{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Yamaha xj600 startdrev {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg brokkede mit startdrev i går.... Tror jeg nok..

Det skramlede bare en gang og en grim lyd oveni, så fiser starteren rundt uden og trække en snus ??

Er det noget langhåret lort og komme til eller sådan nogenlunde???
Jeg har ik skilt noget ad endnu skal lige tilføjes...... Det skal jeg lige samle mig sammen til+ lure lidt i Haynes osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha xj600 startdrev
  • #1   3. maj 2021 Følger lige med her smiley
    Hvilken årgang er din maskine Henrik?
    VH Niels


  • #2   3. maj 2021 Den er fra 1992, Xj600 Diversion. Den hedder 4BR i start af stelnummer. Det er vigtigt når man bestiller dele

  • #3   4. maj 2021 Hej Henrik
    Min er fra 96 og har også 4BR som start i stelnummer.

    Har lige købt en kåbe jeg skal ha malet og monteret. Men det er ikke specielt nemt at finde de korrekte numre på lak-farve.

    VH Niels


  • #5   5. maj 2021 Tak for det, jo det har jeg luret. Det er ikke "bare lige"

    Har heller ikke prøvet det før...... Meeeen jeg har da min Haynes, internet og det her galleri+ gå på mod og en lift til 2 hjulere og alt mit værktøj.
    Er så i gang med en Gilera Storm scooter der laves fra skrot til slot. Den er nok klar om 3-4 uger, det bliver ik før den er lavet. Skal ik have tingene blandet sammen og rode mere end nødvendigt.

    Jeg tænker så lidt og det kan være du har en mening om det.... Jeg kan få en anden motor for 6500 der har kørt 32000. Min har gået 69000 så ingen problem der, men kan det svare sig og rode med det. Jeg kører lidt frem og tilbage i det.... Tror dog mest på jeg laver min egen


  • #7   25. jul 2021 Ja så kom jeg lidt i gang med det.
    Og ja! Der er så lige raspet 5-6 tænder på tandhjulet, man kan se det ind ad hullet når starter motoren er pillet ud....

    Hurra!!! Suk! smiley


  • #8   25. jul 2021 ses her

    profilbillede
  • #10   25. jul 2021 Hæ hæ... Godt spørgsmål.

    Jeg var lige gået i gang med at lave en Gilera scooter fra skrot til ny da Yamahaen gik I smadder.. Et projekt ad gangen, har kun den samme lift og en garage... Og nåja! Familie og arbejde osv.... smiley
    Skriver også her lidt højere oppe jeg er gået i gang med den og det vil tage 3-4 uger.... Det tog så lidt længere, helt som den slags nu gør.

    Men det tog ca 8 min og pille starteren af, det var vel egentlig det du spurgte om ??


  • #11   14. aug 2021 Nu skal der snart samles igen, fik lige lavet værktøj til at få simmeringene trykket på plads når det er.
    Den lange er lavet så det er til ø15 og ø12 i hver sin ende.


    profilbillede
  • #12   22. aug 2021 Så er motoren klar til at komme i stellet igen... Endelig smiley

    Det tog lidt tid med reservedelene og jeg mangler også en enkelt forsendelse endnu.

    Men det har været en fin omgang, købte den jo sidste år.... Når jeg så skulle have den ødelagt var der nok en tanke med det,for skruet ordentligt sammen var den ikke... Ja den har da kørt, men forreste tandhjul var IKKE spændt ??

    Den manglede også udstødningsophænget midtpå i højre side, det har jeg sgut lagt mærke til.
    Frigear kontakten manglede en skrue ud af 3 og de andre 2 var ved at gå løse .
    Der har været andre derinde før, der var brugt sådan en omgang silikonetætning i stil med loctite til bundkar på biler, og i lidt for rigelige mængder åbenbart. Det var trævlet af indvendigt for jeg pillede en del af der sad endnu. Resten havde halvt fyldt sugefilteret i bundkarret men der sad det jo godt.
    Resten af tingene var knokkelspændt af en eller anden tumpe men heldigvis uden og ødelægge noget.

    Der var kun 1 ventil der skulle justeres, resten sad lige i skabet, men den ene var i den stramme ende med kun 0.04mm og 0.07mm mindre end minimum.
    Udover det ser den vældig fin ud indeni.
    Nu håber jeg sgu den starter når jeg kommer dertil ??


  • #13   10. sep 2021 Så blev den startet i går aftes, det var sgu på tide smiley

    Men nå! Tog hætterne af tændrørene, satte gamle rør i hætterne og lavede stelforbindelse så de kunne komme af med en gnist.....
    Tørnede motoren nogle gange for at lave olietryk og få det lidt rundt.....
    Af med rørene, og over på de rigtige tændrør....choker aktiveret.... Tørnede skidtet, og anden gang var den tæt på og 3 gang startede den..... Gik ad helved til i 8 sekunder...
    Også!! Wrooom!!! Så stod den bare og snurrede som katten der ligger i sofaen.

    Det dur! I en anden tråd har jeg reppet oliedrevet bag koblingen for at reducere det sædvanlige XJ600 rasleri... Og det er åbenbart lykkedes ret godt, det er ihvertfald væk nu. Den har så de 7 andre sædvanlige klinke klanke rasle lyde i tomgang, men det hører åbenbart til. Og dog, det plejer og være nærmest væk når man har kørt 20-25 km og den er godt varm

    Nu skal den så samles helt færdig, skal også have synkroniseret karburatorer og der var en lille ekstra opgave med en af de nye benzinslanger der ikke lige er helt tæt... men næsten smiley
    Altid godt og have lidt og lave i weekenden


Kommentér på:
Yamaha xj600 startdrev

Annonce