{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Vinterpause ny støddæmper og et par gode råd. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vil lige høre om et par ting, jeg er stadig ved at finde ud af det her med MC og vinterpause og hvordan.
Og ja! Det er en gammel balje af en Yamaha XJ600 fra 1992 der har kørt 70000km.

Jeg vil gerne have en ny bagdæmper på, det er den gamle sut der sidder på den så det må være et hit. Min forgaffel skal også have en tur for lopper når jeg er I gang.
Kan det gøres med en fra YSS, de har en der passer lige over. Eller går man all in og får fat i en Bitubo, øhlin, Wilbur? Ja der er vel også Hagon shocks. De bliver jo tilpasset efter min moderate farmand overvægt.
YSS er jo mere standard, den koster også lige lidt under de andre. Men det skal være i orden.


Næste spørgsmål.
Karburatorer: Er det bedst og tømme dem for benzin, eller skal jeg tilsætte lidt stilstand additiv i tanken og køre en tur så det fordeles.. hvad er bedst??
Benzintanken er der lidt (ikke meget) rust i, den bliver tømt når den stilles til side og ned i kælderen med den, konserveret indvendig med 2takt olie. I samme kælder står fyret så der er 23 grader og tørt og låget på den bliver ikke lukket.

Til oplysning havde jeg hele apparatet på min lift i August/September da jeg reparerede mit starterdrev og havde motoren pillet af.
Og den står i min lukkede garage der som sådan ikke er fugtig men der er ikke varme på medmindre jeg er derude. (

Gode råd modtages ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterpause ny støddæmper og et par gode råd.
  • #1   1. nov 2021 Omkring affjedring kan du også kigge på HyperPro. Nåede lige at få skiftet bag og for (Streetbox sættet) på min Bandit fra 2008, inden den blev stjålet og siden fundet i dårlig stand. Hvorom alt er, så var der en mærkbar forskel.

  • #2   1. nov 2021 Hyperpro! Ja også en mulighed. Det er noteret, har også set det et sted. Dog ikke som et streetbox-kit. Der kostede en custom-bagdæmper så 5200 så jeg kom til at hoste en lille smule.
    Har set andre custom made der ender i 3200-4000
    Men det skal være I orden, det er så noget helt andet, så må jeg snuppe en mentol til halsen bagefter ??


  • #3   2. nov 2021 Yss og Hagon er helt fine til den mc

  • #4   2. nov 2021 Ja men det var også min tanke. Lige med tanke på YSS som jeg har fundet til min model specifikt.
    Som jeg ser det må den være 29 år bedre end den der sidder på nu, det alene er en max forbedring. Så er der så den dyre ende specielt tilpasset føreren og kørestil osv..
    Men detaljen her er at jeg "bare" bruger min MC helt almindeligt og inden for div. fartgrænser.
    Moto-gp på offentlig vej er ikke lige min stil, og har heller ikke interesse i det.


Kommentér på:
Vinterpause ny støddæmper og et par gode råd.

Annonce