{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Kris K
Kris K
Tilmeldt:
25. jun 2017
Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 8

2 takts blandingsforhold i % på Yamaha TDR 125 {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har en Yamaha TDR 125 fra 1996. Tidligere ejer har afmonteret 2 takts oliepumpe systemet (jeg ved ikke hvorfor). Men indtil jeg får fat i et sæt og får det testet osv. Har jeg besluttet mig for at blande olien i benzinen.
Har i nogle ideer til hvilket blandingsforhold jeg skal køre med? Jeg har fået af vide at det lige nu er 3%, men ved ikke om det er ok eller det skal være mindre eller mere?

Med venlig hilsen

Kris smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 takts blandingsforhold i % på Yamaha TDR 125
  • #1   14. jan 2022 Jeg ville prøve 2,5-3% først. (1/40-1/33)
    Hvis den stinker, røgen er blå og den måske endda savler ud af udstødningen og tilsoder tændrøret, så ville jeg nøjes med 2% (1/50)

    Oliebægre med påskrevet benzin L % påskrevet kan købes billigt der hvor 2tolien er billig online. Ville undgå fuldsyntetisk racing olie da din motor ikke er en racing motor og ikke vil forbrænde det ordentligt. Semisyntetisk mærkevare plejer at være fint til dem, bare det ikke er specielt udviklet til højtydende motorer.

    Fordelen ved at afmontere olieblanderen er at så fejler den med garanti ikke og resulterer i havari.
    Det kan være at foretrække når andre garantier er udløbet, selvom man skal have en lille 2t olie doserings flaske med rundt hvis man vil tanke udenbys


  • Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    jun 2017

    Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 8
    #2   14. jan 2022 Jeg har sådan en lille olieblandingsbeholder med % visning som fungerer rigtig fint.

    Ville du sige at den fuldsyntetiske 2 takts olie fra Thansen er fin? https://www.thansen.dk/scooter-mc/olie-rens-og-pleje/2-taktsolie/iq-x-fuldsynt.-2-takts-olie-1l/n1388086052/pn1388086057/
    Eller ville du hellere bruge den semisyntetiske? https://www.thansen.dk/scooter-mc/olie-rens-og-pleje/2-taktsolie/iq-x-semisynt.-2-takts-olie-1l/n1388086052/pn1388086058/
    Eller skal det være mærker fra f.eks. Castrol?

    Bruger lige nu noget fuldsyntetisk Castrol Power1 racing som jeg fik med i handlen med 3%. Synes dog at den ryger rimelig meget selvom det er en 2 takter og tændrøret bliver også tilsodet, samt så lugter det også meget.


  • #3   14. jan 2022 Castrol racing er til en motocross maskine der jerner 30+hk og går i omdrejninsbegrænseren oftere end de holder tomgang.
    Eller til et banejern der kører med væsentlig højere kompression og omdrejningstal også (kræver en mere bastant smørelse)
    Så den vil jeg fraråde.

    Din maskine med den originale udstødning er væsentlig mere afdæmpet.

    Førhen havde thansen en castrol semisyntetisk, som så så anderledes ud at man faktisk fik øje på den.
    Men de fleste scooterknægte købte den dyre til deres scooter, fordi man tænker dyrest = bedst for motoren.

    Så nu hedder deres semisyntetiske castrol scooter istedet, og ligner castrol racing på en prik. Den skulle stå lige ved siden af.

    Deres iq racing olie er måske ikke helt så racing som navnet antyder. Men har ikke læst nærmere på dem, det er så lidt man sparer ift at bestille en kasse med et par ltr online og afhente på tankstationen når jeg får sms om klar til afhentning.

    F.eks. 24mx har det som regel billigt.
    Kan se de også har en semisynt der ikke hedder scooter men hedder actevo.
    Skimmede lige beskrivelsen og det ligner samme gode stads på ny flaske
    https://www.24mx.dk/crosstilbehor/olie--smoremidler_c71/2-taktsolie_c112/motorolie-semisyntetisk-castrol-actevo-2t-1l_pid-55-422-001

    De har også scooter versionen til sammr pris.
    Men antager det er identisk olie, bare branded til scooterfolket den ene af dem.

    De har selvf også motul putoline m.v.
    Til bedre priser end pricerunner


  • Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    jun 2017

    Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 8
    #4   15. jan 2022 Ahh okay. Super, tak for hjælpen!
    Kan se at det er den samme flaske som Thansen har med Castrol semisyntetisk så den vil jeg prøve at give et skud næste gang jeg skal have købt noget. https://www.thansen.dk/scooter-mc/olie-rens-og-pleje/2-taktsolie/castrol-power1-semisynt.-2-takt-olie-1-l/n1388086052/pn-243963557/
    Tror jeg prøver med 3% igen og ser hvordan den opfører sig og evt. prøve 2.5% hvis den kæmper lidt med at få det forbrændt. smiley


Kommentér på:
2 takts blandingsforhold i % på Yamaha TDR 125

Annonce