GSR750 krumtapslejer kaput, manglende olie GSR750 krumtapslejer kaput, manglende olie
Hej.
Et familiemedlem har en Suzuki GSR750 år 2012 som af uforklarlige årsager blev kørt tom for motorolie og blev (efter hans udsagn) træg i det og det var som om den havde modstand under kørslen, så han gav noget mere gas for at den kunne trække turen hjem. Han siger at han godt vidste der ikke var motorolie på Nu vil maskinen ikke starte, starteren kan ikke trække motoren rundt. Manden har ikke evner eller lyst til at rode med maskinen, og nu er opgaven røget over til mig. Manden vil af med den motorcykel, han er blevet led og ked ved at have den og jeg mener den bør kunne "veksles" til en bil af nogenlunde stand.
Spørgsmålet er så hvad der er bedst:
-At købe en ny(brugt) kværn ved en hugger og sætte den på, så maskinen kan blive solgt.
-Eller om den kan repereres, og blive solgt
-om en forhandler vil bytte lige over med en bil, uden reperation af geden.
Hvad er jeres tanker, er der nogen der kender til renovation af motor efter sådan en omgang køretur uden olie?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
En mc der har været kørt tør for olie, kan kun betale sig at lave hvis man selv kan.
Sælg den som projekt til meget små penge.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.878
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
Findes der mc ophug ligesom med biler?
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 422
Utroligt hvis man kan få op til 85 for en gsr når man kan købe en gsxs for det samme.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
Og så kan du lige gøre ejeren opmærksom på hvor stor en spade han er... Det er super mærkelig opførsel, det der...
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 11 Svar: 456
Jeg køber en gennemkneppet ged, hvor motoren mere eller mindre bevidst er kørt tør for olie, ( hvor har ejeren ellers været fuldstændig ligeglad med vedligeholdelse??)
Nu skal jeg så finde en tilsvarende model fx i Tyskland og den skal med stor sandsynlighed vare 100% identisk, hvis motor skal passe til stel, ledningsnet mm.
Den skal transporters hjem fra Tyskland
Så skal jeg regne med et par dages arbejde for at for noget køreklart ud af det, forudsat der ikke dukker nogle UPS'er op, fordi det så alligevel ikke passede helt sammen.
Og så skal jeg vente på at der kommer en køber....
Det er der sikkert nogle (bil) forhandlere, som synes kunne være mægtig sjovt, de fleste løber nok skrigende bort.
Det er nok ikke HELT umuligt at finde en brugt motor i DK, men du skal nok lede længe + den koster nok kassen, og så er der lige det med kompabilitet, passer det hele nu også 100% ?? ellers er man lige vidt, bortset fra at man nu har betalt for en brugt motor man ikke kan bruge.
Med risiko for at blive smidt af siden, vil jeg foreslå at spørge fx ved Kølkær MC hvad de vil give for resterne, men hav evt. hjertemedicin klar, når du hører svaret.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
Måske man skal trække kasko kortet
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 422
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 165
GSR750 krumtapslejer kaput, manglende olie