{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Nyt kædekit, montering?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg tror jeg skal have et nyt kædekit på Suzi, er dette noget man selv kan monterer? Har læst man muligvis skal have bagsvingeren af, og det ved jeg ikke om jeg vil rode mig ud i, eller er det ligetil ?

Og nu man er igang, kan det så anbefales at geare den anderledes??

Tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt kædekit, montering??
  • #1   7. mar 2008 du kan altid prøve.. og hvis det ikke går, så er det bare at ringe til den nærmeste mekaniker og råbe "HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP"!!!!

  • #2   7. mar 2008 Ok super svar.. ?

    smiley


  • #3   7. mar 2008 du skal da ikke have bagsvingeren af..

    du skal bare skille kæden ad og samle den igen. husk at køb et nitteled, hvis ikke det følger med (nemmest hvis du køber dig et kæde splitter/samle værktøj)

    og så skal du også have dit koblingsdæksel af, løsnet den store bolt som forreste tandhjul sidder fast med (kan være svært uden luftnøgle)



  • #4   7. mar 2008 Hmm.. jeg har fundet en kæde hos Louis.de den hedder 10041669 , hvad mere skal jeg have udover den, for at monterer den? Clips? nitter? værktøj? varenr. ville være SUPER. smiley

  • #6   8. mar 2008 Jeg har lige monteret nyt kædekit på gs'eren! Og det er endeløst! Det lykkedes mig at få kantet bagsvingeren så jeg ikke behøvede at tage den helt ud for at få kæden på plads!
    Vil skyde på at det nok har taget mig 3 timer for at skifte kædekit. Jeg har ikke gjort det før, så næste gang går det nok hurtigere, så det kan godt lade sig gøre at montere endeløse kædekit! smiley


  • Arne S
    Arne S Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #7   9. mar 2008 Da jeg skiftede kædekit på min SV fra 99, demonterede jeg dækslet ved fortandhjulet, satte den i første gear og holdt den på bagbremsen, for at løsne møtrikken på fortandhjulet, derefter kan du forsigtigt slibe et af nitteledne af og slå nitten ud med en dorn, gør det mellem to tænder på bagtandhjulet. Træk kæden af, skift for og bagtandhjul (køb originalt fortandhjul, da dette er støjdæmpet) Husk locktite + aktivator + momentspænding, træk den nye kæde på, her kan du vælge at samle kæden med et låseled (husk låsen er retningsbestemt), men jeg ville kører til en mc forhandler straks efter, for at få monteret et nitteled.

Kommentér på:
Nyt kædekit, montering??

Annonce