250cc hakker og sprutten ved gas {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har købt min første mc, en lifan 250cc, den har stået i et år inden jeg hentede den.
Kunne kun lige få gang i den i starten også ikke mere.
Har renset karburator i ultralyd, nyt benzin, ny benzin slange, tændrør, tændkabler, justeret ventiler, skiftet studs mellem luftfilter og karburator da den var flækket.
Men den vil stadig ikke tage ordentligt gas, har justeret på luftskruen, både mere og mindre luft men det ændrer sig ikke rigtigt. Hvis jeg bare giver fuld gas så dør den, giver jeg halv så begynder den at dø også hakker den lidt og kommer så igang. Igår kørte jeg en tur og nåede 3 km så ville den ikke tage gas mere og gik til sidst ud, derefter kunne jeg ikke få liv i den igen. Først da den var kold igen.
Er der nogle som har en ide til hvad det kan være?
Mvh
jul 2012
Følger: 1 Svar: 15
apr 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Og kan du evt. holde noget hånd/fingre for og begrænse indsugningen når du giver gas, som indikator for at blandingen har for meget luft.
Den skal være HELT tæt på indsugnings-siden, er den det?? Ellers har du ikke andet end problemer.
Og ventiljustering? Hvordan står de, skal serviceres jævnligt på sådan en mener jeg.
apr 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
Vil prøve det med at begrænse luften når jeg er hjemme igen.
Jeg fandt en lille utæthed i gummi studsen mellem kasse og karburator som har fået noget flydende pakning.
Ventilerne justerede jeg i lørdags, de står med 0.05mm, det er hvad de skriver i bogen de skal stå. Om den skal ændres til at stå 0.06 så meget forstand har jeg ikke på ventiler at jeg ved om det gør nogrt godt.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Lyder af lidt men kan sagtens være rigtigt. Kender ikke lige direkte til Lifan.
Men en utæthed du har fundet må bare ikke være der. Det skal være hermetisk tæt og tit en ting man ikke er så meget opmærksom på.
Det jeg mener er når man samler skal man virkelig have følelsen af det er tæt og ikke "bare" samle skidtet. Håber du ved hvad jeg mener
apr 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
Ja jeg ved hvad du mener, det er den eneste utæthed jeg har kunne finde, så krydser fingre for at den flydende pakning tager det. Men kan det virkelig være det som gør det? Jeg havde gættet på et tændings problem. Har bestilt nye tændspolen.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Så er der selfølgelig dyser og hvor meget benzin den får.... Meen den har jo kørt med dem der sidder i, så det skulle da passe
apr 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
En anden ting jeg først lagde mærke til igår, så har tidligere ejer blændet det ene udstødnings rør af og begge kører ud af samme rør. Ved ikke om det har noget at sige hvorfor den laver det nummer når den er varm. Hvis du kan forstå hvad jeg mener
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Men generelt er det sådan at man ikke skal ændre ret meget, så virker skidtet ikke..
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.297
* Gummistudserne omkring carb. bliver blødere når de er varme, så tjek for utætheder der og ikke kun i kold tilstand
* Tjek også tændspolerne - de kan godt være fine når de er kolde og ikke fungerer ordentligt når de bliver varme.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Studserne er vist skiftet i henhold til start indlægget.
Men en rigtig god pointe med tændingen der svigter når de bliver varme
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 16 Svar: 378
Har du forresten tjekket platinafstanden ?
Måske endda standen af selve platinerne ?
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.297
Start motoren og lad den varme op derefter sprayer du dieselstart omring studsene én efter én og lytter efter om det har en effekt på tomgangshastigheden - hvis det har, så har du en utæthed.
AT du slet ikke kan få liv i den igen kunne godt tyde på et tændingsproblem ved en varm motor. Modstanden i tændspolerne kan godt ændre sig en del når de bliver varme.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Ja det er den med det skrevne ord og hvordan man lige forstår det.
Jeg har også kun skrevet om det generelt. Jeg kender ikke til sådan en lifan
apr 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
Karburator var defekt, tænker det er en membran som har drillet. Dem hsr jeg ikke haft åbnet op til på den gamle, så erfaren er jeg ikke med karburatorer.
Også udstødningen, at tidligere ejer havde kørt begge over i et rør vsr skyld i at den drillede når den var varm. Efter kabu og udst blev skiftet så kører den upåklageligt
250cc hakker og sprutten ved gas