{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Honda CB500 pc26 døde {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har i dag i regnvejr været ude og køre (ramte en mega byge, det var tørt da jeg kørte) og ud af ingenting døde den og ville ikke starte igen. Da jeg så holdte der midt i regnen og prøvede at starte den igen, både med choker og uden og hvor jeg både gav gas og choker, ingenting.. det lød lige som om den var ved at være der, men nej.. jeg måtte trække.. godt gennemblødt efter 5-10 min trækken prøvede jeg.. den startede..
mit spørgsmål er så!! Hvorfor døde den og hvorfor startede den igen efter de 5-10 min trækken? Og hvordan slipper jeg for at det sker igen?

Mvh Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB500 pc26 døde
  • #1   17. maj 2021 Fugt et eller andet sted, det fordamper så af varmen fra motoren og så kan den starte igen.

  • #3   17. maj 2021 Kontroller lige omkring dine tændrørkabler og hætter. Hvis der kommer vand der (og noget er utæt eller revnet) så kører den ikke videre, før varmen fra motoren har tørret fugten

  • #4   18. maj 2021 Hvis du har kørt 5-10 minutter, så skal du under ingen omstændigheder bruge choker, det er en koldstartsanordning, den vil drukne ved det, ingen luft, for meget benzin.

    Prøv at køre den varm og strint noget vand på den fra en vandkande, går den så i stå, så lad den dampe af i 10 min og prøv så at starte den, virker den igen er det ret sikkert tændrørshætter, har selv sådan en CB500 2005ish.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #5   18. maj 2021 Afmonter tanken, og gå alle stik efter, adskil rens og smør,
    også tændspoler og hætter.


  • #6   19. maj 2021 Ja det er en klassiker i fejl du har været ude for. Jeg ville også pille tanken af og give alle stik en adskillelse og rens med wd40 (det virker super som fugtfortrænger på eldele)
    Derefter give de samme stik et pust silikonefedt på spray, eksempelvis kema sc-4 eller prolan spray. Den der hedder "heavy" Prolan er baseret på lanolin, virker super til den slags og lugter lidt af gris mens man sprayer. Men det er bare super til opgaven

    Tændkabler ville jeg hagle med wd40, tørre af og give alm. silikonespray
    Og ikke mindst, kigge godt efter om de er lidt møre og evt skifte ud.


  • #7   19. maj 2021 Super smiley
    Tusinde tak for svar allesammen, jeg går igang med WD40 og silicone spray smiley


Kommentér på:
Honda CB500 pc26 døde

Annonce