luft...

Tjek min TL profil, jeg har gjort rigtig meget i tuning på TL motoren. Især på luftfilterkassen. Har vel høvlet en 4-5 kasser smiley
    Det bedste du kan gøre er at fjerne klappen i tragten og så lave selve låget der holder filteret, om til et filter så den kan trække luft der. Det var det bedste resultat jeg fik med custommapping
    Du skal indberegne et custom map ved en proff, ellers får du den ikek til at gå ordentligt
    Der er dog et par ulempter ved at lave låg om til filter
    Men smid en PM hvis du vil vide mere

• #4   24. feb 2008 det er sq nememre hvis du ringer ved lejlighed..Der er rigitg meget omkring luftfilterkassen man skal vide inden man kaster sig ud i det. Der er en del faktorer der spiller ind

20918608

• #5   24. feb 2008 nu drejer det sig jo ikke om modificering af den kasse sebastian . men om hvor han kan gøre af sit batteri !!!.

• #6   24. feb 2008 Sover jeg i timen? Har også de onde tømmermænd... smiley

Men uanset så skal han tænke sig om. Den går ikke med clampon filtre... kassen skal blive på, da den ellers kan blive svær at få til at gå ordentligt

• #7   24. feb 2008 skide godt sebastian! tak:) og tak præsi:)
    hvis den bare ikke mister effekt så gør det ikke noget, det er nemlig mere for at få plads til batteriet, og den er mere en show bike end en racer maskin så kommer heller ikke til at gøre det helt vilde ved motoren andet end at få den kørt ind hos fv motor, synes den har rigelig med krafter især helt nede i bunden:-D

• #8   24. feb 2008 men sebastian vil du tro at man kan ligge batteriet i kassen? ved godt det sikkert et dumt spørgsmål:) men jeg har også de vilde tømmermænd:D

• #9   24. feb 2008 jeg ville beholde bunden af kassen og så sætte KN clamps på. Så isolerer bunden for varm luft og du får stadig den kolde luft op itl indsugningen
    Men custom mapping! Du får mere power i bund og mellemområde 4-6hk i hele området, især kombineret med et fuldsystem, så kan du hente en 6-9hk i samme område
    topeffekt er der ikke ret meget at hente på 1-3hk, men det er ligemeget smiley Det er en V2

Men du skal have den mappet på hver enkelt cyllinder. enten ved FV eller mr dyno!

• #10   24. feb 2008 okay det lyder fornuftigt! hvad koster sådan en custom mapping egentlig? og kan Fv motor det? jeg gir mig i kast med at lave hele udstødningen selv, da jeg har et billede i mit hovede af hvordan den skal være, og det kan man ikke lige købe,,, så er spændt på om den mister alt for meget eller om den får noget, for de standart rør der er nu er der en masse buler og bukninger, så flowet er ikke særligt godt som det er nu vil jeg tro...

• #11   24. feb 2008 Laver du også udstødning så er der ingen vej udenom custommapping

Vil skyde på 2k for et custom map hvis du selv kommer med pc3 (koster 2200kr i tyskland)

Pas på med at ændre for meget, da det kan give nogle trælse huller i kurven

• #12   24. feb 2008 okay, ja det er desværre kun for synets skyld det hele:/
    men du har ret, vil heller ikke ændre for meget på cyklens flow og teknik, for det kan give bagslag lige pluselig

men jeg ringer nok til dig nårj eg kommer til filter kassen der.

tusind tak for svarende,, og jeg kommer nok til odense en masse gange over sommeren så kunne jeg lige kigge forbi;)

Kommentér på:
Modificering af luftfilter kasse

Annonce