{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til Expansionsbeholder {{forumTopicSubject}}

Spørgsmål ang Expansionsbeholder.

Hej jeg har købt mig en Yamaha Yzf 750 R, der er bygget om til Streetbike. Jeg kom så til at se, at der ikke er nogen Expansionsbeholder mere. Men der sidder en overløbsslange fra toppen af køleren. Her den anden dag opdagede jeg tilfældigt at den skød lidt væske ud fra overløbsslangen. Tjekkede køleren, og den er næsten fuld. Mit spørgsmål er nu, er det en holdbar løsning at køre uden Expansionsbeholder?


Kommentarer på:  Spørgsmål til Expansionsbeholder
  • #1   16. nov 2021 Nej… Kører du uden skal du med jævne mellemrum efterfylde

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #2   16. nov 2021 Det kan man godt.

    Når den har spruttet lidt vand af, og der er plads i toppen køleren - så kommer der ikke mere ud.
    Min Enduro cykel har ikke nogen beholder på, og den oplever langt hårdere driftbetingelser end en gadecykel.

    Men det er ikke nogen fantastisk ide. Kølesystemet er bygget til at have ekspansionsbeholder på, så det bør den have fremadrettet.


  • #4   17. nov 2021 Det kan du sagtens. Bare kig i køleren engang imellem når den er kold.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #5   17. nov 2021 Den beholder er ikke under tryk, som en ekspansionsbeholder på en bil, det er egentlig bare en overløbsbeholder, som virker ved, at hvis køleren koger vand af, vil det kunne suges retur igen når køleren er blevet kold, men der er aldrig tryk i beholderen, de fleste har et blødt låg, som jo ville falde af hvis der var tryk, der er også en åben overløbsslange på beholderen, så også derfor vil der aldrig være tryk i beholderen.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #8   18. nov 2021 Og sådan er en ekspansionsbeholder stort set altid lavet på MC'er... smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til Expansionsbeholder

Annonce