Hjælp til min ZZR Hjælp til min ZZR
Jeg har lige købt min zzr'er d. 21/2-08. Den er impoteret fra Italien og har kun kørt 23000 km og er fra 91. Har snakket med en klog mc mand, som siger at det ikke er unormalt at Italienske mc'er har stået stille i nogler år. Men mit problem er at den ikke kan yde maksimalt, han siger at der kan opstå problemer med kaburatorene, når de står stille. Jeg har derfor renset dem alle fire. Tændrørene er næsten nye, men den kan stadig kun køre ca 120 kmt. Hvis den får tæsk fra bunden er der ingen problemer og den stryger på 170 på "ingen" tid, men hvis jeg køre normalt, standser accelerationen ved 120, hvorefter den bare pludre videre.
Er der nogen der har haft samme problem, eller ved hvad der kan være galt?
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Hvis det er 600-modellen, ved jeg at de er ekstremt følsomme overfor ændringer i enten luftfilter eller udstødning. Kunne det tænkes at det kunne være sådan noget???
Min kammerat havde en, og da den fik lavet service, fik den et nyt u-originalt filter i. Efter service havde den faktisk samme problem som din, og en mc-mekaniker kom ud for at kigge på den. Efter at have kigget på den, opdagede mekanikeren at luftfilteret var skiftet, og efter at have strittet det nye uoriginale filter væk, og sat det gamle luftfilter i, kørte maskinen perfekt igen.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 218
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 2
CDI boks... det lyder som en dyr fætter, men hvis det kan hjælpe så må den jo skiftes.
Tak for hjælpen
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Det var nu heller ikke ment som at dit filter var gammelt. I min kammerats tilfælde, var det et helt nyt filter (blot u-originalt), men mc-mekkeren opdagede med det samme hvilket mærke det var, og skiftede det ud med det gamle brugte, der sad i. Hans forklaring var at mærket som var sat i, var for "tæt". Da ZZR'ren er ret følsom overfor den slags, så ville den ikke køre ordentligt.
M.h.t. CDI-boksen... i min værkstedshåndbog til kawa'en, er der beskrevet, hvordan min CDI.boks måles ud. Hvis du har en og ligger (eller kan finde en på nettet), så kan du sikkert finde en vejledning til dette i den, FØR du går ud og køber en (for de kan være nogle dyre fætre).
Hjælp til min ZZR