{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.083 visninger | Oprettet:

Underlig lyd fra min mc {{forumTopicSubject}}

Hey

Min mc er begyndt at sige en lidt sjov lyd når den står i tomgang.. Det lyder sådan lidt alla.. Tik tik... tik tik ... tik tik... med ca 1 sec mellemrum.. Kan hun høre det i tomgang eller hvis jeg holder koblingen inde.....

Hvad kan det være? Har ladet mig fortælle at det er noget med nogle ventiler og sådan lidt der bare skal indtilles ved et service eftersyn. Kan det passe???

Idag begyndte den så at sige sådan en underlig raslelys fra under tanken.. Den sagde det når jeg accelerere i første og anden.. Hva pokker sker der for min lille cykel... Trænger den bare til et eftersyn??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig lyd fra min mc
  • #2   15. aug 2005 Regner med at køre den ud til Carstens mc i varde eller steensmc her i Esbjerg idag.......

    Det den der raslelyd der kommer fra under tanken den kan jeg sq ikke lide..... Og så siger du at det nok bare er noget der er ved at falde af:) heheh det gør mig sq da ikke mere rolig vel........

    Hvad kan det være?


  • #3   15. aug 2005 Hejsa

    Brian, sig lige når du finder ud af hvad der tikker, for min er også lige begyndt på det samme og jeg opdager det også kun i tomgang, men det er vidst også snart tid til ventil justerning. Men vil meget gerne høre mere til dine erfaringer. Dog tikker min ik altid, hvilket bare gør det mere mystisk synes jeg smiley


  • #4   15. aug 2005 Et andet bud kunne være knastkæden / knastkædestrammeren.

  • #5   15. aug 2005 Bjarne p..
    Min tikker nemlig heller ikke altid det er kun engang i mellem den gør det.. også derfor jeg syntes det er underligt.... men jeg skal nok lige skrive når jeg finder ud af hvad det er....

    Klaus T
    Den anden dag snakkede jeg med en mekaniker med carstens mc i varde og han sagde nemlig også at det nok måske var knastkæden / knast kædestrammeren... Men hva pokker det er.. hmm det ved jeg ikke.. Har ikke turde rode så meget med min motor.. En knallert motor var fint nok til mig smiley

    Håber bare ikke det bliver en fyr omgang


  • #6   15. aug 2005 Knastkædestrammeren kan du tage ud, nulstille, og montere igen på max 10 minutter. Om det hjælper noget, ved jeg ikke.

    Jeg har læst noget om på et amerikansk forum, at hvis man sænker tomgangen så langt ned at den kun lige kan holde sig i live, vil knastkæden blive lidt slappere og strammeren derfor gå lidt længere ud - om det er godt eller skidt skal jeg ikke kunne sige smiley Det vil jo være fint hvis det hjælper, og dens nye indstilling passer fint - men skidt hvis den nye indstilling bliver for stram, det er nemlig heller ikke godt for knastkæden.


  • #8   15. aug 2005 MIn begyndte på samme måde. Den tikkede en lille smule, en uges tid efter blev det meget slemt ! Og dagen før jeg skulle til service, begyndte den at rasle under tanken (i motoren). Om morgenen da jeg trillede ud af min indkørsel, satte den sig !! Det er nu 2mdr. siden og den kommer ik ud at køre før på lørdag i næste uge! Så jeg ville skynde mig en tur til doktoren !
    MVH Nordskov


  • #9   15. aug 2005 jeg tror det er fordi dér ikke står kawa på tanken!

  • #10   15. aug 2005 Nu er jeg lige kommet hjem fra Carstens mc i varde.... Det var tid til 6000km service så de fik den lige... De mente det var ventilerne der var skyld i at den sagde tik tik tik.........

    Han tog også lige et hurtigt kig under tanken da jeg var der og sagde at raslen nok kom fordi en gummie klods som ligger mellem tanken og stellet var røget af.....

    Nu håber jeg bare den køre som en drøm igen i morgen.....

    Men skal nok lige komme med en update når jeg har hentet den...


  • #11   15. aug 2005 Hvor tit bør man egentlig få justeret ventilerne?

  • #12   15. aug 2005 Jeg fik afvide at en mc skulle til service hver 6000km men syntes da det er lidt tit....... 6000km er jo kørt i løbet af ingen tid......

  • #13   15. aug 2005 Mads
    Afhænger af model variere fra for hver 1000 km til hver 40000 (eller mere) står i din instruktions bog.

    Uden at vide det gætter jeg på for hver 6000 ell. 12000 for din gixer.


  • #14   15. aug 2005 Ok - takker smiley Jeg må studere instruktionsbogen lidt smiley

  • #15   17. aug 2005 Nu har jeg fået min mc igen.....

    indtil videre har den der tik tik lyd været væk.... så det er jo godt nok ...

    Og den der reslelyd under tanken det var en gummiklods der sidder mellem stellet og tanken som var røget af... så min tank lå direkte ned på stellet.. og så er et jo klart at den larmer lidt:)



Kommentér på:
Underlig lyd fra min mc

Annonce