{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Går ikke ordenligt {{forumTopicSubject}}

Hej. Har en Suzuki gsxr 600 fra 98. Fil at vide den skulle have en karburator rensning. Men den går ikke ordenligt når den får gas ?? Den er blevet Synkronisere og går skide godt i tomgang. Nogen der ved noget. Vedhæfter et billede a 2 stik hvor vi ikke ved hvad er til ??

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går ikke ordenligt
  • #1   10. sep 2021 Hej.

    Det var da træls, nu går vi lige helt basic til værks.

    1. Gik den bedre før rensning af karburator?
    2. Har du renset dem rigtigt/ordentligt?
    3. Har du tjek på svømmerhøjden?
    4. Har KUN erfaring fra min egen Yamaha XJ600, men Mikunierne på den har to dyser i svømmerhuset, tomgang og main jet dyse (ja det har de fleste vel)
    Og ja desværre! De har samme gevind og kan forbyttes, de er ens udenpå men ikke selve dysestørrelsen. Tomgangdyse er noget mindre og du mangler åbenbart benzin når du giver gas....Bare en tanke... hmm så er der alle de andre fejltyper og sidst men ikke mindst er jeg IKKE ekspert.....Men ret stædig, var det min suzuki røg de af igen til ny inspektion for skidt og fejl.
    Du har jo et eller andet der driller


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 121
    #3   11. sep 2021 En eller flere defekte membraner, vil få den til at gå ringe når den får lidt gas. Hvor mange km har den gået?

  • #4   11. sep 2021 Henrik l. Den ku slet ikke starte inden rensning. Den er ved mekaniker og de har renset karbu og fået den ultra lyd. Eller hva det hedder.

    Morten l. Den har gået 47000 ca.


  • #5   11. sep 2021 Martin P.
    Det vil sige du venter på et resultat fra et værksted der har den nu?
    Men at du i første omgang selv havde renset karburatorer?

    Hvis jeg læser det du skriver rigtigt??

    Og som Hans Henrik skriver i #2 Hvis den ikke er tæt ved luftfilter dur det heller ikke.

    Det var også lidt min "overskrift" i mit første svar til dig. Der er mange ting der kan lave rav i den med karburatorer, jeg har engang renset en karburator 3 gange hvor det kun var det der kunne være fejlen.... Og ganske rigtigt, da jeg stod der og prøvede og tømme kompressoren for luft tredie gang kom der et eller andet "plop" der overdøvede alt andet, og skidtet startede og virkede igen.


  • #6   11. sep 2021 Går da ud fra mekaniker har lidt styr på det. Men han tror ikke på den har kørt med den karbu for den har de stik som er på billedet. Men den har kørt med den karbu før. Nej har ikke ikke selv rørt ved den.

  • #8   11. sep 2021 Fordi de ikke ved hva der er gal med den. Derfor.

  • #9   11. sep 2021 Det lyder lidt spændende at de ikke aner noget om hvor de skal kigge hen????
    Jeg har lige brugt 7 sek på og finde ud af en GSX-R har to typer karburator. En model V og en for model W/X/Y . Ihvertfald iflg. link herunder.
    Måske du kan lure lidt rundt på samme side under el-dele og finde de stik du spørger til. Det er sådan jeg tit finder ud af tingene og hvordan de sidder eller samles.
    Der er 2 part tegninger under electrical, wiring harness type V og type W/X/Y

    https://www.bike-parts-suz.com/suzuki-motorcycle/600-MOTO/GSX-R/1998/GSX-R600W-E2-/1681


  • #10   12. sep 2021 Ja (: De kan ikke finde en karbu der sidder på i nogen bøger eller noget. Så det lidt mærkeligt. Ja super tak. Vil jeg prøve kigge lidt rundt i.

  • #12   18. sep 2021 Fandt i ud af noget eller sidder det helt fast???

    Hvad med at Google de karburatorer du har og finde ud af hvad der er op og ned.
    Indrømmet herfra! Jeg hader karburatorer, får sgu nærmest kvalme inden jeg skal skille dem ad "for det får jeg sgu aldrig til at virke igen"

    Men når jeg så står i det, går det nu altid den rigtige vej alligevel, måske ikke 1ste gang men jeg plejer da og få det fixet.
    Hvis de har kørt før kan de sgu gøre det igen, men du er nødt til at frigøre dig af den tanke jeg nævner herover.

    Og jeg har lige været der selv, startede Yamahaen sidste weekend efter rep af starterdrev. Har selfølgelig rengjort karburatorer for 14 dage siden (9 timer) med ultralyd og uha uha!!!
    Starter op, det virker hurra!!!
    I Tirsdags stod jeg hvor du er nu.... lort!!! hvad fanden sker der! Går det igennem og der knækket en lille messingskrue indeni 2 af 4 karburatorer.
    Men fejl fundet og tilbage på hesten igen.... Sån er det altid med mekanik


  • #13   18. sep 2021 De kan stadig ikke finde ud af det. Og kørt den hen til en ny mekaniker. Men de siger at der nok skal en anden karburator på. Det nogen gange billigere at finde en anden karburator end at rode med den gamle. Så det håber jeg det hjælper.

  • #14   18. sep 2021 Hmm ja det må vi da håbe, det er bare lidt underligt de ikke kan få dem til at virke.. Og det næste sted også vil skifte ud, især når de har kørt og fungeret som de skulle.
    Jeg er nu ligeglad, hvis de kørte inden skal der være en fejl og den må findes.
    Som jeg skrev hader jeg karburatorer, mener de er inficeret med ånder eller lign. Men der er altid en fejl jeg har overset, så der røg poltergeist teorien igen... og igen smiley


  • #15   19. sep 2021 Ja det lidt mærkeligt. Men det kan være noget lort med de karburator når de først er stoppet til. Og den har stået stille i 2 år ca. så det kan nogen gange være billigere at skifte karburatoren stedet for at finde fejlen. Så håber det virker.

  • #16   19. sep 2021 Ikke helt enig.
    Hvis du køber andre karburatorer skal de jo også gøres rene.
    Så nye pakningssæt skal der til uanset hvad du vælger.
    Sådan et mikuni kirkeorgel med 4 på række synes jeg tit koster 1000 eller 1500, og de er ikke bedre eller ringere end de gamle jeg til eksempel selv har i forvejen... Det skulle da være fordi der er knækket et eller andet man skifter dem ud.

    PS: Jeg så et godt tip fra en Amerikaner på et XJ forum. Han brugte en enkelt kobbertråd fra en 1.5mm2 ledning og tjekkede alle åbninger om de var i orden og med gennemgang. Det kan ikke ødelægge noget overhovedet men man får vished at det ikke er stoppet til




  • #18   6. okt 2021 Ja. Det kan godt være. Men mekaniker har fundet ud af at den karburator der sidder på er fra 98 og motorcyklen er fra 97. ? Noget med de spjæl der ikke åbner helt op når man giver fuld gas. Fordi det ikke helt passer sammen.

Kommentér på:
Går ikke ordenligt

Annonce