1.553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Gevind rep. sæt - én kasse øl? Gevind rep. sæt - én kasse øl?

kære alle...

Da det er lykkedes mig, at ødelægge gevindet, i motorblokken, til min bundskrue, er det en smule svært at holde på olien...

Jeg søger derfor en venlig sjæl, der mod betalien, vil låne/leje mig et gevind rep. sæt 18x1,5 - så jeg om muligt kan komme ud at køre nu når sneen snart smelter.

Har du et gammelt sæt liggende, som du ikke har brug for mere - vil jeg selvfølgelig meget gerne købe der... et nyt koster ca. 2000 kr. (hvilket desværre er en del i min økonomi)

syntes selv der er lidt meget at spørge om, men desperate tider kræver desperate midler smiley

mvh.

skriv, pm eller ring - 24498191

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gevind rep. sæt - én kasse øl?
  • #2   19. mar 2008 Den står ude på værkstedet - as we speek - hvor den har ventet i lidt over 14 dage på, at han skulle få et gevind rep. sæt hjem (og venter stadig). Derfor dette forsøg på at tage sagerne i egen hånd og skaffe værktøj af alternative kanaler... smiley

• #4   19. mar 2008 Hej
    Biltema har en snittap og stålindsats beregnet til tændrør i 18mm nummer 18-145 og en mere, nummer 18-128, til 69.90kr og 39.90kr. Der står ikke hvilken stigning. Mon det ikke kan virke

• #5   19. mar 2008 Helst et helt kit - da jeg hverken har det ene eller det andet... men snittappen er vel strengt taget det essentielle, da jeg ved hvor jeg muligvis kan skaffe en helicoil.

emnet der skal skæres i (motorblokken) er i aluminium - kan jeg klare det uden først, at bore hullet op - altså udelukkende med snittappen???

• #6   19. mar 2008 Hej Ole

Er det i kataloget du har fundet det - og hvis JA, hva side?

• #7   19. mar 2008 Hej
    Side 245 i 2008 katalog, ellers slå op under tændrørsgevind.

• #8   19. mar 2008 - har fundet det... det kan sku snilt være der er noget at komme efter der - bare en skam de ikke skriver noget om stigningen...

• #9   19. mar 2008 Flot T.J - opdater sider før du skriver :o)

takker Ole

• #10   19. mar 2008 Hej

Det var så lidt. Stigningen kontrolerer du ved at tage din bolt med ud i butikken. og holder den sammen med snittappen, og kigger om det passer.
    Det kan være der er nogle herinde der ved stigningen på et 18mm tændrør.

• #11   19. mar 2008 Ole - tror ikke lige jeg kommer til Næstved med det samme, så har prøvet smide dem en mail - så nu må vi se...

• #12   19. mar 2008 ps. bolten skal jo gerne passe med det indre gevind i indsatsen - snittappen skal så passe med det ydre gevind på indsatsen.

eller er jeg her ude skide nu???

• #13   19. mar 2008 Hej

Jo det har du ret i. Medmindre du kan nøjes med bare at skære gevindet op, og så droppe indsatsen. Den skal jo ikke holde alverden den bolt, og der skal selvfølgelig en pakning på.

• #14   19. mar 2008 Tror desværre ikke at der er nok gevind tilbage, til bare at kunne rette det op - ville ellers være dejligt, som du siger skal den jo ikke holde så meget...

• #15   19. mar 2008 Hvad sker der for det værksted !

Kontakt dem her :

http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=1&ID=1939

Når man skal lave et nyt gevind på 18 mm med helicoil bore man først det gamle hul ud med støre bor efter heliciol tabel ! derefter skære man et gevind med helicoil snittap ! derefter skruer man helicoil gevindindsats med et helicoil specialværktøj og vupti du har et nyt gevind.

hvis det værksted ikke kan finde ud af at lave et gevind

FIND ET ANDET VÆRKSTED !

Hilsen Kenneth.

• #16   19. mar 2008 Kenneth - altid godt at høre fra folk der har styr på det - har faktisk besøgt Diatom, inden jeg fik den fikse ide at sende den på værksted - var ikke sikker på dimensionerne!!

Til alle:

Jeg har fulgt Ole (Støvring) S forslag, så må vi se om det virker her efter Påske engang - og jo økonomien var bestemt en stor faktor - hvis det viser sig at stigningen er forkert, er det planen at finde en anden bolt der passer.

Tak for jeres interesse og venlighed, skulle det vise at gå helt i fisk og jeg igen bliver desperat vender jeg nok tilbage :o)

god påske...

Kommentér på:
Gevind rep. sæt - én kasse øl?

Annonce