{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Søger lydpotte til Yamaha DT 175 fra 1997 {{forumTopicSubject}}

Hej venner. Det her er vist mit første indlæg herinde. Har lige fået MC kørekort og istandsat en DT'er til vintercykel. Den kører super efter lidt justering osv. Jeg elsker at pille og nu synes jeg godt jeg kunne jeg godt tænke mig at ændre lyden lidt på den ?? Så søger en løsning på en lydpotte som passer helt eller delvist. Den må gerne være lidt mere stille og rund i lyden i forhold til den originale. Har ikke selv svejseudstyr, men så kan jeg altid bede den lokale smed om de sidste tilpasninger.

Har i nogle forslag til lydpotter til sådan en bandit?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger lydpotte til Yamaha DT 175 fra 1997
  • #1   7. sep 2021 Jeg synes du lige skal læse lidt på det.

    Uden at vide alting om det, mener jeg der er noget med 2takt og udstødninger der skal passe rimelig godt sammen så motoren har den effekt den skal have.

    Det var lige en tanke jeg fik da jeg så dit spørgsmål, der må være nogen der ved noget.??




  • #2   7. sep 2021 Jeg tror du har ret Henrik. Jeg må læse lidt mere op på det. Alternativt må jeg prøve at lyddæmpe orginal potten lidt mere.

  • #3   8. sep 2021 Tjek eBay og søg Yamaha DT 175 auspuff eller exhaust.
    Der er flere muligheder til en overkommelig pris.


  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.644
    #4   8. sep 2021 vil du have mere stille og rund lyd end originalen skal du kun udskifte den bagerste del + man beholder den originale effektkurve med lidt mere power over det meste af linien , evt en DEP , de plejer at have god pasform og blød lyd

    http://www.vmx-service.eu/en/1277-dep-silencer-dt125-dt175.html

    husk at der muligvis skal trimmes lidt karburator bagefter


  • #5   8. sep 2021 Tak for det. Jeg synes ikke jeg kan finde noget der skulle passe direkte på min. Også når jeg bare kigger på dem ser de ud til at deres form er lidt forkert. Jeg prøver at søge lidt på tysk og ser om der ikke dukker mere op.

  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.644
    #6   8. sep 2021 ja jeg kan se at den jeg har linket til ligner en til den gamle model , altså før 1981 , men det er lidt svært når forhandlerne ikke gider at skrive hvilke årgange det passer til smiley

  • #7   8. sep 2021 Tror du har ret dingle. Umiddelbart kan jeg ikke finde noget der passer direkte over på de senere modeller.

  • #8   8. sep 2021 Men for satan hvor er jeg blevet glad for den efter jeg fik pillet den begrænser ud af forrøret. Det var pludselig en helt anden oplevelse at køre på den. Meget mere power. Gik dog lidt for alvorligt til den da jeg skulle omdyse. Gik fra 170 til 190, men tror jeg skal ned i en 175 eller 180 før det bliver godt. Synes tændrøret ser noget mørkt ud. Faktisk tror jeg at maskinen er lavet til at køre uden begrænser med 170 dyse, men jeg vil gerne være på den sikre side.

  • #9   8. sep 2021 Vil jeg kunne smide en 50cc 2T bagpotte på hvis indgangshullet er samme størrelse? Eller vil der være øget modtand eller lign i sådan en. Har kigget på sådan noget her https://speedline.dk/lyddaemper/lyddaemper-leovince-x-fight-s-lv-303228471?gclid=CjwKCAjwvuGJBhB1EiwACU1AifjdYXEpda_1u9BGeBMRDURee-0rb_EWBD3xZDYQIekMQ38Mo4GSYhoCiycQAvD_BwE

  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 52 MC-er: 6 Emner: 62 Svar: 1.109
    #10   8. sep 2021 9# prøv det, den ser da fed ud smiley ..hvis det ikke dur kan du altid sælge den til knallert drengene smiley

  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.644
    #11   8. sep 2021 tror det bliver for småt , 50/70cc plejer at være mellem 16-18mm på min dt125r er det 22mm så det skal nok ikke være mindre en det

  • #12   8. sep 2021 Haha. God idé smiley

    Jeg prøver at kigge efter noget 22mm. Skriver til speedline og spørger hvilke af deres knallert udstødninger der har største indgangshul.


  • #13   8. sep 2021 Tror faktisk den er 22mm i indgangen den Leovince potte. Det er sådan jeg forstår den her tegning i hvertfald.

    profilbillede
  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.644
    #14   8. sep 2021 22 udvendig og måske 20 indvendig som jeg ser det

  • #15   8. sep 2021 Den er ikke blød i lyden den leovince.
    Prøv at høre tests med den på 50cc maskiner.
    Kan det tænkes originalen kan ompakkes med ny uld? Eller er den ikke til at åbne uden at skære i den


  • #16   8. sep 2021 #15 der skal skæres for at pakke om. Jeg har ikke noget at svejse med og heller ikke færdighederne (endnu) desværre. Har set videoer af den, synes eller den lyder nogenlunde rund i lyden, men måske er det bare mig. Den der sidder på nu, synes jeg lyder så spinkelt at jeg er ved at blive idiot af at høre på den. Bare lidt mere tyngde i lyden, så ville jeg være glad. Har kig på den her lige nu. Den kommer med 28mm rør ved indgangen ligesom originalen. Så kan jeg evt. få en smed til at lave et rør til mellemstykke. https://www.hahn66.de/Auspuff-Endtopf-universal-Carbon-rund-konische-Endkappe-Anschluss-28mm-GIANNELLI

    Den er heller ikke rund i lyden, men umiddelbart lyder den noget bedre en det der sidder på i forvejen.


  • #17   9. sep 2021 Gianelli potten har jeg bedre erfaring med at høre på.

    Der er en knlgt herude der har fået svejst 2 af dem på hans knallert. Lyder ikke af alverden, ser hammer godt ud.

    Leovincen er kendt for at dæmpe ret dårligt, derfor er den også ret populær blandt knaller knægtene smiley

    Men alt er selvfølgelig relativt, hvis den lyder som en duracellkanin med et ødelagt trommesæt nu så kan det jo kun blive bedre.

    Ud fra hvad jeg husker, uden at have fokuserer på det, så er gianellien ikke ret stor i afgangen. 18 mm vil jeg skyde på.

    Leovince har jeg stået og kløet mig i håret over var så stor i afgangen. Min klejnsmed kammi havde intet problem med at få tomlen derind, og den er altså hamret rimelig bred den tommelfinger..
    Han kaldte det en 125cc potte ud fra den var næsten de 24mm i afgangen.
    Og den lød som en potte på en crosser.

    Dog ser original pottens afgangshul på dit billede ud til at være på størrelse med gianelli dæmperen du har fundet.
    Jeg ville nok selv forsøge med gianelli dæmperen Nu jeg ved hvordan de begge to lyder.
    Leovincen er godt nok pæn ellers smiley


  • #18   9. sep 2021 Tak for brugbar info #17. Jeg er end med at bestille den her i dag https://www.hahn66.de/Auspuff-Endtopf-universal-Carbon-rund-konische-Endkappe-Anschluss-28mm-GIANNELLI

    Den har 28mm inderdiameter i røret så jeg kan lave en slags slip on på originalrøret.

    Adgangshullet på min nuværende er ikke ret stor. Måske på størrelse med en 1 krone. Jeg kan nemt kan nemt lukke den af med en finger.

    Glæder mig til at høre hvordan den lyder med den nye. Den nuværende lyder faktisk lidt bedre når den bliver gennemvarm har jeg erfaret.


  • #19   10. sep 2021 Er det nogen der ved hvor man kan købe denne type rør i en meter stumper?: https://www.staalxperten.dk/rustfrit-hf-svejset-stalror-26-9x1-5-mm-6-mtr.html

    Har prøvet at skrive en mail til dem, men ville gerne finde andre forhandlere hvis de nu siger nej til at sælge en enkelt meter af det.


  • #20   15. sep 2021 Bare lige en hurtig status til dem der engang skulle finde på at falde over tråden her igen.

    Jeg fik Giannelli Carbon universal potten hjem i 28mm i går og fik den sat på i dag. Jeg tog chancen, satsede på at projektet ville lykkes og skar røret af den gamle lyddæmper, så jeg ikke skulle bruge krudt på at lave nyt rør mellem den nye lyddæmper og resten af udstødning. Det gik fint. Røret fra den gamle lyddæmper skulle lige tyndes lidt i diameter på slibemaskine for at passe ind, men det var hurtig klaret. Jeg har banket de to dele sammen og spændt det yderligere sammen med et spændebånd (skal lige skaffe et bedre spændebånd en af dagene, de der fra Thansen er noget værre skrammel)

    Jeg kunne hurtig konstatere at den gamle lyddæmper havde overskredet sidste holdbarhed (nok for 15 år siden), så den kommer aldrig til at blive brugt igen. Der var så meget sod på indersiden at det stykke rør jeg huggede fra den at den nok var blevet 3-4 millimeter mindre i diameter end oprindeligt. Så jeg vil slet ikke vide hvor slemt det stod til i lyddæmperen. Jeg rensede naturligvis rørstumpen inden jeg satte den på den lyde lyddæmper.

    Efter en hurtig testtur kunne jeg straks konstatere en meget mere behagelig og basfuld lyd fra cyklen og ikke mindst en meget bedre motorgang. Den kører mærkbart bedre med den nye lyddæmper, hurtigere og mere jævnt optræk. Desuden havde jeg et lille problem med at den godt kunne hakke lidt når jeg kørte 50 i byen med meget lidt gas, det lader også til at det problem er forsvundet nu.

    Også lidt bonusinfo: Når du skal bore et hul op på et metalbeslag til en udstødning, så lad for guds skyld være med at stå med beslaget i hånden mens du borer. Jeg har lige knaldet et helt friskt knivskarpt 8mm metalbor, direkte ned i min hånd og næsten helt ned til knoglen. Lige nu er jeg stadig i dilemma om den skal køre på skadestuen eller bare se det an smiley

    Alt i alt er jeg rigtig glad for den modifikation jeg har lavet. Og synes den var 700kr og et hul i hånden værd.

    God aften derude.


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 52 MC-er: 6 Emner: 62 Svar: 1.109
    #21   15. sep 2021 Fedt med tilbagemelding og god bedring !
    Jeg får sgu helt lyst til at bestille en ny også smiley


  • #22   15. sep 2021 Jo tak Bertil. Det er lige til. Det kan du roligt gøre smiley det er lige til. Jeg kan evt. lige tage og smide et par billeder op i morgen, hvis du vil se hvordan det ser ud.

  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 52 MC-er: 6 Emner: 62 Svar: 1.109
    #23   15. sep 2021 Jo gør da det, eller endnu bedre..opret den ! smiley

  • #24   15. sep 2021 Venter på nyt styr og håndtag med posten i morgen. Når de kommer på, så gør jeg det smiley

Kommentér på:
Søger lydpotte til Yamaha DT 175 fra 1997

Annonce