519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hjælp til min ZZR Hjælp til min ZZR

Jeg har lige købt min zzr'er d. 21/2-08. Den er impoteret fra Italien og har kun kørt 23000 km og er fra 91. Har snakket med en klog mc mand, som siger at det ikke er unormalt at Italienske mc'er har stået stille i nogler år. Men mit problem er at den ikke kan yde maksimalt, han siger at der kan opstå problemer med kaburatorene, når de står stille. Jeg har derfor renset dem alle fire. Tændrørene er næsten nye, men den kan stadig kun køre ca 120 kmt. Hvis den får tæsk fra bunden er der ingen problemer og den stryger på 170 på "ingen" tid, men hvis jeg køre normalt, standser accelerationen ved 120, hvorefter den bare pludre videre.
Er der nogen der har haft samme problem, eller ved hvad der kan være galt?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til min ZZR
  • #1   26. feb 2008 Går den på alle 4 cylindre?

  • #2   26. feb 2008 Tjah... det lyder ihvertfald som et karbureringsproblem, dog uden at jeg vil lægge hovedet på blokken for det!! smiley

    Hvis det er 600-modellen, ved jeg at de er ekstremt følsomme overfor ændringer i enten luftfilter eller udstødning. Kunne det tænkes at det kunne være sådan noget???

    Min kammerat havde en, og da den fik lavet service, fik den et nyt u-originalt filter i. Efter service havde den faktisk samme problem som din, og en mc-mekaniker kom ud for at kigge på den. Efter at have kigget på den, opdagede mekanikeren at luftfilteret var skiftet, og efter at have strittet det nye uoriginale filter væk, og sat det gamle luftfilter i, kørte maskinen perfekt igen.


  • #3   26. feb 2008 CDI boks

  • #4   27. feb 2008 Det er en 600 model og den går på alle 4 cylindre. Jeg kan da forsøge at skifte luftfiltret ud, men det ser nu ikke særlig gammelt ud.
    CDI boks... det lyder som en dyr fætter, men hvis det kan hjælpe så må den jo skiftes.
    Tak for hjælpen


  • #5   27. feb 2008 -> Jimmi

    Det var nu heller ikke ment som at dit filter var gammelt. I min kammerats tilfælde, var det et helt nyt filter (blot u-originalt), men mc-mekkeren opdagede med det samme hvilket mærke det var, og skiftede det ud med det gamle brugte, der sad i. Hans forklaring var at mærket som var sat i, var for "tæt". Da ZZR'ren er ret følsom overfor den slags, så ville den ikke køre ordentligt.

    M.h.t. CDI-boksen... i min værkstedshåndbog til kawa'en, er der beskrevet, hvordan min CDI.boks måles ud. Hvis du har en og ligger (eller kan finde en på nettet), så kan du sikkert finde en vejledning til dette i den, FØR du går ud og køber en (for de kan være nogle dyre fætre).


Kommentér på:
Hjælp til min ZZR

Annonce