{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

FJ600 - Kører på 3 cylindere? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp her, går og skruer i min FJ600, og har fået gang i den, men den kører kun på 3 cylindere, eller dvs den kører nok på 3 en halv.

Karburatorer er renset, og grundjusteret - mangler stadigt at synkronisere dem på motorcyklen, men vil godt lige have den sidste cylinder med først.

Nye tændrør, hætter, massere af gnist, har haft byttet tændrør og kabel på cylinder 1 og 4, uden forskel, der er tydelig forskel på temp på forrør, 2-3-4 bliver hurtigt varme, men nummer 1 er håndlun.

Den er benzin i alle 4 bundkar, og svømmerhøjde er også justeret ind, og tjekket, karburatorer flyder ikke over.

Kompression er:
1: 160 psi
2: 155 psi
3: 153 psi
4: 150 psi

Næste skridt må være at tjekke ventilspillerum, er der evt andre forslag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FJ600 - Kører på 3 cylindere?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   13. jan 2022 Synkronisering kan sagtens være årsagen til at den sidste ikke "er med"... smiley

    Så start med som minimum at tjekke det.


  • #2   13. jan 2022 Det er et forsøg værd, de er dog justeret på bordet, så tror ikke de er helt tossede. smiley


  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #3   13. jan 2022 Har du prøvet at se om du kan få liv i den med start-spray?

    Bib


  • #4   13. jan 2022 #3.

    Jeg synes det gør en forskel med bremserens, men har kun prøvet ganske kort direkte i vacuum porten på studsen.

    Jeg har været nede af vejen med der var skidt i karburatoren, men jeg har haft dem af flere gange, og blæst alle passager igennem både med trykluft og bremserens, alle dyser renset, ny nål og sæde, svømmer højde sat.

    Der er også prøvet at sprøjte bremserens direkte på studsen for at se om den skulle være revnet, men ingen forskel i motorgang.


  • #5   14. jan 2022 Prøv at lukke for indsugningen på cylinder 1's karburator med hånden og se om der kommer benzin på din hånd. Det lyder meget som et brændstofproblem. Med den kompression skulle spillerummet ihvertfald ikke være problemet da den ikke ville kunne lave stort tryk med en ventil der står åben hele tiden.

  • #6   14. jan 2022 Det var ikke ventiler, de står korrekt.

    Jeg kan desværre ikke få en hånd foran karburator 1, der er ikke plads pga luftfilter

    Har forsøgt at synkronisere, 2-3-4 har jeg ingen problemer med, men 1 reagerer ikke ligemeget hvor meget jeg stiller på skruen til den karburator.


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 121
    #7   14. jan 2022 Så må der næsten være noget galt med stilleskruen. Se 13 https://www.manualslib.com/manual/797416/Yamaha-Fj.html?page=112#manual


  • #8   14. jan 2022 #7
    Der er intet galt med skruen, jeg ved ikke om det er et resultat af motoren ikke kører på den cylinder, der godt nok stadigt vacuum på den.


  • #9   14. jan 2022 Prøv at tage luftfilteret af og se om den løfter spjældet på cylinderen der ikke "køre" så.

  • #10   14. jan 2022 #9 Du kan ikke tage luftfilter af sådan en, det kan skubbes lidt tilbage, men der er stort set ingen plads overhovedet.

    Jeg mistænker lidt det er pakninger ved gasspjæld aksel der er utætte, og den suger falsk luft den vej.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   14. jan 2022 Har du justeret ventiler?

    Jeg havde en ZXR750 på liften for et års tid siden, som hverken ville bu eller bæ - den havde 5 ventiler der stod for stramt, så den ikke kunne holde tæt og gå ordentligt stabilt.

    Man kan jo sige at der ikke er noget argument for IKKE at kigge ventilerne igennem - de skal jo justeres før eller siden, så det er en fejlmulighed man kan eliminere.

    Hvis tætningerne omkring spjæld akslen er sløje, ville det afsløres ved at sprøjte med bremserens på dem.


  • #12   14. jan 2022 #11

    Ventiler er spot on, har lige tjekket dem idag, de er inden for tilladte specs, så forventer ikke der er problemer der.

    Har netop splittet karburatorer fra hinanden, og tætninger ved aksel er færdige, jeg benytter på samme tid muligheden at smide karburatorerne i mit ultralydskar, så er de ihvertfald rene når tiden kommer til at samle igen.

    Om det så løser problemet må tiden vise, jeg har ikke flere ideer.


  • #13   29. apr 2022 Burde faktisk afslutte den her, fejlen blev fundet til sidst, og det var ikke tætninger ved aksel, det var derimod en løs indsugningstuds, og en pakning i flere stykker der var skyldig, 4 nye pakninger blev monteret, og alle 4 indsugningsstudser blev efterspændt. smiley

Kommentér på:
FJ600 - Kører på 3 cylindere?

Annonce